Beantwoorden
Ragdd
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Promo conversie gehuurde Digicorder naar TV-box

Ik heb 1 gehuurde digicorder en 2 aangekochte.

Sinds 1/10/2026 kan ik niet meer terug kijken en dat is wel iets dat toch belangrijk is.

Rond april 2026 kreeg ik een email van Telenet dat ik de gehuurde digicorder kan gratis omwisselen naar de nieuwste TV box.

Ook zou de huur van TV box een jaar gratis zijn wat een vriend van me ook heeft gekregen.

Door omstandigheden nog die omwisseling niet gedaan.

Nu wou ik weten of de jaar gratis huur promo nog geldig is.

2de wat ik wou weten, zijn er mensen die Telenet app draaien op een Android mediaspeler zoals de Xiaomi TV Box S (3rd Gen).

Bij iemand de app geinstalleerd op een Zapitti Android mediaspeler en geregeld moet je je opnieuw aanmelden in de Telenet app.

Mvg

Dimitri

8 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

@Ragdd  schreef:

Rond april 2026 kreeg ik een email van Telenet dat ik de gehuurde digicorder kan gratis omwisselen naar de nieuwste TV box.

Ook zou de huur van TV box een jaar gratis zijn wat een vriend van me ook heeft gekregen.

(...)

Nu wou ik weten of de jaar gratis huur promo nog geldig is.

Heb je de mail nog? Daar staat normaal ook een einddatum in voor de promo.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ragdd
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Ik heb de mail maar staat geen eind datum bij van die promo.

Wil je de TV-app blijven gebruiken? Haal je nieuwe TV-box in huis!

Dag Dimitri,

Vanaf 7 april kan je de Telenet TV-app en -website niet meer gebruiken met je verouderde Digicorder of Digibox. Later dit jaar verlies je ook heel wat andere functies op je tv. Maar geen paniek! Door je oude decoder gratis door de nieuwe TV-box te vervangen, behoud je de TV-app én alle andere functies. De nieuwe TV-box aankopen kan niet, maar jij huurt 'm 1 jaar lang helemaal gratis.

Stap over zonder zorgen

Bel 015 66 66 66 of kom langs in je dichtstbijzijnde Telenet-winkel. Dan regelen wij de overstap naar je nieuwe TV-box voor jou. En natuurlijk staan we klaar voor al je vragen en mét deze voordelen:

1 jaar gratis huur van je TV-box (dat zijn 12 maanden t.w.v. € 11,26/maand)

Je TV-box is altijd up-to-date, voor de beste kijkervaring

Wij regelen de overstap en installatie voor jou

Wat als je niet omruilt?

Vanaf 7 april heeft je oude decoder geen toegang meer tot de Telenet TV-app en -website. Later dit jaar verlies je ook toegang tot de TV-theek, je extra entertainment (Streamz, Play More, Passion XL, Netflix, …), Terugkijk TV en gaat je TV-gids nog maar 2 dagen vooruit. Je kan dan alleen nog live tv-kijken en opnemen.

Met de nieuwe TV-box kijk je niet alleen verder zoals je gewoon bent, je krijgt er ook heel wat extra's bij. Stembediening, een lager energieverbruik en onbeperkt tegelijk opnemen? Het zijn maar enkele voordelen van de nieuwe box.

Heb je nog vragen? Dan staan we voor je klaar! Vind de contactoptie die bij je past op telenet.be/contact.

Veel kijkplezier,
Het Telenet-team

Tags (1)
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Deze mail dateert van voor de introductie van "Go Yellow" (Telenet op maat), en zelfs van voor de prijsverhoging van 16/3

In het "oude" systeem kost een Digicorder of TV-Box:

• 12€ per maand, bovenop het kabel abonnement van 22€ (prijzen sedert 16 maart 2026).
  • ofwel inbegrepen in de optie "Iconic TV" van 24€ per maand (vb als je ONE of ONEUp hebt).

In het "nieuwe" systeem (sedert april 2026) kost een TV-Box:

• 5€ per maand (voor de eerste Box).
  • + 15€ per maand voor de zenders (je kan ook een TV-Box huren zonder zenders).

Voor je iets wijzigt aan je abonnement, kijk dan goed ...

• wat je nu betaalt (welk abonnement je nu hebt)?
  • of je liever in het "oude systeem" blijft of overgaat naat het "nieuwe" systeem?
  • misschien ben je beter af of goedkoper dan "één jaar gratis TV-Box"

Een praktisch voorbeeld:

• je betaal nu 34€ voor digitale TV (22€ kabelabonnement + 12€ huur digibox).
  • als je gebruik maakt van de promo betaal je dan één jaar 22€ + gratis TV-Box.
  • het nieuwe "Telenet-op-maat" TV abonnement kost 20€ (15€ basis TV aanbod + 5€ TV-Box) 😁.

Een zuivere swap van een digicorder naar TV-Box wijzigt niets aan je abonnement, maar bij iedere andere wijziging kom je automatisch in het "nieuwe" systeem.

PS - Als je de huur decoder inruilt voor een TV-Box, dan worden jouw 2 aangekochte toestellen ook gedeactiveerd 🙄

Ragdd
Experienced Weetjesweter

Ik heb nu Telenet Oneup abonnement omdat 1 GBit download en 40 Mbit upload een vereiste is omdat ik ook van thuis werk.

Ik betaal 121 euro per maand.

Dus vast internet 1 Gbit/40Mbit

Mobiel gebruik ik data simkaart in dashcam wagen om beelden in cloud te bewaren.

De goedkoospte simkaart van One up is als backup in mijn Samsung tablet, gebruik dit nauwelijks.

Digitale tv is standaard zenders met Digicorder (voor inwonende bejaarde moeder)

En vaste telefoon die ik niet kwijt wil.

Tags (1)
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Je bent beter dat je abo houd wat je nu hebt je gebruikt alles 

Voor de ruil van de Digicorder je kan dit via de mijn Telenet doen 

Dan stuurt post nl de doos met tv box op en verandert er niets aan je abo 

Zolang de Digicorder werkt kan je ook nog wachten tot het gedaan is met beeld en dan omruilen 

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Ragdd  schreef:

Ik heb nu Telenet Oneup abonnement omdat 1 GBit download en 40 Mbit upload een vereiste is omdat ik ook van thuis werk.

Ik betaal 121 euro per maand.

Dus als ik het goed begrijp heb je nu:

"One for one" limited (95€) + TV Iconic (24€ inclusief digicorder) + vaste lijn (2€) + data sim (gratis) = 121€

Dan heeft het geen zin om gebruik te maken van één jaar gratis TV-Box, want de  digicorder is nu inbegrepen in je abonnement. Als je de digicorder omruilt voor een TV-Box, dan verandert er niets aan je abonnement (ik denk niet dat je 12€ korting zal krijgen)

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Ik vermoed dat die 12 maanden gratis ter compensatie zijn van een van de 2 gekochte toestellen? Zal er dus een beetje vanaf hangen hoeveel TV-boxen je in huis haalt

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Mensen met 1 huur toestel kregen ook deze promo 

Je moet wel op de link in de e-mail of via mijn Telenet gaan daar stond ook een link 

Dat niet iedereen de link kreeg is normaal