Beantwoorden
Bjorn97_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Allen,

 

Afgelopen donderdag 02/03/2023 zijn ze bij ons in de nieuwe woning Telenet komen installeren.

Alles is goed verlopen van de kabelaansluiting tot plaatsing modem.
Helaas had de persoon geen tv box mee en geen accespoint, ik moest volgens hem naar de winkel gaan.

Ik ben meteen doorgegaan naar de telenet winkel. Helaas daar ook geen tv box en accespoints zijn al helemaal niet meer beschikbaar.
De tv box is besteld, tot op heden geen mail met track&trace code en volgens de klantendienst is er vertraging en weten ze niet wanneer ik deze zal krijgen.

Ik vind het absoluut NIET KUNNEN dat je als nieuwe klant geen tv box ter beschikking krijgt, momenteel kunnen wij gewoon geen tv kijken.
Ook bieden ze 1 accespoint per contract gratis aan, helaas kunnen ze die ook niet leveren en is hun antwoord 'koop zelf maar eentje aan'.
Ook dit vind ik allesbehalve respect naar de klant.. Ze bieden zaken aan maar kunnen niets waarmaken.

Heeft iemand een idee hoe ik ASAP aan een tv box kan geraken.. Ik ben nieuwe klant bij telenet en ik heb meer miserie als daarvoor...

VOORLOPIG ABSOLUUT NIET TEVREDEN!

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe telenet installatie zonder levering....

0 Likes
21 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@Bjorn97_ 

Momenteel zijn AP's niet op stock al een tijdje, heb dit zien passeren. Dat er geen tv box'en beschikbaar zijn wist ik niet. Wel dat er veel gratis digicorder konden omruilen voor tvbox.

Zou zeggen, ga naar telenet shops, maar je kan nergens bellen om te vragen of ze er hebben, en telenet weet dit zelf ook niet.

Hebben ze je modem kunnen provisioneren? (Werkt je modem bedoel ik) want dat zou al goed nieuws zijn

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bjorn97_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@DeLLiAnO 

Bedankt voor je antwoord.

De modem werkt inderdaad gelukkig wel al dit was binnen 24u in orde. Er is WiFi.
De simkaarten heb ik net ontvangen en wacht ik nog op de activering.

De tv box echter vind ik wel een heel spijtig verhaal dat je deze niet ontvangt als nieuwe klant en geen mogelijkheid krijgt om normaal tv te kijken...

Is bellen naar telenet shops geen optie? Delen ze dit niet mee telefonisch?

Bedankt

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@Bjorn97_ 

Telenet kent geen stocks van de shops, en "over algemeen" hebben de meeste telenet shops geen nr voor klanten, omdat ze ze zo (is mij verteld) beter de klant in shop kunnen helpen en anders continue telefoon hebben en klanten in shop kunnen helpen. 2maandjes terug waren er 2a3 muren vol gestapeld in bv Mechelen (bruul) maar of dat nu nog is dunno, hebben ook geen telnr

by the way, je mag jezelf al gelukkig prijzen dat je modem werkt, daar ben jij niets mee, maar wil wel zeggen dat "misschien" de grote problemen bij telenet aan het oplossen geraakt 🫤

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bjorn97_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Toch bedankt voor je info en antwoord!
Ik had wel iets betere service verwacht aangezien ik hiervoor bij Orange zat en nog nooit problemen heb ondervonden op 3 jaar en nu niets anders dan problemen krijg sinds we telenet klant worden

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@Bjorn97_ 

Normaal gezien hebben over algemeen bij telenet niet echt veel grote problemen gekend (op enkele user cases na)

Die stock is altijd wat probleem.

Die tvboxen was beetje te verwachten, zoals ik al zei hebben veel brief gehad om gratis om te ruilen

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Te veel nieuwe klanten,in sommige centers kan ook de stock doen slinken,en dan wachten op een nieuwe levering.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Je kan je TV laten afstemmen op de digitale TV, dan kan je kijken naar Eén, CANVAS en Ketnet. Als je een CI kaartje hebt voor je TV dan kan je kijken naar alle basis zenders.

Ik weet dit is geen oplossing maar ik geef dit onder het moto "beter iets dan niets"


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Of tijdelijk als je de mogelijkheid hebt, de tv apps van vtm enzo te installeren op smart tv of media box

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bjorn97_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@DeLLiAnO @Janneke_Dust @loti 

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

Ik ben dus even hier iets verder dan mijn werk gaan kijken en daar hebben ze ook geen voorraad.. Ik kan moeilijk zo elke telenet shop afgaan en altijd met lege handen naar huis.. Er zal niets anders opzitten dan wachten helaas en tot mijn ergernis..

 

Is het mogelijk via de app te kijken? App installeren op je tv en zo kijken? Of als dit niet lukt via een telenet app op mijn gsm naar de tv te streamen?
Kunnen we ook opname's etc plannen/bekijken op die manier?

 

Thanks allen!

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@Bjorn97_ 

Ik weet niet zeker, of je tv app gaat werken als er nog geen telenet tv box is geregistreerd/geactiveerd op je account.

Je kan het eens proberen, moest het lukken kun je alles op tv app wat op tv box kan

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

@Bjorn97_ 

Als je geen CI+ hebt (tv met een kaartje) kan je uw tv best afstellen op het compact signaal. Ik veronderstel wel dat je tv een dvb-c tuner heeft. Netwerk-id 32, (afstem) frequentie 290 MHz (290000 kHz), modulatie 256 QAM en symboofrequentie 6875.

Is je tv niet te oud dan kan het zijn dat je telenet kunt kiezen. Bij deze keuze moet je netwerk-id en frequentie veranderen voor je snel scant. Als resultaat heb je dan een 20-tal tv-zenders.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Ex-Netweter
 

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box


@Bjorn97_  schreef:

 

Ik vind het absoluut NIET KUNNEN dat je als nieuwe klant geen tv box ter beschikking krijgt, momenteel kunnen wij gewoon geen tv kijken.


Als er geen TV-boxen meer op voorraad zijn, kan Telenet ook geen TV-boxen toveren.
Je hebt trouwens helemaal geen TV-box nodig om tv te kijken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuwe Telenet installatie zonder levering TV-box

Waarom kan telenet in deze gevallen,iets simple doen,geef die mensen een digicorder,of

zijn deze van de aarde verdwenen.Meer dan drie maanden zijn the big boys aan het knoeien

krijgen het niet in orde,maar ja men moet geduld ,probleem opgelost WACHTEN.

0 Likes