Beantwoorden
DietherS
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Opnames per ongeluk verwijderd

Recentelijk de nieuwe TVbox in huis gehaald en de nieuwe TVapp op iPhone geïnstalleerd.

In de app kan je je opnamelijst bekijken.

Per ongeluk swipte ik een opname en opeens was die verdwenen.

Blijkbaar is dat de manier om een opname te verwijderen. Alleen vind ik het niet normaal dat er niet eerst een bevestiging wordt gevraagd en er verschijnt ook geen extra menuutje wanneer je naar links swipet zoals je bijvoorbeeld bij de iphone e-mail app hebt om een mail te verwijderen.

Is dit een gekend probleem?

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames per ongeluk verwijderd

@DietherS 

Het probleem met bevestigingen van beslissingen is dat er toch altijd een ogenblik is dat de beslissing definitief wordt en verkeerd kan zijn. Microsoft was daar heel goed in. Tien keer bevestigen voor het definitief is, maar wie leest dat dan nog.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames per ongeluk verwijderd

@DietherS zelf heb ik hierover nog geen meldingen gezien op De Netweters of via Social media van Telenet. 

 

Heb het zelf net even getest en afhankelijk van hoe je swipet, wordt de opname direct verwijderd of krijg je eerst zo'n extra menuutje te zien. Ik voeg even enkele screenshots toe.

 

In de eerste screenshot zie je het kleine menuutje, om dat te verkrijgen heb ik zacht geswipet tot ongeveer op de helft van mijn scherm. Swipe ik helemaal door, krijg je de situatie van de 2de screenshot. Eens je dan loslaat, wordt de aflevering inderdaad effectief verwijderd.

 

Gert Late Night opname - zachte swipe.PNG

 

Gert Late Night opname - harde swipe.PNG


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Denise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Opnames per ongeluk verwijderd

 
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames per ongeluk verwijderd

@Denise je post van gisterenavond lijkt leeg te zijn. Plaats je reactie of vraag zeker even opnieuw! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 167
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Opnames per ongeluk verwijderd

Dag @DietherS,

 

De introductie van het "Swipe to Delete"-mechanisme kwam er om een eenvoudige manier te bieden om snel een opname te wissen. In contrast met de 'klassieke' manier, waar je eerst de opnames moet aanvinken en een paar keer moest tappen/klikken.

Omdat dit swipen een "shortcut" is om zoveel mogelijk interacties te elimineren, komt er ook geen vraag tot bevestiging. Anders zouden we weer in het initiële verhaal van de vele interacties neigen terecht te komen.

 

Dit zijn natuurlijk keuzes rond user experience - de ene gebruiker zal er voor zijn, de andere zal er tegen zijn. Er wordt altijd gepoogd een gulden middenweg te vinden, die meer voordelen dan nadelen biedt.

Wel jammer dat jij hierdoor per ongeluk en onbedoeld je recording verloor, natuurlijk.

 

Groet,
Carl

TV Engineering

--Metadata Engineer @Telenet