24802
netweters
|
152793
antwoorden
|
20740
vragen
|
Wij hebben sinds kort een TV Box in huis.
Ik was instant fan, want onze TV is nog net geen Smart-TV, dus heel handig dat we nu ineens YouTube, Netflix, VTM Go, VRT Max en al de rest gewoon vanop dezelfde remote (en in dezelfde omgeving) kunnen oproepen. Echter merkte ik al héél snel dat bij bvb YouTube of VTM Go de apps héél snel moeten bufferen ofja gewoon blijven hangen.
Als we gewoon digitale tv kijken gebeurd dat amper (na het pauzeren of bij het door- of terugspoelen durft hij eens te hangen om te bufferen) ... Maar bvb via mijn Xbox Console kijken naar Netflix of gamen, of via de iPad naar VTM Go kijken, kan allemaal vlekkeloos en snel. Het is écht énkel de TV Box die er precies last mee heeft.
Hij hangt via UTP rechtstreeks in het netwerk van onze modem (modem-only setup hier) ... Dat zou dus géén probleem mogen geven, toch?
Mijn TV heeft ook nog niet de mogelijkheid om 4K af te spelen, dus een te lage bandbreedte van het netwerk lijkt mij ook zeeer onwaarschijnlijk.
Ik hoor graag suggesties om het opgelost te krijgen...
Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Ingebouwde Apps slechte verbinding
lijkt mij toch zeer vreemd want is gewoon een netwerkpoort uit de muur aan de kant van de tv . en in de berging dan in mijn kastje zit de modem waarop die toekomt... en al de rest (wat niet over de tv box loopt) gaat wél supervlot...
@Master-Magic dit kan wel te maken hebben met de versie van TV box.
De eerste generatie heeft volgende specificaties: Full band capture DVB-C; Processor: Broadcom; RAM : 3GB; 4 tuners; WiFi : 802.11ac of 802.11ax naargelang het model , dual band
En ik veronderstel dat die nieuwere versie wel een snellere processor heeft en meer ram geheugen. Kan iemand dat bevestigen ? want ik zie niet direct waar ik dit kan vinden.
Heb die info hier al eens zien passeren of was het nu een Telenet pagina.
zou me sterk verwonderen dat de V2 versie meer ram en werkgeheugen zou hebben dan de V1, die hadden toch dezelfde kenmerken aan ram geheugen enz, alleen een ander merk,
maar kan dat de V2 iets beter verwerkt dan de V1.
@Jonazzty er kan wat verlies opzitten denk ik als je met tussen stukken werkt zoals een muur aansluiting, voor coax aansluiting raden we dit ook af omdat er verlies op zit, beter is altijd een directe kabel van de Telenet modem/router naar toestel, maar in sommige gevallen kan dit niet door ingewerkt te zijn al jaren.
Dit zou me verwonderen, heb dit al eens ergens gezien die verschillen in de hardware maar weet niet meer waar, hier op het forum of op de Telenet pagina,
ik ga het eens opzoeken.
Daarnet eens getest en kabel aan laptop verbonden. Speedtest zei 278Mbps download… dat lijkt my toch voldoende, nee?
@Jonazzty
probeer dit eens te testen op verschillende momenten, op momenten waneer je bv altijd je opnames bekijkt, s’avonds bv.
kan zijn dat de snelheid dan zakt door teveel drukte op de node in je buurt.
In Nederland meer info over de tv box, weet alleen niet of dit V1 of V2 is.
Afmetingen behuizing mediabox: 160x230x35mm
Broadcom 7252S
Cloud opslagruimte: 400 uur
3 GB RAM @ 2133MHz
512 MB NAND Flash
8 DVB-C tuners
Dual-band wifi (2,4GHz, 5GHz) 802.11ac, 3x3
IR (36kHz RCMM en RC5) en RF4CE
LED's en voorpaneel knoppen (geen 7-segment display)
Nagra NOCS3/NASC3 met ELK ondersteuning
Energieverbruik:
Daar is alles goed mee (Speedtest zei 278Mbps download)
heb je al getest om ander uur een rustig uur
Net eens getest met dezelfde aflevering op VTM Go .. en inderdaad.. nu geen haperingen... terwijl die keer net voor ik de post aanmaakte om de 2 minuten ging hij bufferen.
Ligt het dan écht aan de node hier uit de buurt die gewoon te hard belast wordt? Is toch vreemd dat dit enkel voorkomt als ik vanop de tv box kijk?
Voor we de TV Box hadden keken we ook VTM Go (en de rest) maar via een iPad... En toen hadden we die bufferproblemen nooit.
Piekuren kunnen meespelen, maar in je eerste post had je het ook over apps die bleven "hangen" wat toch wijst op een software-probleem met de TV-box.
Misschien komt het alleen voor als je verschillende apps na elkaar gebruikt.
Hallo Jonazzty,
Ik heb net hetzelfde probleem, ik heb ook al vanalles geprobeerd, vandaag zelfs nog een nieuwe modem mee gekregen om het probleem proberen op te lossen.
Zeer vervelend als je een film of serie bekijkt en deze plots stopt.
Eergisteren bekeken wij 10 afleveringen van een serie via VRT Max aan één stuk door, vandaag kunnen we aflevering 11 niet meer starten, andere dingen starten dan blijkbaar soms wel. Zeer vervelend.
Ik heb ook echt al alles geprobeerd, maar niets blijft te helpen.
Zelfde probleem met VTM Go, terugkijk Tv e.d. werken allemaal zonder probleem.
Gouden raad, bekijk al die apps via je smart tv of android media box of apple tv.. de apps op tvbox zijn (nog) niet ideaal,
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.