Beantwoorden
Lynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

Hallo,

Sinds we zijn overgestapt naar Telenet van Orange, is ons internet veel sneller, maar het beeld op de tv is can beduidend mindere kwaliteit. Als ik de diagnose uitvoer op de telebox, krijg ik ook de melding 'zwak signaal. Voor de overstap hebben we hier nooit problemen mee gehad. Wat te doen?

 

Mvg,

Lynne 

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

@LynneKijk eens na of de kabels er goed inzitten, zwak signaal kan liggen aan kabel niet goed ingeplugd of een slechte kabel.

heb je de Telenet box of een ouder type van de Telenet digibox/corder.

dus ene met schijf opname of cloud opname.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

Hoi,

Ik heb alle kabels uitgetrokken en terug ingestoken, en de diagnose opnieuw uitgevoerd. Ik krijg nu de melding dat de signaalsterkte aanvaardbaar is, en dat er een probleem is tussen de contactdoos en mijn toestel. Betekent dat dat ik de kabels moet vervangen? Dit zijn kabels die door de telenet technieker zelf zijn geplaatst! Wij hebben zo'n nieuw model telebox waar je tegen kan praten. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht beeld na overstap naar Telenet

@Lynne 

 

In de interpretatie dat je tv behouden hebt bij Telenet en dat je internet nu bij Orange is en dat je rechtstreeks tv kijk (dus kijken naar compact signaal, digitale tv, via Digibox, Digicorder of TV-Box) waarbij je antenne kabel goed aangesloten is:

Mogelijk is er bij de aanpassing door Orange of Telenet wat verkeerd gedaan en is het tv-signaal weggefilterd. Neem hier voor contact met de leverancier die dit aangepast heeft.

0 Likes
Lynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

Hey,

Nee, we waren bij orange voor alles en zijn nu bij telenet voor alles. Internet is veel beter maar tv beeld is slechter.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

@LynneProbeer eens de tv kabel rechtstreeks aan de telenetbox aan te sluiten in plaats via het wandcontactdoosje, dat kan de storing veroorzaken ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Slecht beeld na overstap naar Telenet

Welke TV heb je? merk en type


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slecht beeld na overstap naar Telenet

Mijn tv is een Samsung LED48. Ik heb alle kabels vervangen. De tv kabel rechtstreeks in te telebox steken gaat niet, tenzij ik mijn muur openbreek. De signaalsterkte blijft 'aanvaardbaar'

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Slecht beeld na overstap naar Telenet


@Lynne  schreef:

Mijn tv is een Samsung LED48. Ik heb alle kabels vervangen. De tv kabel rechtstreeks in te telebox steken gaat niet, tenzij ik mijn muur openbreek. De signaalsterkte blijft 'aanvaardbaar'


Het zou toch interessant zijn als je dit even tijdelijk zou kunnen doen, als test.
Als de signaalkwaliteit (met dezelfde coax kabel naar de TV box) ook nog "aanvaardbaar" is, dan ligt het duidelijk aan Telenet.  En dan heb je meteen een argument om een technicus van Telenet te laten langs komen.
Als de kwaliteit beter is, dan scheelt er iets met je interne coax kabel in de muur.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Slecht beeld na overstap naar Telenet

LED48 is niet het type. dit zegt enkel dat het een LED TV is met een diagonaal van 48 duim.

Daar telenet de meeste zenders in HD1080i op de kabel zet, stel daarom de box in om een 1080 signaal naar de TV te sturen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Slecht beeld na overstap naar Telenet


@Janneke_Dust  schreef:

LED48 is niet het type. dit zegt enkel dat het een LED TV is met een diagonaal van 48 duim.

Daar telenet de meeste zenders in HD1080i op de kabel zet, stel daarom de box in om een 1080 signaal naar de TV te sturen.


Eigenlijk is het model van de TV irrelevant.  De signaalkwaliteit op de TV box moet "Goed" zijn. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.