Beantwoorden
Jonathan8540
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Samsung QLED7 afstandsbediening werkt niet TV BOX

Beste,

 

Al enkele maanden genieten we met volle teugen van onze nieuwe Samsung QLED Q7 smarttv maar hadden nog een oude digirecorder van Telenet. Onze Samsung afstandsbediening werkte perfect (ook met een gesloten TV-kast) met onze oude digirecorder van Telenet. We konden alle functies, APP's en knoppen bedienen zonder problemen. Sinds gisteren zijn we om een nieuwe digirecorder geweest bij Telenet = de nieuwe Telenet TV box maar nu kan onze Samsung afstandsbediening niet meer werken op die nieuwe Telenet TV box. Heel jammer want dit was wel gemakkelijk dat je met 1 afstandsbediening alles kan bedienen. Wij hebben de Telenet klantendienst opgebeld om dit te vragen en inderdaad de Samsung afstandsbediending heeft blijkbaar geen Bluetooth ondersteuning maar alleen infrarood. De oude Telenet digirecorder werkte op infrarood maar de nieuwe Telenet TV box alleen op Bluetooth en daarom kunnen we de Samsung afstandsbediening niet meer gebruiken op de nieuwe Telenet TV box. Nu kunnen we wel Netflix en Youtube rechtstreeks openen vanuit de Telenet TV box afstandsbediening maar Spotify kunnen we alleen nog maar openen vanuit de Samsung afstandsbediening (omdat je de Spotify APP niet kan downloaden op de Telenet TV box), dus we hebben ze wel nog allebei nodig de afstandsbedieningen.

Onze vraag nu is ... heeft Samsung een afstandsbediening die wel werkt op Bluetooth zodat we hem kunnen gebruiken om zowel de Samsung QLED7 TV als de Telenet TV box te bedienen? Of kunnen we de TV box toch nog instellen zodat we onze Samsung afstandsbediening kunnen gebruiken? Of kunnen we toch de Spotify APP downloaden op onze Telenet TV box? Hoe?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groeten

4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Samsung QLED7 afstandsbediening werkt niet TV BOX

@Jonathan8540 

Ik heb de indruk dat je de tv-box AB nog niet gekoppeld hebt. In dat geval ga eens naar instellingen/beeld en geluid/koppel je afstandsbediening.

Voor jouw misschien ook nog naar /regel je geluid.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Samsung QLED7 afstandsbediening werkt niet TV BOX

@Jonathan8540  even corrigeren, de nieuwe TV-box afstandsbediening werkt niet via Bluetooth, maar wel via infrarood en radiofrequentie. Infrarood voor de bediening van je TV (aan/uit zetten en volume), de bediening van de TV-box zelf verloopt via radiofrequentie. Wat er dus ook voor zorgt dat je de TV-box in een gesloten kast kan plaatsen. 

 

Je Samsung smart TV bedienen met de TV-box remote zal dus niet echt lukken. Wel kan je via de 'source' knop bovenaan even de bron wijzigen, maar na x-aantal seconden valt de bediening van je TV-menu weg. Als je dus apps of andere instellingen van je smart TV wil bedienen, ga je steeds de Samsung afstandsbediening moeten gebruiken. Of Spotify ooit tussen de apps op de TV-box zal komen, is nog niet geweten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
joeri27
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Samsung QLED7 afstandsbediening werkt niet TV BOX

Hallo iedereen,

 

ik ben er net in geslaagd om de Samsung QLED remote te koppelen met de nieuwe telenet tv box.

Samsung heeft een programma ingebouwd waarmee het automatisch de remote tracht te koppelen. Het loopt vast bij het klikken op de knopjes kanaal hoger / lager. Je moet dan een aanbieder van de box manueel ingeven. Ik heb het geprobeerd met 'Arris' als provider en 'DCX960' als model en het werkt.

 

Ik hoop dat dit ook voor andere gebruikers kan werken.

