Beantwoorden
ozzepaa
Experienced Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Programma opnemen als deze afloopt niet mogelijk.

Goejedag waarde netweters ... het ligt misschien/waarschijnlijk bij ons aan één of andere instelling op de TV-Box, maar we kunnen niet meer, zoals dat wél kon met de DigiCorder, een programma/aflevering van een serie dat/die loopt (dus als we Live aan het kijken zijn) alsnog opnemen.    Zit de oplossing in ergens een instelling die we over het hoofd zien, of is het een spijtig "feature" van de TV-Box ?  Alvast hartelijk dank voor jullie hulp in dezen ! 🙏. Marc VM

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Opnemen terwijl een programma loopt of al afgelopen is

4 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Een lopend programma kan je nogsteeds opnemen, met de "Opname" knop op de afstandsbediening of via de detail pagina van de uitzending. Uiteraard begint de opname pas dan te lopen en niet van het begin (dat heb je immers gemist)

Een afgelopen programma kan je uiteraard niet opnemen, dat kan op een Digicorder ook niet. Probeer je dat wel op een TV-box dan krijg je bij een serie de mogelijkheid om een serieopname in te plannen, zodat je de volgende uitzending niet mist. Bij een film krijg je die optie niet.

Ik heb een TV-box v1 maar ik vermoed dat dit toch hetzelfde werkt op andere versies.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

volgens mij is er specifiek voor digicorders er wel een mogelijkheid,
dat als je een programma die al bezig is,alsnog wil opnemen vanaf het begin.
dan is het belangrijk dat je niet via de tv-gids opneemt,maar rechtstreeks op de rode opname-knop duwt.
dan zal het programma toch vanaf het begin opnemen(en niet enkel vanaf wanneer je de opname startte),
maar wel op voorwaarde dat je tijdens dat tv-programma niet van zender bent veranderd.

ik weet wel niet hoe dit zit op de tv-boxen,want ik gebruik nog een digicorder.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@waterrat1978  Op de digicorder zit een optie dat je kan afzetten dat die opneemt constant van de zender dat je kijkt, dat neemt wel ruimte in op je hdd, op de tv box is dat niet mogelijk omdat je op de cloud je opname maakt zogezegd, er wordt een link gemaakt naar een programma dat op de cloud staat dat je dan kan bekijken tot een jaar terug.

wat je wel kan doen is checken of het terug kijk tv heeft (niet alle zenders bieden dit aan) of je doet aan serie opname zodat elke aflevering van een programma opgenomen wordt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Neen dit gaat niet bij de tv box  hij geeft de herhaling niet weer dat deed hij bij digicorder wel 

Een gemiste kans 

Wat je wel kan doen is manueel op de zender zoeken  wel omslachtig je moet alle dagen afgaan en uren 

Zelf de zoekfunctie is beperkt en daarmee werkt het ook niet