Beantwoorden
DavyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

Nu ik de nieuwe tv-box heb is er wel een coax kabel naar de tv-box en verder een HDMI kabel naar de tv om beeld te hebben, maar er is nu (eerst wel met digicorder) geen coax kabel meer naar de tv waardoor je dus niet meer analoog kan kijken, moest er toch eens iets aan de tv-box aan zijn op een avond.

Dus als er iets schort heb je gedaan met tv kijken en anders kon je nog een beperkt aantal zenders analoog zien, is wel jammer...

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

U mag in dat geval de coax kabel gewoon in de TV steken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

Je kan een tweede coax leggen tussen de niu en de tv.

Je kan een splitter gebruiken. Als je een zeer goed signaal hebt zal dat wel lukken.

 

off topic. is dit geen indicatie dat het binnen afzienbare tijd (2020 ?) gedaan is met de analoge kabel?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

daar beginnen de verhaaltjes weer van de analoge afschakeling, Telenet heeft nog zelf geen bericht gepost met de melding waneer dit zal gebeuren voor de normale telenet klanten,

ik zie elk jaar een jaartal gepost worden van analoge afschakeling, als ik het zou moeten geloven dan zou dit al 10 jaar geleden gebeurt zijn.....

het is niet omdat dit in Nederland gebeurt bij Ziggo dat dit in belgie ook zo zal zijn.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

Oh elk kwartaal haken er +- 45.000 analoge klanten af.

Nog 220.000 analoge klanten te gaan.Tel zelf maar uit.

Waarom zouden we naar Ziggo kijken,Het lost hier bij Telenet zichzelf wel op.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

Analoog wordt bij veel klanten nog gebruikt voor een 2e TV. Sinds de digibox kleiner is geworden en je deze bijna achter de TV kunt plakken zijn er al veel overgeschakeld naar digitaal. Ik weet niet wat de afmetingen van de nieuwste digibox zullen zijn maar doordat deze nog meer verdekt kan opgesteld worden door de RF bediening zal dit nog vermeerderen. Ik weet niet wat de wettelijke verplichtingen zijn voor Telenet maar ik gok op ergens 2020-21 dat de analoge bandbreedte zal vrijgemaakt worden voor nog meer internet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

en waarom hebben ze dit niet eerder gedaan de analoge verwijderd voor meer bandbreedte op internet te maken ????

ze hebben de netwerf gedaan voor meer bandbreedte te verkrijgen tot 1000mb/sec snelheid en Docsis3.1 

ze konden de analoge ook stoppen, dat gaf dan ook ruimte voor internet,

door de netwerf dat gedaan is rond 2019 zal er dus geen analoge zender moeten sneuvelen.

en aan zenderaanbod voor de Benelux moeten we ook al niet kijken, veel zenders stoppen er gewoon mee omdat het niet meer opbrengt in het kleine Benelux gedeelte.

en dat analoog afsluiten word al jaren gezegd.

zolang telenet zelf geen uitspraak doet is elk verhaaltje een broodje aap zoals ze in Nederland zeggen 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

Die 220.000 analoge klanten vandaag nog zullen vanzelf wel snel afvloeien.

 

https://www2.telenet.be/nl/business/inspiratie/met-glasvezel-en-coax-naar-de-toekomst/

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

RF out afwezig op TV-box voor extra coax kabel

vergeet niet dat ze mensen enkel tellen die geen digitaal hebben thuis, maar er zijn nog genoeg mensen die digitaal kijken op 1 TV bv en die tellen ze dan als digitale kijker, maar op een 2de of 3de tv boven op de kinder kamer staat wel nog een tv analoog en die tellen ze niet mee, en dat weten ze dus niet,

maar iedereen die nog een tv via analoog heeft staan is dus ook een analoge kijker voor mij en dit cijfer kan nooit kloppen zo, want telenet weet niet hoeveel tv's er in een huis staan en aangesloten zijn analoog, ze weten het enkel van de digitale kijkers.

daarom dat ze het nog zo lang aanhouden die analoge kabel vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes