Beantwoorden
MDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Regionale TV zender - zwart scherm

Hallo

 

Ik ben in bezit van de nieuwe Telenet TV box, maar helaas krijg ik een zwart scherm bij de regionale TV zender (zendernummer 8). Ik ben woonachtig regio Aalst, dus is dat TV Oost. Programmatie, ... kan ik zien, enkel krijg ik een zwart scherm, zonder enige verdere melding.

 

Dient mijn Regio misschien nog correct ingesteld te worden?

Alvast bedankt.

 

Mvg

Annick

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regionale TV zender - zwart scherm

@MDM 

Bel naar Telenet en laat ze de activering nakijken. 015/666666.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Regionale TV zender - zwart scherm

@MDMAls je op die zender staat en je doet een diagnose via instellingen wat is dan de signaalkwalitieit?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regionale TV zender - zwart scherm

@MDM  Ik heb geen ervaring met het instellen van de nieuwste boxen. Vroeger was het wel zo dat je bij installatie uw postcode moest ingeven en dat werd automatisch de goede regio ingesteld voor de lokale zender. Bij verhuis naar een andere postcode kon je dit opnieuw doen om de juiste regionale zender te hebben.

Eens opzoeken in de menu?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regionale TV zender - zwart scherm

@igvfer is niet mogelijk, gebeurt bij telenet zelf de regio link, kan zijn dat die op een plaats woont waar er 2 regio's dicht bij elkaar liggen en dat die bv AVS beeld op krijgt.

 

en kwaliteit zien van de zender kan volgens mij ook niet met de telenet box, is enkel de internetverbinding kwaliteit of heb ik dit altijd verkeerd gezien ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regionale TV zender - zwart scherm

@Master-Magic  Zoals gezegd totaal geen ervaring met die nieuwste boxen. Wil zelf nog niet overschakelen omdat mijn huidige corder een 2100 nog perfect werkt. Al jaren en mijn 2e gekocht box ook. En de corder raakt maar niet leeg. Mijn vrouw heeft nog teveel achterstand in "Sturm der Liebe". Ik zal wat mogen horen als die plots defect zou gaan.

Naast de kwestie natuurlijk maar ik wou toch weten of je via een postcode of regiocode iets moest instellen zoals vroeger.

Anderzijds zou ik het leuk vinden moest ik meerdere regiozenders ontvangen. Ik heb hier AVS Oudenaarde/Gent/Eeklo maar ook veel interesse voor Focus omdat ik vandaar afkomstig ben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regionale TV zender - zwart scherm

@igvfer 

Je kan niets van die dingen instellen. Waar je met een digicorder nog iets kon opzoeken kan je met de tv-box niets meer. Muxen of signaalkwaliteit is niet besteed aan tv-box gebruikers.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regionale TV zender - zwart scherm

@igvfer Zullen ze niet snel doen door de regionale reclame inkomsten, zou niet eerlijk verlopen voor de regionale zenders, is zo afgesproken jaren geleden.

 

nieuws van focus kan je bv via hun site ook bekijken met een live stream of het opvragen via de box.

kijk er ook soms eens naar wegens omstandigheden, is eens leuk het nieuws van daar te bekijken van WTV of Focus.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Regionale TV zender - zwart scherm


@louishufk  schreef:

@igvfer 

Je kan niets van die dingen instellen. Waar je met een digicorder nog iets kon opzoeken kan je met de tv-box niets meer. Muxen of signaalkwaliteit is niet besteed aan tv-box gebruikers.

 


Het Tv-signaal komt toch via de coax binnen? Hoe het werkt durf ik ook niet meteen zeggen, maar volgens mij is het nog altijd mogelijk om op bepaalde zenders goed en op bepaalde zenders slecht of geen beeld te hebben. Of je dan effectief een slecht signaal ziet bij diagnose als je op die zender staat, daar heb ik geen ervaring mee.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regionale TV zender - zwart scherm

@Wheng 

Het is wel duidelijk dat er een kwaliteitsverschil is tussen zenders, maar ook tussen de uitzendingen op een bepaalde zender. Alleen komt men via de tv-box niet verder dan nazien van de verbindingskwaliteit. Daar staat bij mij dan: goed. Daar moet je het dan mee doen. Voor de meeste klanten zal dat ook wel genoeg zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Regionale TV zender - zwart scherm

@Wheng  dat kan aan de MUXEN liggen . ALs die slecht zijn is je signaal om zeep en heb je dus een slechter beeld of geen beeld. Maar ik heb geen idee of hier de oorzaak ligt van het probleem. Ik vermoed eerder bij de activering van die zender maar het is het raden. Verkeerde potcode is die zender zwart of een verkeerde activering is die zender ook zwart.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.