Beantwoorden
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Geachte,

Ik zit 2 weken met hetzelfde probleem als de persoon in deze chat: Opgelost: Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv - De Netweters. De oplossing was er eigenlijk niet, maar zij hebben 3 maanden moeten wachten tot ze konden opnemen met hun TV Box. 

Ik leg het even nog eens uit: Sinds maandag 31/08/2023 heeft een Telenet technieker een Tv box geïnstalleerd. Nu blijkt dat ik geen opname mogelijkheid heb. De technieker zei dat de nieuwe tv boxen een bug hebben en dat ze dat nog steeds niet opgelost hebben. De technieker garandeerde mij dat het automatisch in orde komt na 48 uur. Nu zijn we al meer dan 48 uur verder en nog steeds geen opname mogelijkheid. Ik heb de tv box al volledig herstart maar dat helpt niet. Wat kan ik doen. Ik heb de helpdesk gebeld maar na 20 min nog steeds geen medewerker. Dan maar via Whatsapp...

Op 03/08/2023 raden ze mij aan om de TV Box naar fabrieks instellingen te zetten. Ik zet de Tv box terug op fabrieksinstellingen gezet. Dit heeft niets uitgehaald. Ik krijg nog steeds geen mogelijkheid om op te nemen. Als ik op de rode bol van de afstandsbediening druk geeft hij een pop-up met uitleg dat je voortaan opneemt via de cloud.
Bij systeem, kan je uw verbinding kwaliteit zien en die is goed. Met netwerksnelheid, zeer goed! Hoe gaan we nu verder? Ik had speciaal een technieker de installatie laten doen om problemen te vermijden. Dit was dan het antwoord: Helaas ervaren we momenteel een algemene storing waarbij het niet mogelijk is om TV-programma's op te nemen op de TV-box. Onze IT-dienst is hier dan ook vanop de hoogte en doet hun best dit zo spoedig mogelijk op te lossen voor je! Kan je eens kijken op de Telenet TV-app als je hier wel kan opnemen? We helpen je graag verder! Mijn antwoord: Had ik ook nagekeken, vanuit de app kan ik ook niet meer opnemen.

Op 07/08/2023: We zijn nu al 7 dagen verder en nog altijd geen opname mogelijk. Mijn geduld geraakt stilletjes op. Antwoord: Ik kan me inderdaad voorstellen dat het geen leuke situatie is! Onze achterliggende dienst is momenteel nog volop bezig om deze hinder te verhelpen. Hopelijk kunnen ze dan ook snel een oplossing vinden, zodat je kan opnemen. Onze excuses voor het ongemak.

Op 14/08/2023: Ondertussen een nieuwe Tv box gaan halen, vorige zaterdag. Nu nog altijd geen opnames mogelijk. We zijn nu meer dan 2 weken verder. Ik hoor niets meer van jullie. Doen jullie nog iets? Kan je iets laten weten? Ik begin stillaan mijn geduld te verliezen!!! Antwoord: Sorry. Dit algemene incident staat helaas nog steeds open. Ik hoop dat we hier de komende dagen een oplossing voor kunnen voorzien.

Ik denk dat ik ondertussen de TV Box al 10x naar fabrieksinstelling heb gezet, maar het haalt niets uit. De woorden 'opnemen, opnames' komen nergens in de menustructuur voor het is alsof ik met een equivalent van een digibox zit ipv digicorder. Ik betaal wel voor Telenet One abonnement, dan verwacht je dat dit in orde is.

 

 

 

 

 

0 Likes
7 reacties
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Nog even iets toevoegen aan mijn vorige tekst.

Als ik live wil opnemen door op de rode bol te drukken van de afstandsbediening. Krijg ik een pop-up.

WimE_1-1692039081198.jpeg

 

Als ik vanuit de gids wil opnemen, kijk ik enkel deze keuzes:

WimE_2-1692039151993.jpeg

 

Je kan nergens een keuze maken om op te nemen. Het lijkt dat we het equivalent hebben van een digibox en geen digicorder. Ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost geraakt, we betalen er tenslotte veel centen voor.

