24751
netweters
|
152333
antwoorden
|
20691
vragen
|
@Suzy Hey,
Na het gedoe met de met TVBox 1 & 2 heb ik nu de iptv box. Toen ik hem ging oppikken heb ik ook de laatste nieuwe modem meegekregen om alles te optimaliseren. (De oude was aan vervanging toe). Alles is geïnstalleerd en werkt. Het internet is écht sneller dan ervoor en de beloofde snelheden komen tot hun recht. Tot daar het goede nieuws. Wat beeldkwaliteit betreft is het een ander paar mouwen. Ik had verwacht dat ik een upgrade zou zien mr niets is minder waar. Het “beste” resultaat is op 1080, “Automatisch” en “4K” zijn geen optie….die maken het alleen maar erger ! Bepaalde zenders die ervoor redelijk waren zijn zijn zeer slecht bv. BBC One, BBC Two, BBC First, National Geographic, Discovery…Maar ook VRT is een absolute ramp. Een goede test is het journaal op VRT , de nieuwsankers in de studio hebben precies een masker op, reportage op locatie varieert. Vtm is iets beter maar zeker niet perfect…Ik heb zoals altijd meerdere kabels geprobeerd etc. Zonder enig succes. Als ik mijn AppleTV4K gebruik is het een lust voor het oog dwz het probleem ligt niet bij m’n tv-toestel. Het valt me vooral op dat de BBC en de andere er zo fel opachteruit zijn gegaan. Voorheen begreep ik dat coax een gedeeld medium is met alle gevolgen van dien als er te ruimte is, nu is het volledig iptv en we gaan er niet op vooruit. @Suzy kan jij je licht laten schijnen aub en me op de hoogte houden? Ik denk niet dat een technieker dit kan verhelpen, vermoed dat de “aansturing” vanuit Telenet moet komen. Alvast bedankt. J.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Beeldkwaliteit nieuwe iptv box
Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: vette tekst omgezet naar normale tekst, leest gemakkelijker voor leden
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb op buiten verblijf proximus internet nu met onze 3 smartphones en thuis all internet + tv iconic en zijn veel goedkoper dan met onze one in den tijd.
met Proximus kan je ieder jaar een korting vragen via het forum zo heb ik 3 euro korting nu voor 1 jaar en ik heb er e press bij iets wat telenet ook niet kent. Sport heb ik niet omdat ik dat niet kijk. Enkel streamen op Netflix enzz.
Hier ook: Deze zomer van de HD digicorder naar nieuwste TV-box gegaan. De kwaliteit is er op achteruit gegaan. Op drukke momenten moet het beeld eerst 'bufferen' om de volledige scherpte te behalen, die dan ook nog steeds ondermaats is.
Alles geprobeerd ivm TV box op 1080i/P instellen zodat de upscaling door mijn Lg oled wordt gedaan, ook daar diverse instellingen geprobeerd.
Conclusie: telenet trekt iedere TV klant een dikke ***** af. Telkens meer betalen, maar ook weer iets minder krijgen terwijl we vooruit zouden moeten gaan met een nieuwe box. SCHANDE!
Iedereen die aanraad om andere kabels te proberen is onbekwaam. Een andere HDMI kabel zal nooit betere kleuren of scherper beeld geven. Het werkt, of het werkt niet, of met rare storingen/haperingen in beeld (indien kabel intern slecht contact geeft).
Telenet knijpt gewoon de bitrate/bandbreedte van de uitzendingen af om ruimte op de kabel te besparen. En wij moeten ondanks telkens meer te te moeten betalen, maar weer genoegen nemen met ONDERMAATSE kwaliteit.
@Tiezz let op hier is dit over de IP TV Box, is iets totaal anders dan de gewone tv box, deze IP Tv box gaat via internet, als je wifi gebruikt dan zal je soms problemen kunnen hebben, daarom wordt altijd aangeraden om deze via utp kabel aan te sluiten.
de andere Tv Boxen V1 en V2 gaan via de coax tv kabel, enkel opvragingen en terug kijk tv is via internet, en hier weer ook dezelfde raad van altijd met UTP kabel te gebruiken voor internet opties op de tv box.
