Beantwoorden
VSE
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner!

Omschakeling naar Telenet TV-box.

Omdat ik voor geen nieuwe decoder kies word ik uitgesloten van telenet tv, dit is pure chantage en ben hier niet blij mee.

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Telenet tv

7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik denk niet dat je de enige bent. Ik gebruik de app zelf niet, maar heb juist eens gekeken en krijg een foutmelding bij het aanmelden. Als ik blijf klikken, dan zie ik dat de 'app niet meer ondersteund' wordt.

Helemaal te gek wordt het als ik kijk naar mijn abonnement: Easy Internet + TV Iconic. In principe kan ik voor een TV IP box gaan, maar omdat ik een CI+ kaartje gebruik hoeft dat voorlopig niet voor mij.

Maar voor Telenet is het precies wel belangrijk, want in MyTelenet zie ik deze melding:.

7009.png

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

ik heb ook zo mijn twijfels over de timing van telenet.

ze zouden dus eind 2026 de ondersteuning van de digicorders stopzetten.
maar in de zomer van 2026 zetten ze dus play more en streamz stop op de digicorders.
in een volgende stap zou terugkijk-tv niet meer mogelijk zijn op digicorders,en zou de EPG maar 2 dagen vooruit gaan.
en eind 2026 zou men het gebruik van de digicorders al stopzetten bij telenet?

mij lijkt het dat telenet opeens heel snel zou gaan in zijn stappen.
dat vanaf deze zomer play more en streamz stopt op de digicorders,daar volg ik nog in mee.
maar dat pakweg vanaf september of oktober terugkijk-tv onmogelijk zou worden op digicorders,
en eind dit jaar telenet zou stoppen met de digicorders?

het is niet mijn bedoeling om hier te klagen over deze situatie,

ik weet dat netweters een plaats is waar je om hulp kan vragen aan anderen.
maar het is eerder bedoeld als vaststelling,
dat ik vermoed dat telenet nogal snel zou gaan met zijn opeenvolgende fases.
ofwel ben ik verkeerd ingelicht over de timing wanneer bv terugkijk-tv zou stoppen op de digicorders.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Na stop zetten van de tv app na 12 dagen  maar 3 klanten die klagen is zeer weinig 

Ik dacht dat er meer geklaagd ging worden maar dat valt nog goed mee zo te merken 

Natuurlijk het tv landschap is zeer verandert door corona en dat allemaal weer terug krijgen zal moeilijk worden 

Het klopt wel wat ze in de krant zeggen de tv bakje zie minder en minder 

Er is zelf een promo filmpje van een aanbieder die een grapje maakt die decoder is niet voor mij gooi hem in containerpark 

na zo veel jaren blijft dat wel hangen bij mensen 

https://www.hln.be/mijn-geld/aantal-kabelknippers-blijft-stijgen-wat-levert-zon-aanpassing-van-je-tv... 

waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

het was niet echt klagen wat ik wilde doen.

mij ging het vooral over mijn twijfels over de timing van telenet de komende maanden.
wat ik wilde aangeven in mijn vorige reactie is,
dat ik vermoed dat het voor de digicorder nog niet einde verhaal zal zijn eind 2026.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Ik denk het ook niet 

Zal nog een tijdje duren heeft ook lang geduurd toen met de vorige modellen  

En als stopt heeft meestal te maken met  beveiligingssoftware en de fabrikant van het toestel 

Natuurlijk als geen internet binnen komt op toestel kunnen ze hem gebruiken tot aller einde (beveiligingssoftware internet aanval ) 

https://datanews.knack.be/nieuws/45-000-telenet-decoders-vanaf-april-onbruikbaar/ 

Vandaag nog gelezen dat de 2 oudere tv boxen van een andere fabrikant komen die zullen zo rap mogelijk veranderen om kosten te besparen 

R_a_n_d_o_m
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! Hi there!

Het lijkt mij vrij duidelijk dat Telenet met de TV-box evolueert naar een model waarin reclame minder en minder vermijdbaar wordt....

Formeel kan je nog zeggen dat doorspoelen niet overal geblokkeerd is — bij opnames zou dat vaak nog kunnen — maar in de praktijk hangt alles af van het cloudplatform en de rechten per zender. Met andere woorden: de gebruiker verliest controle.

Net dat was bij de digicorder anders. Dankzij de lokale harde schijf had je als kijker effectief autonomie: wat je opnam, kon je bekijken zoals jij dat wou.

Met de TV-box verschuift die controle duidelijk naar Telenet en de zenders.

Dat maakt het technisch perfect mogelijk om reclame op te leggen of doorspoelen te beperken of doorspoelen volledig te stoppen waar het Telenet uitkomt.

Voor mij voelt dit dan ook minder als een pure technologische upgrade en meer als een verschuiving richting een model waarbij de kijker binnenkort verplicht wordt reclame te zien... 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@R_a_n_d_o_m 1 oplossing, je kijkt die zenders dan niet als je reclame niet kan doorspoelen op opnames (wat momenteel nog kan doorspoelen van reclame bij opnames)

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400