24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Hallo.
Over een nieuwe aansluiting bij mijn zoon heb ik een vraag.
Ik heb een starterspakket met modem en TV-box. Beide hebben een coax-aansluiting.
Op de muur vind ik zo'n traditioneel bakje met een radio en TV-aansluiting.
Welke coax sluit ik nu waar aan?
Alvast bedankt voor de hulp.
Op het bakje van Radio en Tv moet je de tv box aansluiten met je coax kabel maar opgelet want dat bakje kan twee functies hebben. Het kan er voor zorgen dat je tv signaal hebt maar het kan ook je NIU zijn waar je dus de modem en de tv box op moet aansluiten.
Hier heb je zo eentje dat is de NIU met tv aansluiting , dus kijk goed of er een lampje op zit. Als dat zo is dien je dus de modem erop aan te sluiten voor het signaal , en de tv box op aansluiting tv voor signaal.
Als je zo een NIU hebt dan komt er enkel de modem op aangesloten. Dan is dat de plaats om daar de modem op aan te sluiten maar niet de tv box.
Als je enkel zoiets hebt hangen , dus zonder lampje , dan is het enkel om de tv box aan de koppelen met de coax. Dan moet je dus nog , zoals in het tweede plaatje , nog een NIU hebben om je modem aan te sluiten.
Zoals je merkt er kunnen verschillende aansluitingen zijn , en zeker als het gaat om de 'oudere' aansluitingen. Bekijk dus goed welke kastjes je allemaal hebt voor je alles kan aansluiten.
je hebt dus enkel de wandcontactdoos zoals ik zie. Dan sluit je op TV de coax aan voor de tv box en dan ga je dus nog een NIU moeten hebben voor de modem aan te sluiten.
En de NIU, koop ik die of zorgt Telenet daarvoor?
Euh heb je al eens gezien of die wel daar aanwezig is ? Want als die er niet is moet Telenet die komen installeren. Heb je al eens gevraagd bij Telenet of je zoon aansluitbaar is want dat is ook wel heel belangrijk om dit te weten.
Maar geen NIU is dus niks aansluiten heel simpel want die NIU heb je nodig. Als die er dus niet is dan Telenet bellen voor een technieker voor installatie. Het betreft een nieuwe installatie dus die technieker is gratis en sluit dan de NIU aan + modem + tv box.
Aansluitbaar is hij, dat is nagevraagd. Heel misschien is er een NIU, maar dan in een andere plaats. Dat weet ik morgen, wordt vervolgd...
Ok dan horen we het graag ....
Een glvl appartement met 1 tv-aansluiting. Ik meen te herinneren dat in de kelder Een hoop kabels lopen, misschien zit daar de niu. Morgen dus....
het gebeurt dat de vorige huurder of eigenaar als grondig heeft op geruimd
en verwijdert het hangt meestal in de buurt van van wit bakje van tv
in de buurt van een stroomsteker
heeft altijd stroom nodig
Heb ondertussen de versterker gevonden, eentje uit de jaren 60 denk. 🙂
Heb alles aangesloten met de kabels die er lagen, maar heb geen internet. Morgen ff met telenet bellen. Hieronder een foto.
Wanneer je de gepaste sleutel hebt en het aandurft zou je de UTP kabel die nu op data2 zit eens op data1 kunnen aansluiten.
Je bedoelt de coaxkabel zeker?
Ga ik morgen proberen.
@Johan1966 schreef:Je bedoelt de coaxkabel zeker?
Ga ik morgen proberen.
Nee, ik bedoel de UTP kabel. Je zei immers dat je geen internet hebt. Dat komt via de UTP kabel, niet via de coax.