41845
netweters
|
18358
gesprekken
|
19841
vragen
|
vandaag tweede technieker langs geweest die kon niets meer doen omdat de eerste technieker al alles vernieuwd heeft zelf nieuwe tv box hij ging het doorgeven aan telenet ik denk toch telenet tv optezeggen als je moet betalen voor slecht beeld kweet niet hoor
Opgelost! Ga naar oplossing.
ruis? 🤣
ik heb ruis op hdmi kabels langer dan 7 meter of langer met te weinig hdmi versterkers ertussenin
slecht signaal is blokjesvorming geen ruis
Dat ruis lig zeker niet aan de hdmi kabel kheb naar telenet winkel geweest en daar hebben ze het ook die zeggen dat het aan mij niet ligt maar aan telenet en die kijken ergewoon niet na
Als over de vrt zenders zijn ze zijn op de hoogte
Op vrt en canvan vtm iets minder maar het ligt zeker hier aan mij niet want de winkel waar ze telenet doen heeft het ook
@Kelly001 van VRT en Canvas en Ketnet is het een gekend issue en zijn ze aan het bekijken, van VTM merk ik het alleen op VTM Gold en VTM Dokters die te weinig bandbreedte krijgen en het beeld dan veel lager is van kwaliteit, merk dit al paar weken ook op en als ik opnames er van doe op m'n eigen ontvanger met CI module en dan wil bekijken dan is er geen geluid op, dus er gaat iets grondig fout bij telenet langs hun kant want andere zenders met dezelfde geluidscodering hebben geen problemen.
even een update, zat daarnet op play4 te kijken naar de verraders in herhaling, niet terug kijk tv ofzo maar rechtstreeks, en zag daar in ook de spikkeltjes in het beeld dat het onzuiver beeld is dus.
Merkte ook op dat de bandbreedte voor play4 ook gezakt is sinds 2 weken. Zijn er aanpassingen gebeurt ofzo ???
ik kreeg tot 2 a 3 weken geleden nog een bitrate op play4 HD van een Max 10000, wat nu nog maar een 9100 is, toevallig of is er iets anders aan de hand????
@Master-Magic bedankt om je bevindingen te delen. We zien hier alvast geen algemene melding voor open staan, dus ook geen info dat er iets aan de hand zou zijn. Zullen jouw berichten eens proactief delen met de collega's intern.
@Master-Magic ik weet niet wat er gebeurd de laatste maanden maar buiten de zendernamen wijzigen gebeurd er niks ze zijn zelfs te lui om het tijdelijke MNM kanaal (902) eraf te halen na 3 maanden, behalve op de TV-box dan maar ook met een dikke maand vertraging...
@Master-Magic schreef:
@Suzy bovenstaande oplossing kan niet als oplossing gedaan worden want de problemen op vrt zijn nog steeds bestaande, het is dus nog een probleem het ruis op beeld….
@Master-Magic ondertussen is het probleem voor VRT 1 opgelost via een upgrade die geïmplementeerd werd, die bevestiging hebben we ondertussen gekregen. De andere kanalen krijgen deze upgrade ook de komende weken. Dus hou het zeker met ons in de gaten.