Beantwoorden
Elchor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Radio op tv box

Goeie avond,

Eerst en vooral : er zijn over mijn vraag zeker al een aantal pagina's geschreven en beantwoord, maar voorleer te switchen van digicorder naar tvbox toch nog eventjes opnieuw ...  

In de Telenet-winkel wisten ze niet veel zinnigs te zeggen, en bij de klantendienst (technische dienst) waren ze zeer behulpzaam, maar "kon men niet met zekerheid zeggen of het ging werken zoals ik dacht", dus ...

 

TVBox zou (zoals nu mijn digicorder) met HDMI aangesloten worden op mijn AV receiver (en vandaar met HDMI /ARC naar televisietoestel).

Als ik alles hier goed begrijp kan ik dan digitale radio luisteren  door ofwel de televisie aan te zetten en naar de radio app te gaan, ofwel door stembediening op de afstandsbediening van de TVbox de radiozender in te spreken (waarbij dan de TV niet aanstaat/aangaat) en de receiver aan te zetten op de juiste ingang.  Indien nodig is een optische kabel aansluiten geen probleem.

 

Ofwel koop ik een Vistron DVB-C RADIO ONTVANGER VDR 210 van Telenet, die ik via een lus tussen de coax-muur-uitgang en de TVbox plaats :  Coaxkabel naar coax-in van de Vistron, coaxkabel van coax-uit Vistron naar coax-in van de TV box.  Dan zoals hierboven TVbox met HDMI naar receiver enz. 

Dan zou alles moeten blijven werken, zowel TV als digitale radio.

 

Ik dacht reeds gelezen te hebben dat iemand dit zo werkend had, maar ik kan het niet terugvinden, vandaar :  Zijn er mensen die dit op deze manier werkend hebben ?

 

Dank bij voorbaat.

 

Nog een klein vraagje :  mijn madam is nogal vasthoudend aan iets "bestaand" ;  ziet de tv-gids van de TVbox er ongeveer hetzelfde uit als die van de digicorder ?

Nogmaals dank!

 

 

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op tv box

@Elchor tv gids is anders op de tv box dan op de digicorder 😉 

 

de rest van je vragen is mogelijk zoals je beschrijft met de Vistron op je geluidsinstallatie aangesloten en de tv kabel die in de vistron gaat naar de uitgang zo naar de tv box.

of een 2de tv kabel trekken van de NIU naar je toestel (tv box of Vistron digitale radio).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Elchor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Radio op tv box

@master-magic01 : Bedankt voor de reactie.

 

Werkt het dan ook met stembediening in de opstelling zonder de Vistron ?

 

En : Hoe ziet de TV-gids er dan ongeveer uit ?  Zoveel verschil ?

 

Dank !

 

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Radio op tv box


Ik heb hierover ooit een topic gemaakt. Misschien heb je dat ooit gelezen.


Ik luister digitale radio op 2 verschillende locaties, een met tv-box en een met digicorder.


Voor de tv-box gebruik ik ongeveer dezelfde set-up als u beschrijft en de radiozenders zijn inderdaad op beide manieren te selecteren, dit werkt goed. Er is wel een minpuntje: je "ziet" niet meer welke zender speelt, dat is wennen. De stembesturing moet je wel oefenen, want "Joe Easy" uitspreken, geeft soms rare of geen resultaten, afhankelijk van je uitspraak... Bij de digicorder zie je nog wel een nummer en je kan een lijst aanleggen van alle nummers/zenders, dat is dan makkelijk, maar na een tijdje ken je de meeste toch uit het hoofd.


De TV-gids is iets anders bij de TV-box, maar dat went snel.


De vorm van de TV-box is kleiner en dus handiger, uw echtgenote gaat daar ook snel aan wennen.


Succes !

Tags (2)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Radio op tv box

@Elchor 

 

Nog een klein vraagje :  mijn madam is nogal vasthoudend aan iets "bestaand" ;  ziet de tv-gids van de TVbox er ongeveer hetzelfde uit als die van de digicorder ?

 

Daar zou ik me niet teveel aan vastpinnen. In de volgende aanpassing van de digicorder  is hoogstwaarschijnlijk een nieuwe visuele layout voorzien. Veranderen zal het dus in ieder geval. Hoe verregaand de verandering zal zijn, daar heb ik geen idee van.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elchor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Radio op tv box

@StefaanH : Dank voor de reactie.  Ik zou me er toch niet echt op vastgepind hebben hoor ...  't was maar om te weten. Na een paar dagen ben je zo'n verandering toch gewend.

 

@eltee :  Ook bedankt.  Ik meen inderdaad van u al iets gelezen hebben hierover.  Kan u een linkje geven naar je topic ?

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op tv box

@Elchor ik veronderstel in dit topic 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Radio-beluisteren-via-TV-box/m-p/102955#...

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.