Beantwoorden
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

Hallo allemaal,

 

Deze thread deed me het volgende afvragen.

Vanwaar het verschil tussen Chromecast en Apple TV? Zover ik weet heb je de Chromecast altijd moeten registreren. Apple TV moest je niet apart registreren, maar sinds kort (door een fout?) wel.

 

Is er een verschil in werking waardoor er een verschil in registratie is volgens jullie of waar ligt dit aan?

Alvast bedankt om mee te denken.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@Wheng  het zal geen verschil zijn van werking maar eerder in de nieuwe software update. Apple heeft in de nieuwe software versie Airplay 2 ondersteuning voor een nog beter aansturing van de apparaten en een betere ondersteuning. Technisch kan ik er niet veel over zeggen bij Telenet maar ik vermoed dat er door die software getriggert wordt dat er een toestel registratie nodig is voor deze ondersteuning , wat eerst niet aan de orde was.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@patrick37   Mijn vraag gaat er net over waarom een Chromecast altijd geregistreerd moet worden en een Apple TV niet moest geregistreerd worden. Waar zit het verschil?

 

 

@CarlAtTelenet  vermeldt dat er iets nu de registratie van Apple TV triggert. Ik ben vooral nieuwsgierig in het verschil tussen beide systemen. Chromecast-gebruikers hebben nooit zonder registratie kunnen werken.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@Wheng  ik ben niet geheel zeker maar denk om het volgende.

Vroeger toen ik nog op de klantendienst zat van Telenet had je voor Yelo en daarvoor nog Rex en Rio en nu play of play more enkel de mogelijkheid het thuis te kijken via de aangegeven kanalen of website. Het was zelfs onmogelijk om ook via een beamer te kijken omdat je zit met uitzendrechten maar ook om tegen te gaan dat je bijvoorbeeld ergens anders ( op verplaatsing ) alles zou inpluggen en je op die manier via jou abonnement ergens anders naar de programma's kon kijken. Een Chromecast moet daarvoor dus geregistreerd worden in je thuisnetwerk zodat jij de enige bent die daar gebruik ervan kan maken. Vermoedelijk gaat dat ook zijn omdat je via een Chromecast de Telenettv app of Yelo kan installeren en op een Apple tv niet. Maar die test zou ik eens moeten doen , heb de twee in huis. Maar dat is mijn beredenering waarom de ene wel en de andere niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@patrick37  Bedankt om je redenering te delen.

Is het niet het Chromecast-apparaat zelf dat geregistreerd wordt? Als ik mijn Chromecast meeneem naar iemand anders en ik gebruik het daar om te casten, dan moet ik dat toch niet opnieuw registreren, ofwel denk je?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@Wheng  ik denk dat wel voor een Chromecast. Tenminste dat wil zeggen voor de Yelo of Telenettv te gebruiken. Het is namelijk zo dat je het in je eigen netwerk kan gebruiken. Dus als je naar iemand toe gaat die dat ook heeft en jij neemt jou Chromecast apparaat mee dient ook in dat netwerk opgenomen te worden. Dus eigenlijk geraak je er niet onderuit om geen registratie te doen. 

Als je een Chromecast zo gebruikt voor enkel wat Youtube enzo heb je die registratie niet en heb je genoeg met enkel een wifi verbinding. Het gaat om het account wat herkend wordt of je wel of geen Yelo of Telenettv hebt. Die gegevens zijn achterliggend bekend wat er dus voor zorgt dat er een registratie is. Moest je nu naar mij komen en jou Chromecast hier in pluggen ben ik verplicht daar een registratie van te doen als toestel. Elke Chromecast is uniek en een eigen serie nummer en is daar waar mee de herkenning gedaan wordt. Probeer eens op je pc drie verschillende browsers open te zetten en in elke browser dan je Yelo of Telenettv te bekijken. Je gaat dan zien dat je laptop 3 keer geregistreerd wordt ondanks je dezelfde laptop gebruikt. Heb dit ook al geprobeerd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

Dit komt omdat als je cast naar een Chromecast, je gsm een signaal stuurt naar de Chromecast met "haal deze video met deze link eens van het internet en speel deze af" -> de chromecast speelt deze dus zelf af. Daarom wordt een Chromecast gezien als een apparaat zelf, aangezien het dit zelfstandig afspeelt. 

 

Bij Apple TV wordt de video opgehaald op de iPhone/iPad/Mac, en dan doorgestuurd naar de Apple TV. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@m-jan20   Wanneer je van de Telenet TV app cast naar je Chromecast, cast je toch of niet?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

"Casten" wordt bij Chromecast gezien als "haal deze URL eens op van het internet en speel deze af". 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

Ik heb dit in deze video gezien (met juiste tijd timing): https://youtu.be/EGD_83Kf4YE?t=116 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast

@m-jan20   Thx!  Dat verklaart het inderdaad.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Registratie Apple TV vs. Chromecast

het is net het omgekeerde:  als ik op mijn apple TV naar Prime (Amazon) of Netflix kijk, streamt er niks van mijn GSM of ipad. Die heb ik niet eens nodig. Dat doet een app op de Apple TV. In tegenstelling tot Chromecast, dat werkt alleem met streamen vanaf je GSM, daar staan niet eens apps op. Geloof me, ik heb beide.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Registratie Apple TV vs. Chromecast


@Dirk_H  schreef:

het is net het omgekeerde:  als ik op mijn apple TV naar Prime (Amazon) of Netflix kijk, streamt er niks van mijn GSM of ipad. Die heb ik niet eens nodig. Dat doet een app op de Apple TV.


Dan heb je een native app, dat is nog iets anders. AirPlay is het effectief streamen van je Apple Device naar Apple TV, als er geen native app beschikbaar is (zoals de Telenet TV & Play Sports app). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes