|
26.959
netweters
|
167.416
antwoorden
|
|
22.446
vragen
|
Ik heb 1 gehuurde digicorder en 2 aangekochte.
Sinds 1/10/2026 kan ik niet meer terug kijken en dat is wel iets dat toch belangrijk is.
Rond april 2026 kreeg ik een email van Telenet dat ik de gehuurde digicorder kan gratis omwisselen naar de nieuwste TV box.
Ook zou de huur van TV box een jaar gratis zijn wat een vriend van me ook heeft gekregen.
Door omstandigheden nog die omwisseling niet gedaan.
Nu wou ik weten of de jaar gratis huur promo nog geldig is.
2de wat ik wou weten, zijn er mensen die Telenet app draaien op een Android mediaspeler zoals de Xiaomi TV Box S (3rd Gen).
Bij iemand de app geinstalleerd op een Zapitti Android mediaspeler en geregeld moet je je opnieuw aanmelden in de Telenet app.
Mvg
Dimitri
@Ragdd schreef:Rond april 2026 kreeg ik een email van Telenet dat ik de gehuurde digicorder kan gratis omwisselen naar de nieuwste TV box.
Ook zou de huur van TV box een jaar gratis zijn wat een vriend van me ook heeft gekregen.
(...)
Nu wou ik weten of de jaar gratis huur promo nog geldig is.
Heb je de mail nog? Daar staat normaal ook een einddatum in voor de promo.
Ik heb de mail maar staat geen eind datum bij van die promo.
|
|
|
Deze mail dateert van voor de introductie van "Go Yellow" (Telenet op maat), en zelfs van voor de prijsverhoging van 16/3
In het "oude" systeem kost een Digicorder of TV-Box:
In het "nieuwe" systeem (sedert april 2026) kost een TV-Box:
Voor je iets wijzigt aan je abonnement, kijk dan goed ...
Een praktisch voorbeeld:
Een zuivere swap van een digicorder naar TV-Box wijzigt niets aan je abonnement, maar bij iedere andere wijziging kom je automatisch in het "nieuwe" systeem.
PS - Als je de huur decoder inruilt voor een TV-Box, dan worden jouw 2 aangekochte toestellen ook gedeactiveerd 🙄
Ik heb nu Telenet Oneup abonnement omdat 1 GBit download en 40 Mbit upload een vereiste is omdat ik ook van thuis werk.
Ik betaal 121 euro per maand.
Dus vast internet 1 Gbit/40Mbit
Mobiel gebruik ik data simkaart in dashcam wagen om beelden in cloud te bewaren.
De goedkoospte simkaart van One up is als backup in mijn Samsung tablet, gebruik dit nauwelijks.
Digitale tv is standaard zenders met Digicorder (voor inwonende bejaarde moeder)
En vaste telefoon die ik niet kwijt wil.
Je bent beter dat je abo houd wat je nu hebt je gebruikt alles
Voor de ruil van de Digicorder je kan dit via de mijn Telenet doen
Dan stuurt post nl de doos met tv box op en verandert er niets aan je abo
Zolang de Digicorder werkt kan je ook nog wachten tot het gedaan is met beeld en dan omruilen
@Ragdd schreef:Ik heb nu Telenet Oneup abonnement omdat 1 GBit download en 40 Mbit upload een vereiste is omdat ik ook van thuis werk.
Ik betaal 121 euro per maand.
Dus als ik het goed begrijp heb je nu:
"One for one" limited (95€) + TV Iconic (24€ inclusief digicorder) + vaste lijn (2€) + data sim (gratis) = 121€
Dan heeft het geen zin om gebruik te maken van één jaar gratis TV-Box, want de digicorder is nu inbegrepen in je abonnement. Als je de digicorder omruilt voor een TV-Box, dan verandert er niets aan je abonnement (ik denk niet dat je 12€ korting zal krijgen)