Beantwoorden
Alainb
Experienced Beetjesweter
O dierbaar België.. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV-box op 2de tv

Ik heb een 2de TV . Tot nu toe had ik daar geen digibox of wat dan ook en kon ik alleen maar kijken via streaming. Ik heb op de plaats waar die 2de  TV staat namelijk geen coax verbinding.

Met de TV Box van de 2de generatie heb je geen coax verbinding nodig en kan je kijken via een internetverbinding. In mijn geval zou dat via een wifi verbinding zijn (Wifi is ok).

Mijn vraag: klopt mijn redenering? Wat kan dat kosten? Waar haal ik een 2de tv box (van de 2de generatie). Mijn 1ste TV box(van de 1ste generatie) is actief op mijn 1ste tv.

Met dank

2 reacties
flip1953
Professional Allesweter
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe TV-box op 2de tv

@Alainb  schreef:

Met de TV Box van de 2de generatie heb je geen coax verbinding nodig en kan je kijken via een internetverbinding. In mijn geval zou dat via een wifi verbinding zijn (Wifi is ok).

"eerste" generatie en "tweede" generatie is een beetje verwarrend. Bij de TV-Boxen heb je:

• de TV-Vox v1
  • de TV-Box v2
  • de TV-Box IP

Je bedoelt dus dat je nu al een TV-Box v1 of v2 hebt, en voor je 2de TV zou je graag een TV-BOX IP willen.

@Alainb  schreef:

Mijn vraag: klopt mijn redenering? Wat kan dat kosten? Waar haal ik een 2de tv box (van de 2de generatie). Mijn 1ste TV box(van de 1ste generatie) is actief op mijn 1ste

Je redenering klopt, voor de TV-Box IP heb je géén coax nodig, wel een goede WiFi verbinding (beter is een bedrade ethernetverbinding).

Het gemakkelijkst is om die te gaan halen in de dischtsbijzijnde Telenet winkel. Je kan ook bestellen via de Klantendienst of online via "Mijn Telenet")

Een 2de TV-Box kost 5.25€ per maand: Tarieven televisie (telenet.be)

@Alainb  schreef:

Ik heb een 2de TV . Tot nu toe had ik daar geen digibox of wat dan ook en kon ik alleen maar kijken via streaming

Maar als je nu al kan streamen op de 2de TV, kan je ook de Telenet TV App gebruiken? Dan moet je geen 2de toestel huren.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

Nieuwe TV-box op 2de tv

@flip1953  Op de eerst V1 en V2 heb je ook in principe geen coax nodig, je kan dan wel alleen terug kijk tv gebruiken en opnames via internet, de controle van de tv box of je die actief hebt staan gebeurd via internet.

maar als die live wilt kijken is een IP tv box dan beter.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.