Beantwoorden
Niki
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Ondertitels teletekst blijven staan

Viel me op bij het kijken van de opgenomen versie van Kamp Waes:

 

Wij hadden de ondertitels (vroeger teletekst ondertitels) opgezet. Deze bleven te lang "staan". Hierdoor kwamen ze onterecht over de ondertitels die één zelf bij het programma zette.

 

Kamp Waes heeft namelijk voor een deel ondertitels voorzien door één, en voor een deel niet. De afstemming tussen beide lijkt niet in orde.

28 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Niki 

Bij een mix van gewone- en ondertiteling voor slechthorenden krijg je deze problemen in meerdere uitzendingen.

@Suzyis men zich daarvan bewust?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels teletekst blijven staan

Deze avond deze ziekte op VIER bij programma over boeren.

Nadat Tersago (?) uitgesproken is, laat men haar teletekst ondertitels staan, los over de ondertitels van de boeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ondertitels teletekst blijven staan


@Niki  schreef:

Viel me op bij het kijken van de opgenomen versie van Kamp Waes:

 

Wij hadden de ondertitels (vroeger teletekst ondertitels) opgezet. Deze bleven te lang "staan". Hierdoor kwamen ze onterecht over de ondertitels die één zelf bij het programma zette.

 

Kamp Waes heeft namelijk voor een deel ondertitels voorzien door één, en voor een deel niet. De afstemming tussen beide lijkt niet in orde.


Idem hier. Al verschillende weken bezig.

 

Zeer vervelend... Moet ze noodgedwongen uitzetten om nog verder te kunnen kijken naar de opname. @Suzy Kan jij dit aub eens doorgeven? Dit is een zeer vervelend probleem!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Niki @Theo2 @Ex-Netweter ik zal dit eens opnieuw intern doorgegeven aan de hand van deze nieuwe voorbeelden. Volgens mij is men er zich van bewust, maar het kan nooit kwaad om het nog eens te melden.

 

@Theo2 bedoel jij het programma 'Boerenjaar' op VIER?
@Ex-Netweter kan jij nog enkele voorbeelden bezorgen van programma's (incl. zender) van de voorbije week?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels teletekst blijven staan

@Suzy  was inderdaad "boerenjaar";

Dezelfde "ziekte " zat vroeger ook op één bij "kinderziekenhuis" dat heeft iemand toen opgelost gekregen.

Ex-Netweter
 

Ondertitels teletekst blijven staan


@Suzy  schreef:

@Niki @Theo2 @Ex-Netweter ik zal dit eens opnieuw intern doorgegeven aan de hand van deze nieuwe voorbeelden. Volgens mij is men er zich van bewust, maar het kan nooit kwaad om het nog eens te melden.

 

@Theo2 bedoel jij het programma 'Boerenjaar' op VIER?
@Ex-Netweter kan jij nog enkele voorbeelden bezorgen van programma's (incl. zender) van de voorbije week?


@Suzy Kamp waes op een.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondertitels teletekst blijven staan

@Theo2 @Ex-Netweter nogmaals bedankt! Ik heb ondertussen feedback gekregen. Dankzij jullie voorbeelden heeft men effectief kunnen vaststellen dat er iets fout loopt op de TV-box met de ondertitels voor slechthorende. 

 

Men heeft me ook bevestigd dat dit in de toekomst opgelost zal worden, maar ik heb er geen timing voor gekregen. Zoals jullie weten wordt er voor de TV-box met software releases gewerkt, vermoedelijk zal ook dit probleem in één van die releases opgelost worden. 

 

Ik duid dit antwoord momenteel aan als oplossing, zodat andere klanten of Netweters die ernaar zoeken weten wat de stand van zaken is.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Ondertitels teletekst blijven staan


@Suzy  schreef:

@Theo2 @Ex-Netweter nogmaals bedankt! Ik heb ondertussen feedback gekregen. Dankzij jullie voorbeelden heeft men effectief kunnen vaststellen dat er iets fout loopt op de TV-box met de ondertitels voor slechthorende. 

 

Men heeft me ook bevestigd dat dit in de toekomst opgelost zal worden, maar ik heb er geen timing voor gekregen. Zoals jullie weten wordt er voor de TV-box met software releases gewerkt, vermoedelijk zal ook dit probleem in één van die releases opgelost worden. 

 

Ik duid dit antwoord momenteel aan als oplossing, zodat andere klanten of Netweters die ernaar zoeken weten wat de stand van zaken is.


@Suzy Thanks!

jafrac1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Ondertitels teletekst blijven staan

beste dit is heel vervelend en komt het kijkplezier zeker niet ten goede!

men moet steeds met de 3 punten toets  de tekst verwijderen en terug aanleggen ,

zodoende mist men heel wat, ook bij blokken is het heel vervelend dat er een zwarte balk

achter staat ,men kan de blokjes soms niet volgen omdat deze achter de zwarte balk verborgen worden!

kan men deze balk niet bv. tijdelijk uitschakelen?

ook is er soms geen tekst op op mijn play en zie ik deze soms wel verschijnen in de opname die is gemaakt! 

voor de rest ben ik wel tevreden met de TV- BOX

mvg jan

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@jafrac1 

Je moet naar instellingen gaan (tandwiel)

Ga dan naar profielen/  opties ondertiteling op aan zetten.

Slechthorenden geeft een balk.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jafrac1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Ondertitels teletekst blijven staan

beste het gaat over: dat de ondertiteling voor slecht horenden blijft staan en de ondertiteling van de zender die soms wordt weergegeven , overlapt zodat men deze niet kan lezen  door de zwarte balk die er voor staat, was het geval bij het program  kamp waas , en filip en de belgen, enz..

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@jafrac1 

Dat probleem is recent gemeld bij Telenet. Het zou opgelost worden. Wanneer, is een andere vraag.

Als je rechtstreeks kijkt( niet opgenomen of uitgesteld) kan je de zwarte balk wel verwijderen door enkele keren op OK te drukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jafrac1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Ondertitels teletekst blijven staan

dank u dat kan inderdaad met teletekst en dan op ok paar maal drukken dan verlichtert deze balk,

maar het gaat hoofdzakelijk om de overlappende ondertiteling dat is zeer vervelend en moet ik steeds  de functie slechthorende uitzetten om de tekst die er staat te kunnen lezen

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ondertitels teletekst blijven staan

@jafrac1 

Voorlopig moeten we ons behelpen. Voor de rest waakzaam blijven en Telenet er regelmatig aan herinneren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes