Beantwoorden
RafVDM
Freshman Weetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Opnames Digicorder op de TV-box?

Ook wij staan op het punt toch maar voor die TV-box te gaan.
Nu is me nog steeds niet alles duidelijk en vooral 1 ding snap ik niet.

De TV-box:
Alle opnames worden opgeslagen in de Cloud.
Eigenlijk niet echt (voor wat ik begrijp), want als er 100.000 man eenzelfde programma heeft geprogrammeerd, dan gaan ze dat toch  niet 100.000 keer in die Cloud zetten?
Heel zeker staat dat daar 1 keer in, met een aanduiding dat 100.000 man dat nog tot een jaar wil kunnen zien.

De Digicorder:
Neemt lokaal op, dus zou los staan van die Cloud.

MAAR:
Als ik opnames die op mijn Digicorder staan, bekijk via de Telenet TV-app, dan worden die niet afgespeeld vanaf mijn Digicorder, maar vanuit de Cloud.
Alleen al het feit dat ik geen opnames van meer dan een jaar via de app kan zien, is daar al een indicatie van.
Maar het is ook te zien aan het feit dat er in die situatie NIETS van upload is vanaf de Digicorder.
M.a.w. mijn Digicorder-opnames staan ook aangeduid in de Cloud als dat ik die nog wil zien.
Is het niet logisch dat ik die dan, louter technisch bekeken, na de switch alsnog kan zien via de TV-box? (behalve de opnames van meer dan 1 jaar oud, uiteraard)
Of is dat weer iets dat Telenet bewust tegenhoudt?
Zou nochtans dom zijn, denk ik, want volgens mij zou dat veel mensen aanmoedigen om meteen die switch te doen.

(Al minstens 20 jaar Telenet-klant, exact weet ik het niet meer)

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Opnames Digicorder op de TV-box? (Nog maar eens)

0 Likes
9 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@RafVDM  schreef:

De TV-box:
Alle opnames worden opgeslagen in de Cloud.
Eigenlijk niet echt (voor wat ik begrijp), want als er 100.000 man eenzelfde programma heeft geprogrammeerd, dan gaan ze dat toch  niet 100.000 keer in die Cloud zetten?
Heel zeker staat dat daar 1 keer in, met een aanduiding dat 100.000 man dat nog tot een jaar wil kunnen zien.

Dat is 100% correct. Het is een gemeenschappelijke Cloud 😊

@RafVDM  schreef:

De Digicorder:
Neemt lokaal op, dus zou los staan van die Cloud.

MAAR: als ik opnames die op mijn Digicorder staan, bekijk via de Telenet TV-app, dan worden die niet afgespeeld vanaf mijn Digicorder, maar vanuit de Cloud.

Dat is ook 100% correct

@RafVDM  schreef:

Is het niet logisch dat ik die dan, louter technisch bekeken, na de switch alsnog kan zien via de TV-box? (behalve de opnames van meer dan 1 jaar oud, uiteraard)
Of is dat weer iets dat Telenet bewust tegenhoudt?
Zou nochtans dom zijn, denk ik, want volgens mij zou dat veel mensen aanmoedigen om meteen die switch te doen.

Je kan het dom noemen, je kan het een "bewuste actie" van Telenet noemen ..

Telenet heeft ervoor gekozen om een verschillend platform te gebruiken voor de TV-Box (v1, v2, IP) en de Digibox/Digicorder, die niet combineerbaar zijn ...

Als je meerdere digicorders in huis hebt, dan heb je per toestel een apart opamevolume, bij meerdere TV-Boxen heb je een gemeenschappelijk volume. Technisch gezien denk ik dat de digicorders gemanaged worden op toestel niveau, de TV-Boxen echter op gebruikersniveau.

Bij de switch krijg je nog één maand tijd om je "oude" fysiek opnames te bekijken, voor je de oude digicorder terugstuurt.

Geen idee of dat veel mensen ontmoedigt om over te stappen.

• Als Telenet (op termijn) DVB-C volledig afschaft, zal iedereen toch moeten switchen ...
  • Als je van provider wisselt, heb je hetzelfde probleem (en dat weerhoudt mensen blijkbaar ook niet om te switchen ...).
K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

@flip1953 schreef:

Geen idee of dat veel mensen ontmoedigt om over te stappen.

• Als Telenet (op termijn) DVB-C volledig afschaft, zal iedereen toch moeten switchen ...
  • Als je van provider wisselt, heb je hetzelfde probleem (en dat weerhoudt mensen blijkbaar ook niet om te switchen ...).

--------------------------

Telenet weet precies hoeveel DVB-C klanten er zijn. En geloof me, er zijn heel veel mensen van de oudere generatie die toch een digibox/digicorder hebben. De jongere generatie hebben bijna allemaal een TVbox. Bij alle 3 toestellen heb je een voordeel en een nadeel.

En Telenet moet wel rekening houden met deze klanten, want als deze mensen allemaal njet zeggen om 't abo te behouden bij de omschakeling naar een digibox of DVB-C wordt afgeschaft, dan is de kans zeer groot dat de oudere generatie bye bye Telenet zegt . Ik hoop dat Telenet hierbij ook rekening houdt.

Hey, vergeet ook niet dat alles wat digitaal is, blinkt. Als 't wegvalt via de modem of 4G/5G,  dan heb je geen internet, bancontact en nog minder TV (via TVbox).

Mijn oma zei altijd: niet alles geloven of aanpakken van wat ze je aanbieden!