 

Mvg,

Joeri

Jaykely
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Samsung QLED7 afstandsbediening werkt niet TV BOX

Beste,

 

Wy kochten ons enkele weken geleden een nieuwe TV. De QLED Q950R 8k van Samsung. Volgens de verkoper, hét flagship model van de QLED series en ook met One Connect box + One Smart Remote. Tv, remote, etc allemaal top. By het koppelen/instellen van de universele smartremote met onze digicorder werkte alles in eerste opzicht prima. Met de wizard van Samsung op de tv kon ik perfect de digicorder instellen en kreeg ik ook het Telenet icoon by de bron staan. Ondanks dat de digicorder via IR gestuurd werd, kon ik van in onze slaapkamer met de One remote controle alle functies van de digicorder nog bedienen. Maw de One remote bediende de digicorder niet via IR. MAAR probleem stelde zich dat dit alles enkel kon wanneer de TVkast waarin alle toestellen staan, open stond. Van zodra deze dicht was kon ik niets meer doen, zelfs niet recht voor het deurtje. Aantal zaken geprobeerd om op te lossen:

- IR extender gekocht en geïnstalleerd. Werkte (tot op bepaalde afstand) enkel met originele Telenet afstandsbediening en niet met smart remote 

- onderbuur heeft ook QLED van 3 jaar oud en by hem werkt het wel met gesloten kast. Zijn remote by ons geprobeerd zonder succes. Onze by hem en daar werkte het wel. 
- etc

resultaat dus dat het probleem niet lag by de One remote want werkte wel by buurman en ook niet aan tv want alle andere zaken werken wel. Oplossing de nieuwe TV-box van Telenet. 

 

Deze staat nu enkele dagen by ons geïnstalleerd. De nieuwe remote van de tv box van Telenet heeft een mooie update gekregen met nieuwe functies, knopjes, look EN met IR + radiofrequentie waardoor ik de tv box kan bedienen wanneer de kastdeur dicht is. Deze kan je nu ook instellen om de functies van je TV mee te gebruiken. Maar is en blijft nog steeds “lelijk zwart ding met huge knoppen” tov de One Remote van Samsung. Dus bedoeling is om de One remote te gebruiken voor alle toestellen. Eens alles aangesloten kan je op de QLED kiezen voor een wizard om de universele afstandsbediening in te stellen. Wanneer ik dit deed en de stapjes volgde en ik stelde Telenet terug in. Kreeg ik wel het icoontje van Telenet, maar werkte de One Remote gewoonweg niet, zelfs niet vlak voor het toestel met de deur open. Na wat zoeken en proberen heb ik dan als provider “UPC” (Belgische provider begin jaren 200 overgekocht door Telenet/Liberty Global). Naar verluidt zouden zij meer ervaring hebben en al langer met de TV-box werken. Eens ingesteld kreeg ik wel een ander symbool dan telenet, maar nu werkt alles wel perfect. Ook mét gesloten kast. Dus ik kan alles bedienen met de One Remote van Samsung. Ik veronderstel dat by het configureren van de universele One remote onder UPC, ipv Telenet de One Remote via andere instellingen gelinkt zal worden aan de TV-box. De One Remote heeft IR & BT aan boord. Ik veronderstel dat UPC instellingen de BT zal benutten ipv IR. Wat zorgt voor een goede koppeling met de tv-box en bediening achter gesloten kastdeur. 

Wat ook nog lastig was, is dat by eerste gebruik, de TV box Remote van Telenet zich vrijwel automatisch koppelt met de TV. zodat je deze kan gebruiken voor alles. Maar er is (Nog) geen manier om de koppeling ongedaan te maken blijkbaar. Ik heb de tv-box terug hersteld naar fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft geen nut. De reden dat ik dit wil, is omdat wanneer je met de Telenet Remote de tv box uit zet, de tv steeds mee uit gaat. Je kan deze instelling ook apart uit zetten in de instellingen van de tv box, maar werkt toch niet altijd blijkbaar en de tv gaat soms echt mee uit. 

Long story short. Na lang zoeken en veel diensten (die dit probleem ook niet konden oplossen) te bellen was onze oplossing:

1) nieuwe tv box van telenet met nieuwe ontvangermogelijkheden

2) via de “wizard/instelmenu” op de Samsung QLED van de universele afstandsbediening, de tv box configureren onder UPC 

 

En dat is (tot nu toe sinds vanavond) onze perfect oplossing. Tv mooi tegen de muur, slechts 1 klein kabeltje door de handige One Connect box, van de tv naar de kast. Volledig te bedienen (tv, digitale tv, PlayStation, Netflix, spotify, USB, HDD, etc) met de One Remote van Samsung met alle hardware achter gesloten deurtjes. Top! 😉 

 

Groetjes en hopelijk helpt de uitleg!

Jay