Beantwoorden
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Probleem Serieopname "EEN Weerbericht"

Kan 1 of meerdere netweters eens test doen met TV-BOX , Versie 4.13 software, (actuele)  en me de uitkomst te laten weten ?    Betreft opname plannen van zender één, (dagelijks) weerbericht van iets na 20.00 hr.

- controleer dat er geen enkele opname gepland staan voor één-weerbericht, ongeacht tijdstip

- via TV-Gids , datum=vandaag , zender één , selecteer weerbericht 20.xx uur , en plan de serieopname. bevestig

- normaal zal je bevestiging krijgen (kader rechts boven) dat SERIEOPNAME gepland is.

- ga terug naar TV-Gids, kijk na op opname gepland staat (rode cirkel) in tijdslot van 20.xx hr van de huidge     dag.

- bekijk in de loop van de avond/dag erna of opname effectief is gedaan en dat het effectief weerbericht         van 20.xx uur is.

- Kijk na in TV-Gids bij volgende dagen welk weerbericht (tijdslot) gemarkeerd staat als op te nemen.

Einde test, graag feedback

Het probleem welke ik sedert begin dit jaar heb, is dat ik nu alle één-weerberichten heb van 13.xx hr en 18.xx uur  ongevraagd heb, maar dat van 20.xx hr enkel voor de eerste dag, daarna niet meer.

In 2018 had ik dat probleem totaal niet, en had enkel de gevraagde opnames van 20.xx uur.

Alle andere serieopnames ( ben er een frequente gebruiker van o;a. voor nieuws 19.00 uur, sportweekend, etc..) werken korrekt en hebben dit fenomeen niet.

Ben dus benieuwd of probleem op andere plaatsen te reproduceren is.

Probleem reeds 3 keer aangemeld bij Telenet Helpdesk , enigste echte feedback was factory reset te doen, welke dus niks heeft uitgehaald.   Ben niet van zin mijn verhaal voor de vierde keer gedetailleerd aan

de helpdesk uit te leggen.

Groeten

Dirk

 

 

 

 

 

 

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Probleem Serieopname "EEN Weerbericht"

@dc2920

 

Je gaat het weer van 20uur niet in serie kunnen opnemen met de huidige nummering.

Het weer van 20uur is een herhaling van van het vorige weerbericht, volgens de gids. Ik dacht dat die nummering door de VRT bepaald is.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Probleem Serieopname "EEN Weerbericht"

@dc2920

 

Wat gisteren (25/01) niet scheen te lukken, lukt nu blijkbaar wel.

Er is nu een verschillende naam voor elk van de weerberichten. Per uitzending staat er nu tussen haakjes het ogenblik van de dag bij. Hierdoor worden het dus verschillende series.

Volgens mij is uw probleem eigenlijk opgelost.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Probleem Serieopname "EEN Weerbericht"

Louis,

bedankt voor je berichtje/test van gisteren.  Je antwoord ligt inderdaad in lijn met wat ik zie., maar probleem was in 2018 niet aanwezig......

Je antwoord van vandaag was even (aangenaam) schrikken, direct alle opnameplanningen gewist , en de nieuwe opnameplanning voor "het weer(laat)"  gedaan : bingo !!!. (alvast voor wat de planningen betreft, nu nog zien dat de planning effectief wordt uitgevoerd".

Opnametitels juist zetten is dus blijkbaar zeer belangrijk !.

Anderzijds vreemd dat dit probleem nu wel plots opgelost is .......  toeval of lezen ze bij VRT of TV-Box de netweters berichten....

We volgen het op.....

Dank, Dirk

 

PS : enig idee waarom ( ook in 2018) soms de aflevering nummers van één journaal/weerbericht soms een rommeltje zijn.  Voor deze soort programma's lijkt het erop dat de Afleveringsnummer eigenlijk de kalendervolgnummer dag van het jaar is (vb 26/1/2019 = kalenderdagvolgnummer 26 ,  10/7/2019 = kalendervolgnummer 191,...).   Vaak zie je oudere "afleveringsnummers" staan met dagen in de toekomst.....    Fout bij programma-tabelingave ?

  

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Probleem Serieopname "EEN Weerbericht"

Bij de VRT hebben ze soms wel wat last met getallen, komma's en eenheden. Misschien is dit ook weer zoiets.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes