|
26.320
netweters
|
163.685
antwoorden
|
|
21.983
vragen
|
Werd met de uitrol van de nieuwe TV app ook de support voor de eerste generatie chromecast verwijderd? Sinds dit weekend krijg ik het bericht dat mijn chromecast niet meer wordt ondersteund. Andere streaming apps werken nog
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jammer genoeg wel, de eerste generatie Chromecast van 2013 is sinds 20/04 niet meer ondersteund door Telenet.
bedankt Ciaran.
Is heel spijtig. Ik zit momenteel in het buitenland en vertrouwde op deze Chromecast om mijn gebruikelijke reeksen te volgen. Zal dan mijn laptop moeten gebruiken. Was top geweest indien Telenet op voorhand had verwittigd dat ze eerste generatie niet meer gingen ondersteunen, had ik een andere meegebracht.
@P_V_G Een oud toestel van 13 jaar oud wordt normaal niet meer ondersteund wegens beveiligingsopties dat niet meer kunnen gegarandeerd worden, er zullen nog wel apps volgen dat niet meer zullen ondersteund worden, het is spijtig maar de beveiligingen stoppen niet, zeker met media films en series waar men ten alle kosten wil bestrijden dat men er kopieën kunnen van maken enz.
Kun je niet gewoon de inhoud van je scherm of 1 app casten naar die Chromecast? Dus de Telenet TV app openen en dan via Home casten naar die Chromecast.
Wat je waarschijnlijk ook kan doen: op je laptop naar Telenet TV en dan via Chrome casten naar je Chromecast.
@Master-Magic ja snap ik volledig. Wanneer er geen security updates voor een type toestel uitgebracht worden dan moet je dat toestel niet meer ondersteunen. Ik volg de support kalender van Google producten niet op de voet en wist niet dat ze de eerste generatie niet meer verder gingen voorzien van security updates. Had Telenet laten weten dat ze vanaf 20/04 de eerste generatie niet verder zouden gebruiken, had ik een alternatief voorzien.
@sb jouw voorstel heb ik niet geprobeerd. Ik heb nu gewoon op mijn pc de Telenet app geinstalleerd en via een hdmi aangesloten op de TV. Is alleen lastig wanneer je van kanaal moet veranderen 😉 maar zo beweeg je nog wat.
@P_V_G Ik dacht dat Suzy dat hier al eens had gemeld vroeger dat er geen ondersteuning meer ging zijn op de eerste versie omdat die al oud is,
anderzijds weet Telenet niet wie er allemaal via dat systeem werkt en kunnen ze dit moeilijk melden aan die mensen, via de app info kunnen ze dit misschien wel melden, maar vraag me af of er veel dit lezen allemaal die updates aan de app.
maar snap je volledig, maar is niet altijd simpel om de klanten in te lichten.
misschien dat de info via de app kan gemeld worden.