Beantwoorden
JanLuycx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Bij de installatie van de nieuwe TV-box in samenwerking met een Bose Livestyle 550 volgend probleem vastgesteld : de tv-box gaat uit als hij moet aan gaan , en gaat aan als hij moet uit gaan.

Alles instellingen geprobeerd oa : op de Bose CEC uit,CEC aan, CEC alternatief aan.Via power macro de Tv-box mee laten opstarten ... De tv box is in de Bose ingesteld als een Arris-DCX960 zoals hier op het forum te vinden is. aangezien het met de Bose AB niet lukt : een Logitech Harmony Elite aangesloten. Tv-box ingesteld als Arris-DCX960, (toont Arris DVR).

Ik kan alle apparaten (TV,BOSE,TV-BOX) op en afzetten. Alle apparaten hebben een AAN knop en een UIT knop, maar de TV-BOX enkel een aan/uit schakelaar (1 knop).

Bij de activiteit 'TV-kijken' de apparaten toegevoegd. Als alle apparaten opstaan en ik sluit de activiteit  'TV-Kijken' , gaan de TV en de BOSE uit, maar de het lichtje op de TV-BOX flikkert even tot het uit is en de TV-BOX gaat terug aan. Als ik de activiteit tv-kijken weer opstart gaan de TV en  de BOSE aan, maar de TB-BOX gaat uit. Als ik die dan individueel opzet via zijn eigen afstandbediening of via de Harmony, kan ik wel tv kijken. 

Ik heb ook een installatie met een BOSE Lifestyle 550, TV , en vorig model digicorder, en daar is er geen probleem. Iemand een idee hoe ik die TV-BOX onder controle hou ?

 

0 Likes
7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

CEC uitzetten op al je apparaten: Bose, TV en TV-box.

Alles moet worden aangestuurd vanuit je Harmony.

Zie screenshot of hier hoe CEC uitzetten op je TV-box.

 

845639F4-03C9-4F52-891C-D31E827CC60F.png

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JanLuycx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Ook even de TV-Box aangesloten als Ziggo Mediabox next , en nog altijd hetzelfde vreemde gedrag.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Zie mijn post. Geen andere manier om dit op te lossen ...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Ik heb sinds de TV-box mijn Logitech Harmony (One) weggedaan.

Als ik de TV-box aan/uit zet gaan mijn Samsung TV en Samsung Soundbar mee aan/uit zoals het moet. Het geluid van de soundbar kan ook bedient worden met de AB van de TV-box.

JanLuycx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

JanLuycx_0-1581895798747.png

 

Bekijk even de tekst die er boven staat.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Dag Jan, 

 

Hetgeen je moet doen is een pause in uw scenario op de Logitech Harmony zetten.

Tussen iedere actie een pause van +/- 2 seconde. Het kan zelfs zijn dat je een bepaalde actie weg moet laten omdat het toestel aangezet zal worden door CEC. Dus om het even verstaanbaar uit te leggen, je moet bijvoorbeed eens nakijken of je de tv box niet alleen moet aansturen met de Harmony vermits CEC aanslaat en dus ook de tv zal aanspringen. Dus actie tv opzetten laat je dan weg op het senario tv kijken. 

Zo test je dit met al de scenario's op de harmony.De Bose installatie zet je dan met vertraging op nadat de tv en tv box aangeslagen zijn. Zo heb je niet voor dat de tv terug uitspringt omdat er terug een commando zal gegeven worden. 

Wat betreft de sturing van de Harmony kan je iedere afstandbediening clonen, dus door de afstandbediening te laten "leren" achter welke knop welke actie zit.

Hopelijk kan je er een beetje aan uit nu, maar ik had dit ook voor met mijn vorige installatie en alles werkt perfect.

Veel geluk nog 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe Tv Box , Bose LifeStyle 550 , logitech Harmony

Nog eens: als je een Harmony remote gebruikt is het aangeraden op CEC overal af te zetten.

Alles wordt dan aangestuurd vanuit de Harmony en CEC staat dan alleen maar in de weg.

Zie https://support.myharmony.com/nl-us/understanding-hdmi-and-cec

 

Lees dit ook eens: https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/

CEC is dus niet hetzelfde bij elke fabrikant, en als je een mixed setup heb, zoals jij, is de kans groot dat het helemaal niet goed werkt.

 

Dus:

- CEC uit op elk toestel (Bose, TV en TV box)

- De Harmony is in control (geen vertragingen nodig)


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes