Beantwoorden
Argee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Op onze oude decoder staan nog een heel aantal opnames die nog niet bekeken zijn, en er komen er geregeld bij. Als we zouden omschakelen naar de tv-box zou de decoder niet meer bruikbaar zijn, maar kunnen opnames ervan toch nog bekeken worden, terwijl nieuwe opnames dan via de tv-box gedaan worden ?

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: oude decoder nog bruikbaar ?

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5303
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

@Argee 

Als je overschakelt naar de tv box krijg je een maand tijd om de oude digicorder binnen te brengen zodat je uw opnames daarop nog kan bekijken, nieuwe gaan niet meer opgenomen worden want dat wordt uitgeschakeld als je tv box actief is, 2 systemen naast elkaar kan niet.

dus je krijgt nog even tijd om ze te bekijken (dit gaat over huur decoder, wie hem gekocht heeft hoeft hem natuurlijk niet binnen te brengen, maar opnames kan je nog bekijken, maar kan zijn ook beperkt tot een maand maximum, kan ook langer zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Als je een aangekochte digocorfer hebt kan je de opnames blijven bekijken. Je hebt enkel een  HDMI kabel nodig voor de verbinding tussen digicorfer en tv.

Zet de digicorder op een andere HDMI aansluiting op je TV en je kan switchen tussen tv box en digicorder. Je kan geen opnames meer maken op de digicorder.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Ik heb dit ook altijd al zo gelezen en gewoon aangenomen. Maar werkt het wel echt?

Waarom stel ik die vraag? Wel, omdat ik net een probleem heb gehad. Een andere TV geplaatst (waardoor uiteraard alle kabels los moesten en opnieuw vast in het andere toestel) en in eerste instantie geen probleem.

Plots kreeg ik een melding op het scherm "geen signaal". Beetje gezocht en gedaan, de schuldige gevonden, een fiche aan de coax splitter was losgekomen waardoor de digicorder geen coax signaal meer kreeg. En met geen mogelijkheid verder te gaan, dat scherm "geen signaal" was het enige dat de digicorder wilde weergeven.

Vandaar mijn vraag: indien de digicorder niet wil werken wegens "geen signaal" als er geen actieve coax is aangesloten, hoe kun je dan die opnames bekijken zonder aangemeld te zijn bij Telenet? Want om uw TV Box aan te melden moet uw digicorder afgemeld worden ...

Ik heb wel al geweten van een digicorder die wel coax maar geen ethernet had, en die werkte goed, enkel geen interactiviteit. Maar blijkbaar werkt het dus niet omgekeerd, zonder actieve coax ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Digicorder aan zetten en hdmi kanaal kiezen 1of 2  ...

manueel dus ,dat geen  signaal is normaal 

amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Klopt helemaal en werkt perfect. Heb dit bij de omschakeling naar tv box gedaan en later de opgenomen programma's rustig bekeken. Je moet niet aangemeld zijn bij telenet om opgenomen programma's te bekijken. De digicorder moet enkel geactiveerd zijn om programma's te bekijken of op te nemen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box


@luc55  schreef:

Digicorder aan zetten en hdmi kanaal kiezen 1of 2  ...

manueel dus ,dat geen  signaal is normaal 


En wat denk je dat ik gedaan heb? Niks werkte, het enige dat op het scherm kwam was "geen signaal" en de digicorder vertikte het van verder te gaan. Alle mogelijke commando's geprobeerd, niets werkte. Uitrekken uit het stopcontact, hdmi uit- en in, noem maar op, niets hielp ...

De coax fiche terug hersteld en alles was weer in orde.

En ja, de HDMI kabel was de hele tijd correct aangesloten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box


@amandus88  schreef:

Klopt helemaal en werkt perfect. Heb dit bij de omschakeling naar tv box gedaan en later de opgenomen programma's rustig bekeken. Je moet niet aangemeld zijn bij telenet om opgenomen programma's te bekijken. De digicorder moet enkel geactiveerd zijn om programma's te bekijken of op te nemen.


Als ik dat zo herlees ... Het enige dat ik niet gedaan heb is de UTP kabel uitgetrokken. Ga ik eens proberen: zowel coax als UTP uittrekken, enkel HDMI van de digicorder naar de TV.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Heb dit met meerdere digicorders gedaan.

Eerste maal is wel even zoeken met de afstandsbediening om opgenomen programma's te bekijken

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box


@amandus88  schreef:

... knip ....

Eerste maal is wel even zoeken met de afstandsbediening om opgenomen programma's te bekijken


Hoe bedoel je dat exact?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

Er komt de melding dat de kabel niet goed aangesloten is ( weet niet meer de juiste verwoording) dan op de homeknop en dan kan je naar opgenomen programma's gaan

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken na overstap naar Telenet TV-box

@amandus88 

Aha, ok, dat ga ik dan ook eens uittesten.

Bedankt voor de tip alleszins 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes