Beantwoorden
JefDeGrijze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Radio beluisteren via TV-box

Beste Netweters,

Ik overweeg over te schakelen van digicorder naar tv-box. Ik las hier echter ergens dat de tv-box geen scherm heeft en bijgevolg de zender /radio nummers niet weergeeft in tegenstelling tot de digicorder.

Momenteel heb ik de digicorder audio out aangesloten op mijn stereo versterker en houd ik een lijstje bij van de radiozender nummers. Dus de tv hoeft niet op te staan om te weten welke radiozender ik kies. Maar als de tv-box niets meer toont dan is een actief tv-scherm quasi verplicht om een radiozender te kunnen kiezen. Bij OLED verhoogt dat de kans op inbranden van statische weergave. Als mijn vermoeden klopt dan is dat toch een behoorlijk groot nadeel van de tv-box vind ik. En dat in 2020. Heeft Telenet aandelen in bedrijven die digitale/internet radio-tuners verkopen misschien ? Wat is überhaupt de zin om digitale radiozenders op de kabel te zetten en dan een box te voorzien waarbij je verplicht bent om je TV op te zetten om die radiozenders te kunnen kiezen ?

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio beluisteren via TV-box

@JefDeGrijze dat is omdat liberty global in alle landen met dezelfde tv box werkt om zo een systeem te hebben dat overal dezelfde software gebruikt mits enkele regionale aanpassingen.

 

telenet bied wel een DVB-C tuner aan dat je kan aansluiten aan je stereo versterker als optie.

 

bij de Telenet tv box kan je ook de naam van de radio zender inspreken zodat die zapt naar die zender.

 

ook even melden dat er een bug in het systeem zit dat na een tijdje de radio zender overschakelt naar een tv zender.

dit word normaal gezien in de toekomst aangepast, maar wanneer is nog niet geweten.

 

momenteel is de Telenet tv box ook nog niet beschikbaar voor bestaande klanten wegens geen stock meer, van zodra er in China weer toestellen worden gemaakt en verzonden dan zal dit online gemeld worden of hier op dit forum ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
darkmantom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Happy New Year!

Radio beluisteren via TV-box

Je kunt de tv box ook gewoon via spraak bedienen dan hoeft de tv ook niet aan.

Gewoon bv radio 1 zeggen en dan springt die daar op.

JefDeGrijze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Radio beluisteren via TV-box

Dank voor de tip.Als je de radio bij naam kunt selecteren dan valt er mee te leven m.i.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio beluisteren via TV-box

@JefDeGrijze @darkmantom had ik nochtans ook gemeld 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JefDeGrijze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Radio beluisteren via TV-box

Mijn dank geldt voor al de voorgaande antwoorden.

eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Radio beluisteren via TV-box

Het klopt dat men stembediening kan gebruiken en dat lijkt een leuke feature maar echt handig is wat anders.

 

1. Je moet wachten tot een of andere jingle van de radiozender om bevestiging te krijgen dat je wel op de juiste zender zit.
2. Ofwel moet je toch even de TV aanzetten om bevestiging te krijgen of via de radio-app een keuze maken. Een omweg.
3. Probeer maar eens om van de eerste keer de zender Joe Easy met stembediening te selecteren. Je krijgt Show Easy, Jo Iesi en wat meer. Dus toch maar even de TV aanzetten, selecteren en terug uitzetten…

 

Ik ben het dus volmondig eens met @JefDeGrijze, het ontbreken van een schermpje op de tv-box is een serieus nadeel, met dank aan Liberty Global.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio beluisteren via TV-box

@eltee 

Handig is echt anders, maar als je weet waar uw gewenste zender staat kan je ook zonder tv, met de navigatieknop naar de zender gaan en selecteren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Radio beluisteren via TV-box

@louishufkKan u verduidelijken en de richting aanwijzen ? Andere gebruikers zijn zeker ook geïnteresseerd om te weten hoe u dit dan doet. Het lijkt op in een bos blindelings de juiste boom te moeten gaan zoeken, en... ik ben niet handig....

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio beluisteren via TV-box

@eltee 

Als je weet waar je staat kan je (zonder beeld op tv) met de navigatieknop naar links, rechts boven of onder bewegen. Met de OK knop bevestigen en je zit op de andere zender.

Je hoeft wel een idee te hebben van waar de zenders gepositioneerd zijn.

voorbeeld: ga met stem naar stu bru. Als je nu met de navigatieknop 2x naar rechts drukt + OK, krijg je joe. Je hoeft eigenlijk alleen een schema te hebben van de zenders.

 

Maar zoals gezegd: simpel is anders.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Radio beluisteren via TV-box

@louishufk 

Dank voor de info, dat is inderdaad een manier.

Totdat het schema verandert omwille van het verdwijnen of toevoegen van nieuwe zenders en dan kan men opnieuw het aangepaste schema gaan memoriseren.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het ontbreken van een schermpje een stap terug is in de tijd ipv een vooruitgang.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio beluisteren via TV-box

@eltee een andere optie om niet te moeten memoriseren is een foto maken met smartphone van de lijst en zo switchen 😉 

zijn hulpmiddelen die niet voor iedereen een optie zijn, maar is beetje zoeken altijd voor een oplossing.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes