24780
netweters
|
152646
antwoorden
|
20726
vragen
|
Wij hebben thuis 2 digicorders (woonkamer en slaapkamer) en één gekochte digibox die we enkel in de zomer gebruiken om buiten onder onze overkapping TV te zien. De afgelopen jaren werkte deze perfect, deze zomer kan ik op de digibox buiten echter bepaalde zenders niet meer ontvangen (play4 , vtm2, play 5 , ...) andere zenders werken perfect. Ook kan ik geen opnames meer bekijken van de andere digicorders in de woning, iets wat in het verleden altijd wel gewerkt heeft. Heb verbindingen allemaal gecontroleerd, kabeltjes even uitgetrokken en terug ingestoken, stroom onderbroken , .... niets blijkt te helpen.
Enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn. Wij hebben coax en utp naar ons tuinhuis gelegd en zoals gezegd, alles heeft de voorbije jaren perfect gewerkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Kurt1981 Verlies op de kabel misschien, heb je al gecheckt in de instellingen of het signaal goed is, of je geen fouten hebt op de kabel, anders eens testen met een nieuwe tijdelijke coax kabel, de coax kabel kan altijd verslijten en problemen geven bij ontvangst.
Ik heb ondertussen de signaalsterkte kunnen checken en deze was in orde. Heb de digibox ook naar fabrieksinstellingen gereset en nu kan ik de ontbrekende zenders terug bekijken (vtm 2 , play 4 en 5 , ...) echter kan ik geen play sports zenders bekijken. Uiteraard heb ik hier een abonnement op en op de twee digicorders binnen zijn ze perfect te bekijken. Ook opnames op de digicorders kan ik nog steeds niet bekijken. Het lijkt me dus een verbindingsprobleem te zijn met de modem of de andere digicorders ?
@Kurt1981 Hoe is die digibox verbonden naar de modem??
zitten daar tussen stukken tussen of is dat 1 utp kabel van digibox naar de modem??
kan zijn dat de interactiviteit met de andere boxen is verlopen door weinig te gebruiken,
test eens of je meer dan 2 dagen EPG info hebt op de digibox.
als dat maar 2 dagen zijn dan is de interactiviteit op de digibox niet actief.
@Kurt1981 schreef:Het lijkt me dus een verbindingsprobleem te zijn met de modem of de andere digicorders ?
Dat is geen verbindingsprobleem, maar een probleem met provisionering. Ik denk dat alleen de Helpdesk dit kan oplossen.
Al eens geprobeerd om
Trek de modem eens 5 min uit de stroomstekker en laat rustig opstarten
Als een Digicorder of Digibox te lang niet meer verbinden is met de netwerkkabel, of het tostel staat volledig uit, dan verliest het zijn verbindingben komt dat min of meer neer op hetgeen @flip1953 geschreven heeft. Dit toestel moet opnieuw geactiveer worden. Dus contact opnemen met Telenet.
Bedankt voor uw raad. Heb de digibox even gewisseld met een volledig werkende digicorder van binnen en kon met de werkende digicorder buiten wel alles bekijken (betalende sportzenders, opnames, ....), vervolgens de digibox binnen even aangekoppeld en na een tijdje kon ik ook hiermee terug alles bekijken. Terug de switch gemaakt en nu lukt het ook om buiten met de digibox alles te bekijken wat ik binnen met de digicorders kan zien. Hartelijk dank voor de tip !