Heb thuis gewoon de IP TV-box van telenet, en uiteraard aangesloten met een UTP kabel. En dit zou met een voldoende krachtig wifi signaal ook geen probleem mogen vormen. De gestreamde 'opnames' zijn al helemaal om te huilen als je goed op de scherpte let.
@Tiezz als de snelheid van je toestel naar de speciale poort voor opnames (cloud) en terug kijk tv snel genoeg is zou je een mooi beeld moeten hebben, het kan zijn dat de kwaliteit lager is als de snelheid naar de cloud niet snel genoeg is en dan kan de kwaliteit lager zijn, maar dat zijn dingen dat gebeuren bij andere streaming diensten ook, je mag nog een krachtig wifi signaal hebben, als de snelheid te traag is dat op dat wifi signaal zit of via die utp kabel dan zal de kwaliteit er ook naar zijn.
de cloud voor opnames en terug kijk tv kijkt eerst naar de snelheid, is die aanvaardbaar voor betere kwaliteit dan streamt die iets betere kwaliteit door.
in de zomer is het nu ook drukker dan andere momenten, ik heb dit ook allemaal getest, ik weet hoe het in het begin was tijdens de testperiode een paar jaar terug.
heb dit toen ook gemeld.
maar dit is ondertussen toch verbeterd, ik kreeg het beste beeld na 23 uur tijdens de week als het school was, toen was het minder druk op de cloud, en in de zomer kon dit door drukte soms minder zijn.
Blijkbaar mag je hier niet herhalen hoe telenet op de nieuwe Tv-boxen de klant voorziet van een slechte 'afgeknepen' (lage bitrate) tv streams. Hoe we telkens meer moeten betalen voor minder. Ze verwijderen liever de berichten dan oplossingen aan te dragen of hoe ze dit in de toekomst aan zullen pakken. Waardeloze communicatie wederom.
Zelf jarenlang in onderaanneming voor Telenet gewerkt. Daar ook met eigen ogen kunnen zien dat de klant niet meer als een melkkoe/ nummertje is. En klantenservice als noodzakelijk kwaad wordt beschouwd
@Tiezz Telkens hetzelfde posten op een forum wordt aanzien als spamming.
er zijn ook klanten die geen probleem hebben met de beeldkwaliteit, het is allemaal te zien hoe stabiel je netwerk is en of je in de straat veel gebruikers hebt of niet dat het internet in drukke momenten ‘s avonds doen verlagen.
dit is een algemeen gekend probleem in de piekuren.
Het aantal mensen in de straat zou geen reden mogen zijn op slechtere kwaliteit te krijgen op een product waarvoor ik ruim teveel betaal (kijkend naar onze buurlanden)
Sommige zien het ook gewoon niet. Ik heb gelukkig nog goede ogen, een redelijke TV en een beetje kennis ivm telecom/it. Waardoor ik helaas ook zie dat we 'in't zak' worden gezet
@Tiezz Bellen naar de klantendienst kan je voor een gepast product 🤗
Heb enkele jaren voor een onderaannemer van Telenet gewerkt. Ik weet hoe laag het niveau op de callcenters is. Als klant ben je een melkkoe/nummertje. Klantenservice is een noodzakelijk kwaad voor Telenet.
Telenet loopt altijd achter tov wat klanten in Nederland en Duitsland krijgen van hun providers en toch betalen we meer. Maar ze hebben altijd een 'schone' uitleg, en doen alsof ze innoveren. Ze kopiëren gewoon wat de buren soms al jaren doen
Het klopt wel er zijn nu meer gebruiker dan loopt het een beetje vast tijdens de piekuren
Dit oplossen op 1 2 3 gaat niet daar zullen aanpassingen moet gebeuren op straat en dat heeft tijd nodig
De Telenet tv ip box werkt hier super goed.mooie beeldkwaliteit ook.
Is de ip tv box dan niet de laatste hardware? Bij ons werkt dit kleine kastje zonder coax kabel zeer goed geen klagen van of hebben wij geluk? Ook de x360 modem en de wifi pod werken zeer goed hier, daarom als er ooit fiber komt van proximus ik niet snel ga overstappen. Ik ben enkel met de smartphones bij Proximus omdat dit goedkoper en beter is voor ons.