Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

Beste forumleden, 

als je een volledige serie wil opnemen op de tv box en de afleveringen worden meermaals herhaald tijdens de week neem je automatisch ook deze herhalingen op. 

Is er misschien een andere manier om een hele serie op te nemen zonder de herhalingen? 

@Suzy misschien een suggestie om mee te nemen in een toekomstige software update. 

Indien je opnames programmeert als serie telkens maar de nieuwe aflevering laten opnemen en niet de herhalingen. 

38 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Serie opnames tv box

Dat is gek genoeg niet altijd waar...op Vitaya bv. niet op BBC soms.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Serie opnames tv box

@fieldoxide 

Op welk toestel neem jij op. Digicorder of tv-box?

Hier wordt er opgenomen op tv-box en hebben we geen probleem met herhalingen. Het kan wel gebeuren dat het tweemaal opgenomen wordt omdat het op verschillende zenders uitgezonden wordt.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@louishufk Ik bezit de tv box. 

Een voorbeeld is het programma Chateau Meiland op Vijf tv. 

Dit programma wordt uitgezonden op dinsdagavond, als ik hier serie opnemen kies wordt de herhaling van zaterdagavond ook opgenomen. 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Serie opnames tv box

@fieldoxide 

Ik heb dat programma eens getest en er komt iets vreemd tevoorschijn.

Bij geplande opnames staat de herhaling niet aangegeven als op te nemen. Tot daar OK. Ga je dan naar de gids zien, staat die herhaling aangegeven met rood cirkeltje. Ik heb dat verschijnsel ook eens met andere progs uitgezocht. Hetzelfde resultaat als weergave, maar ze worden niet opgenomen.

Is er bij u al een herhaling opgenomen of heb je dat alleen gezien in de gids?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@louishufk De herhaling was opgenomen. 

Het verschijnsel met het rode cirkeltje wat je hierboven beschrijft hebben we ook al meermaals gezien. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Serie opnames tv box

@fieldoxide 

Kan je ook eens controleren met een ander programma? voorbeeld "sturm der liebe" op vitaya.

Die uitzendingen worden ook herhaald op zaterdag. Zie je die dan ook staan in geplande opnames?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@louishufk Als ik de serieopname selecteer bij sturm der liebe en ga kijken bij mijn geplande opnames worden de herhalingen niet mee opgenomen. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Serie opnames tv box

@fieldoxide 

Het is positief dat de herhalingen niet in de lijst staan. Je kan ook niet uittesten of er met die herhalingen iets gebeurd. Als de uitzending nog in de lijst van opgenomen progs staat gaat er niets gebeuren met de herhalingen. Is de uitzending verwijderd dan is het logisch dat het terug opgenomen wordt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@louishufk Ja, het is zeer vreemd. Blijkbaar werkt het op sommige zenders zonder problemen en bij andere zenders ( zoals in mijn voorbeeld Vijf) werkt het niet correct. 

Zijn er hier nog mensen op het forum die hetzelfde fenomeen hebben opgemerkt? 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@fieldoxide wordt de herhaling enkel opgenomen als je de originele opname (dinsdag) wist voordat de herhaling op zaterdag wordt uitgezonden? Of ook als je de opname van dinsdag laat staan in je opnamelijst? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@louishufk @Suzy 

Het is heel vreemd. Ik heb bij wijze van test alle opnames van Chateau Meiland gewist en daarna terug geprogrammeerd via serie opnemen. 

Als ik nu bij mijn geplande opnames ga kijken wordt de aflevering van zaterdag niet mee opgenomen. 

Als ik ga kijken bij mijn tv gids staat er zowel op dinsdag als op zaterdag een rood cirkeltje. 

Dit is nu wel verwarrend aangezien het nu lijkt dat je dezelfde aflevering zowel op dinsdag als op zaterdag gaat opnemen. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@fieldoxide volgens mij toont hij het op die manier in de TV-gids, maar wordt de 'herhaling' enkel opgenomen als er iets foutloopt met de originele aflevering. 

 

Weet niet of het verwijderen van de aflevering voordat de herhaling wordt opgenomen of niet impact heeft op het uiteindelijk opnemen van de herhalingsaflevering. Dit kan je misschien nog wel eens testen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Serie opnames tv box

@fieldoxide 

@Suzy 

Als mijn geheugen me niet in de steek laat denk ik dat die weergave in de gids gewijzigd is tegenover een vroegere versie. Toen werden herhalingen niet niet als op te nemen aangegeven in de gids. Als het niet opgenomen wordt is er geen probleem. Een voordeel is zelfs dat men bij het doorlopen van de gids duidelijk ziet dat het ergens opgenomen wordt.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@Suzy  Als je de herhaling wist ben je ook de originele geplande opname kwijt. Ik heb dit even getest. De herhaling van zaterdag gewist, de originele opname op dinsdag stond ook niet meer gepland.