WimE_3-1692039221602.jpeg

 

 

 

 

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Wat we nu weten is dat bij bestaande klanten +- 2,5 weken duurt dat is het in orde is

Natuurlijk iedereen heeft gewacht tot ze op verlof gaan en vlug een nieuwe tv box of modem afgehaald in de winkel

en vertrokken op verlof bij thuis komst werkt alles perfect

Nu dat niemand gedacht dat vakantie druk ging blijven , dat was aan te zien aan de rij in de winkel

Spijtig dat je terug geruild hebt de tv box  neem er een 3 weken voor dat het in orde is

tv kijken kan je altijd

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

 

 

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Beste Luc, bedankt voor de info. Het omruilen van de Tv Box was op aanraden van de Telenet winkel, ze beweerden dat 2 weken wachten om opnames te kunnen doen veel te lang was en dat de kans groot was dat er iets schilde met de Tv box zelf. De technieker, de helpdesk, de Telenet winkel spraken altijd van ten hoogste 2 dagen. Aan de andere kant vind ik het nogal raar, het is alsof je een videorecorder in de winkel zou kopen en dat de verkoper zegt dat je 3 weken niet kan opnemen.

Een andere vraag. Is het best dat ik iedere dag de Tv box naar fabrieks instellingen zet? Ik heb gezien dat hij hierna steeds de laatste software laadt. Of moet ik gewoon niets doen en blijven wachten. Misschien de modem herstarten? Ik heb wel heel veel vaste IP adressen in gebruik, zoals netwerk printer, netwerk hard disk, een paar access points, IP stopcontacten. Misschien zit hier iets in de weg?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Niets doen gewoon alles aansluiten en kijk elke dag eens of het werkt en wachten

meer kan je niet doen  tot de activatie is gebeurt dat zou automatisch moeten gaan maar soms gaat het niet

doen ze alles manueel en dat heeft tijd nodig er staan er veel op lijst

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

@WimE voor TV-box orders die in het systeem ingegeven zijn op 24/07 of 25/07 zijn deze problemen met opname functie die ontbreekt gekend. De technicus is op 31/07 de installatie komen doen, maar mogelijks heb je de TV-box wel besteld op één van deze dagen?

Alleszins, Telenet is op de hoogte en er wordt een clean-up uitgevoerd voor alle klanten die hierdoor impact ervaren. Mij lijkt het wel best dat de klantendienst jouw persoonlijke dossier linkt aan dit gekende probleem, zodat je zeker op de lijst van de clean-up terecht komt. Neem zeker contact op en informeer de medewerker eventueel over het alarm A305331 met als naam 'klant kan geen opnames bekijken/plannen'. Uiteraard ben je enkel gelinkt aan dit probleem als je TV-box order op 24/07 of 25/07 werd ingegeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Bedankt Suzy voor je antwoord. Ik heb het nageken, ik heb de Tv Box op 26/07 besteld. Dus net buiten 24 of 25/07. Ik heb toch via Whatsapp van de Helpdesk Telenet (via telefoon is de wachttijd te hoog) de clean-up gevraagd met het nodige alarm melding dat je opgaf. Ik ben benieuwd of er schot in de zaak komt. Ondertussen zijn we meer dan 3 weken verder, als ik de helpdesk contacteer krijg ik steeds hetzelfde antwoord 'het is een algemeen probleem en er wordt hard aan gewerkt voor een oplossing'.

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Opname functie niet beschikbaar op TV-box en telenet.tv

Bedankt Suzy. Nadat ik het nodige had doorgegeven zoals je gevraagd had, is het de volgende dag ineens in orde gekomen. Wel spijtig dat het met veel moeite en tijd heb moeten insteken eer ik duidelijkheid kreeg. Als je 4,5 weken aan het lijntje wordt gehouden is echt niet leuk. Ik kreeg steeds een standaard antwoord, 'het is een algemeen probleem en we werken er aan'. Dankzij jouw gouden tip is snel in orde gekomen 😀 Dus opgelost!