Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Problemen bij afspelen van programma's op TV-box

Beste Netweters,

Sinds een paar weken krijg ik problemen bij het afspelen van programma's, die ik kies in de TV-gids. Soms stopt het programma en kan ik niet via de knop "verder kijken" het programma hervatten. Dan moet ik het programma terug opstarten en versneld doorspoelen, tot waar het programma stopte en terug hervatten. Soms kies ik een programma en start met de knop "Vanaf het begin kijken", maar dan zit ik in het programma dat voor mijn gekozen programma in de TV-gids zit. Dan moet ik doorspoelen tot aan het begin van mijn gekozen programma. Als het dan een opgenomen film betreft dan mis ik het einde van de film. Vrij frustrerend want meestal ligt daar de clou van het verhaal.

Weet iemand waaraan dat ligt (de TV-box, de server, de TV-gids?).

Graag jullie advies ter zake.

Met vriendelijke groeten,

YvesC

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Problemen bij afspelen van programma's

2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@YvesC tv-gids en zender, als een zender bv bij bepaalde programma's zoals nieuws uitlopen op een avond starten alle programma's erna ook later, 

de zender geeft niet altijd op tijd een aanpassing door omdat het kort op de bal niet kan spelen of de EPG aanbieder voor telenet de info niet op tijd doorkrijgt.

dit zijn zeer spijtige momenten soms, maar veel kan er niet aan gedaan worden.

telenet doet zijn best om dit zoveel mogelijk niet voor te hebben maar er kan altijd eens iets uitlopen van programma of later beginnen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Carat
Experienced Meerweter
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin.

@YvesC 

Zie ook het andere antwoord, ik heb dit ook al voorgehad en is inderdaad soms frustrerend.

Het is geen oplossing voor het bronprobleem, maar wanneer ik iets echt helemaal wil zien neem ik het dikwijls ook op, ook al kijk ik er gelijktijdig naar.

Ik heb namelijk al ondervonden dat de opnames soms gecorrigeerd worden naar begin en einde van het opgenomen programma, zodat je het toch helemaal hebt. Plus je hebt dan ook nog 30 minuten extra uitloop opgenomen in het geval het daaropvolgende programma in de gids geen terugkijk-programma is.