24757
netweters
|
152461
antwoorden
|
20709
vragen
|
Deze nacht ontvangen op de tv-box
🙂
Hier start mijn box niet meer. Blijft hangen op het scherm dat de zenders worden geladen. 🤔🤔
Vanmorgen opgestaan en de box en tv stonden aan. Zou dit door de update gebeurd zijn? Maar nu werkt mijn afstandsbediening niet meer. Heb box al gereset, batterijen uitgehaald en vervangen en de afstandsbediening terug proberen te koppelen. Ik krijg steeds de melding “koppelen mislukt”.
@fschoofs schreef:Hier start mijn box niet meer. Blijft hangen op het scherm dat de zenders worden geladen. 🤔🤔
Hier geen problemen opgemerkt. Heb de je de box al eens helemaal uitgezet met de knop achteraan? Dit helpt meestal.
@Tjappe1 schreef:Vanmorgen opgestaan en de box en tv stonden aan. Zou dit door de update gebeurd zijn? Maar nu werkt mijn afstandsbediening niet meer. Heb box al gereset, batterijen uitgehaald en vervangen en de afstandsbediening terug proberen te koppelen. Ik krijg steeds de melding “koppelen mislukt”.
Dat de toestellen aanstonden zou wel eens met de update kunnen te maken hebben. Je hebt de box al gereset en ook de batterijen al vervangen. Ik vermoed dat je afstandsbediening wel werkt op je tvbox, anders kon je denk ik niet in het menu om de afstandsbediening te koppelen of ben ik mis?
Wat getest met de helpdesk. Enkel Een en Canvas werken nu en heb de zenders manueel geselecteerd. Afstandsbediening werkt niet.
Hij heeft een reset gedaan en ik moet wachten tot 09h00 en daarna nog eens terugbellen als er geen verbetering is. De box al eens volledig herstart vanmorgen en de afstandbediening batterij eruit gedaan.
Nu even wachten 😟
@Tjappe1 schreef:
Ik kan niet in het menu. Ik heb proberen te pairen via deze handleiding. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-afstandsbediening-is-defect-wat-nu/
Je kan proberen om de tvbox een factory reset te te geven. Dit doe je door de 2 knoppen (- en aan/uit) op het frontpaneel tegelijk in te drukken en een tiental seconden ingedrukt te houden (het lampje zal eerst oranje kleuren dacht ik, wanneer het wit knippert mag je loslaten).
Deze reset niet uitvoeren als je box via wifi verbonden is want dan kan hij blijven hangen in deze reset.
Is het hierna nog niet in orde? Dan neem je best contact op met de klantendienst via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.
Edit door Suzy (5/06 - 10u47) - Instructies voor factory reset hierboven gecorrigeerd
Dit is gelukt bij mij de pairing. Kan in de menu terug. Maar de zenders komen er nog niet.
Factory reset en alles werkt terug. Software is nu ook 4.16
Ik beschik dus over twee boxen en op aanraden van de helpdesk heb ik de afstandsbedieningen van de twee toestellen eens verwisseld en met de andere box laten pairen. Dat lukte dus wel. Heel raar dat één van de twee afstandsbedieningen wel werkt op de tweede box maar niet op de eerste waar ze steeds op aangesloten is geweest. Ook nu nog niet, maar gelukkig is het dus bij mij opgelost op deze manier.
Hier ook hetzelfde probleem deze ochtend.
Pop-up: zenders worden gezocht.
Modem reset, uitzetten met knop achteraan zonder succes.
Afstandsbediening reageert niet meer.
Als de klantendienst je doorstuurt naar een telenet center voor omruiling van de tv-box - zoals bij ons het geval was - dring er op aan om een factory reset vanop afstand te doen.
Nadien de afstandsbediening terug koppelen (10 sec op 0 en TV toetsen drukken) en het probleem zal opgelost zijn.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-afstandsbediening-is-defect-wat-nu/