Beantwoorden
JVDB58
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen Coax kangoeroewoning

Goedemiddag,
Ik liep gisteren langs een Telenet Center voor de nieuwe TV box (4k) te bemachtigen. Heel vriendelijk ontvangen geweest, maar helaas zonder boxen terug huiswaarts moeten vertrekken. De computer van de verkoper gaf ergens een foutmelding binnen mijn netwerk en dus moest er eerst een installateur langskomen. Eenmaal terug thuis en bij het terug aansluiten van mijn bestaande decoders gaf de weergave bij het zoeken van de zenders 100 procent voor kwaliteit, maar voor signaalsterkte maar 50 procent. Kan het probleem ergens zitten in de Coax-versterker, wij zitten namelijk met een kangoeroewoning, en van de binnen versterker (van Telenet) uit loopt een kabel van +-30meter naar een andere (Hirschmann) versterker die in de andere woonst zich bevind. En hieruit ongeveer 10m tot aan de decoder. Daarom heb ik een beetje schrik met de nieuwe 4K-normen of ik de nieuwe tv boxen wel in gebruik zal kunnen nemen, en of er door een nieuwe Telenet versterker te laten plaatsen dit signaal probleem (maar 50% signaalsterkte) verholpen kan worden. Verder hebben we regelmatig het probleem van storingen op het beeld, we wonen wel aan het albertkanaal en lieten ons vertellen dat dit door comunicatiesystemen van boten kan veroorzaakt worden. Maar misschien ligt hier ook een link naar de "zwakheid" van de Telenet Coax versterker die er nu staat?

Bij voorbaat dank!

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5879
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen Coax kangoeroewoning

@JVDB58 het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Het kan inderdaad zoals u aangeeft aan de binnenhuis versterker zijn , NIU , maar kan ook aan de binnen bekabeling zijn. Ook zou het op straat kunnen zijn aan de TAP of aan de bekabeling buiten. Of wel laat u een technieker komen maar zou eens naar de klantendienst bellen en deze een meting laten doen. Moest het uitkomen dat het de bekabeling is betaald u de technieker moest het eruit komen dat het iets van Telenet zelf is dan is de technieker gratis. Dus mijn advies zou zijn eerst de klantendienst bellen voordat er een nieuwe tv box komt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JVDB58
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen Coax kangoeroewoning

Bedankt voor je reactie! Inmiddels gebeld met Telenet en het zwakke signaal zou normaal zijn. De storingen komen ze vrijdag nakijken, samen met de installatie van de nieuwe tv-boxen.