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

(DVB-C volledig afschaft, zal iedereen toch moeten switchen )

Let wel op er zijn nog veel koop toestellen in gebruik 1 of 2 zelfs een 3de toestel

Dat vervangen tegen huur toestel daar zal iedereen niet in mee gaan

Er wordt nu al veel te veel gezegd dat het te duur is

De jongeren willen geen toestel alleen een app een ruime app met veel keuze

Maar dat is er niet

Er moet een toestel bij dat in de kast gaat liggen  + er moet nog te veel huur ook voor betaalt worden

Neen dank u

Korte samenvatting zal nog een tijdje duren anders zal het geld kosten

0 Likes
Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Hey, ik heb sinds korte tijd een iptv-box, daarvoor heb ik de tv-box met coax aansluiting. Ik merk op dat de coax voor een beter beeld zorgt met veel meer detail en nuance, dat kan ik spijtig genoeg niet zeggen van de iptv-box. Als men op termijn de dvb-c wil stopzetten en iedereen naar de iptv-box wil migreren dan zal er toch een upgrade moeten komen in beeldkwaliteit , want als er nu al wordt bespaard op de kwaliteit van de “stream” staan we er slecht voor…het zal de leegloop van Telenet-klanten geen goed doen. Als ik wat lees merk ik dat er in het buitenland wel wordt geïnvesteerd op dat niveau. Het feit dat we anno 2024 nog steeds een gebrek aan dit soort zaken is toch in triest. Mensen hebben nu eenmaal grotere tv’s met meer mogelijkheden maar in België blijven de telco’s ter plaatse trappelen. Een technieker gaat bij me langskomen en als het niet lukt met de nieuwe tvbox dan is het terug nr de coax. 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Later zullen de iptv-box beter worden en de nieuwe technieken zullen er op toegepast worden om nog beter beeld te krijgen

en te besparen op de stream

Is nu ook maar de eerste iptv-box

Investeren kost een pak geld en je ziet iedereen kijkt naar iedereen

Ze willen wel maar nog altijd heb je geld nodig en alles verandert nog rap

0 Likes
Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Het is inderdaad mogelijk om je algoritme aan te passen, zo heeft Netflix een aantal jaar geleden een aanpassing gedaan om minder data te verbruiken en toch een perfecte beeldkwaliteit te geven. Ik heb geen 4K UHD abo bij Netflix, gewoon HD 1080 en dat is zeer aangenaam om naar te kijken. Ik kan alleen maar hopen datTelenet het licht zit en beseft dat dit een integraal onderdeel is van de beleving…Streamz is ook zo’n hopeloos geval met een bedenkelijke kwaliteit…en zeker als je voor dit alles toch wel stevig mag betalen…de tijd van enkel kleurentelevisie voldoet niet meer. Bij “SKY” in het VK wordt er 4K UHD gegeven, in Frankrijk kan je de Olympische spelen ook in 4K volgen, het wordt tijd dat men een tandje bij steekt , en ja zoiets kost geld en ja iedereen kijkt naar elkaar, maar de stap zal moeten gezet worden. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Niemand heeft een kristallen bol. Algemeen wordt aangenomen dat dvb-c op termijn zal vedwijen. Op termijn zal iptv ook wel verdwijen. Door wat het vervangen zal worden, weet ik niet, maar ik stel vast dat alles eindig is. Of het uiteindelijk allemaal iptv gaat worden is vandaag dus niet relevant.

Maak voor uzelf uit waarom je zou overschakelen van Digicorder naar tv-box. Welke voordelen heb jij hierdoor? Welke nadelen gaat jij hiervan ervaren? Deze twee vragen moet je voor uzelf beantwoorden. De tv-box believers zullen met subjectieve beweringen aantonen dat zij de goede keuze gemaakt hebben en de Digicorder believers zullen met andere subjectieve beweringen aantonen dat dit de beste keuze is.

Bekijk je hoofdzakelijk lineair tv (rechtstreeks kijken naar de uitzendingen die bezig zijn)?  Dan zou ik vast en zeker bij de Digicorder blijven.

Stream je veel, doe je aan bingewatchen? Dan zou ik overwegen om over te schakelen naar de tv-box.

Laat u vooral niet beïnvloeden door de mails van Telenet die je aanraden om een tv-box te nemen. Dat is commercieel gelul.

Objectief zijn:

- bij opname programma:

• Digicorder: lokale opname, is het programma teveel verschoven in tijd, eigen risico van een deel van de opname te missen. 
  • tv-box: opname in de cloud, is het programma teveel verschoven in tijd, gemeenschaps risico een deel van de opname te missen. Met vertraging (kan dagen zijn) zal Telenet doorgaans de nodige aanpassing doen zodat het herbekijken het volledig programma gaat zijn.

- bij het bekijken van de rest een opname als je reeds een deel bekeken hebt:

• Digicorder: verder kijken werkt perfect
  • tv-box: verder kijken lukt niet als je reeds een groot deel bekeken hebt

- defect toestel

• Digicorder: je ben uw opnames kwijt
  • tv-box: de opnames blijven behouden (maar een uitzonderlijke storing op de server van Telenet geen kijken van opnames)

Zo zijn er allicht nog een aantal punten. Zoals je kan zien, heeft alles zijn voor- en nadelen en kom ik terug op de aanvang van mijn reactie: laat uw kijkprofiel bepalend zijn voor uw keuze.

0 Likes
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Als je overschakelt naar de TV-box mag je je Digicorder nog 1 maand houden "om 'm leeg te kijken".

luc55
Freshman Meesterweter

4k wordt in 3 landen uitgezonden het slaat ook aan in die landen

Ook al zijn deze kosten zeer hoog maar de aanbieders willen dit aanbieden aan hun klant

Frankrijk heeft twijfels of ze het nog aanbieden in toekomst de kost is duur zeer duur

0 Likes