Slechtere beeldkwaliteit op nieuwe IP TV-box
@Suzy Hey,
Na het gedoe met de met TVBox 1 & 2 heb ik nu de iptv box. Toen ik hem ging oppikken heb ik ook de laatste nieuwe modem meegekregen om alles te optimaliseren. (De oude was aan vervanging toe). Alles is geïnstalleerd en werkt. Het internet is écht sneller dan ervoor en de beloofde snelheden komen tot hun recht. Tot daar het goede nieuws. Wat beeldkwaliteit betreft is het een ander paar mouwen. Ik had verwacht dat ik een upgrade zou zien mr niets is minder waar. Het “beste” resultaat is op 1080, “Automatisch” en “4K” zijn geen optie….die maken het alleen maar erger ! Bepaalde zenders die ervoor redelijk waren zijn zijn zeer slecht bv. BBC One, BBC Two, BBC First, National Geographic, Discovery…Maar ook VRT is een absolute ramp. Een goede test is het journaal op VRT , de nieuwsankers in de studio hebben precies een masker op, reportage op locatie varieert. Vtm is iets beter maar zeker niet perfect…Ik heb zoals altijd meerdere kabels geprobeerd etc. Zonder enig succes. Als ik mijn AppleTV4K gebruik is het een lust voor het oog dwz het probleem ligt niet bij m’n tv-toestel. Het valt me vooral op dat de BBC en de andere er zo fel opachteruit zijn gegaan. Voorheen begreep ik dat coax een gedeeld medium is met alle gevolgen van dien als er te ruimte is, nu is het volledig iptv en we gaan er niet op vooruit. @Suzy kan jij je licht laten schijnen aub en me op de hoogte houden? Ik denk niet dat een technieker dit kan verhelpen, vermoed dat de “aansturing” vanuit Telenet moet komen. Alvast bedankt. J.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Beeldkwaliteit nieuwe iptv box
Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: vette tekst omgezet naar normale tekst, leest gemakkelijker voor leden
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
4K
-
beeld
-
telenet.tv
-
TV-box