Beantwoorden
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Sinds installatie van nieuwe TV-Box werkt mijn Sonos met muziek van PC niet meer via Bose soundbar.

Enkel als ik soundbar kabeltje uit box haal, kan ik terug via Sonos muziek afspelen. Is dus geen bluetooth!

Met vroegere digicorder ging dit probleemloos, geen TV op, dan kon gewoon muziek spelen wel!

Als je telkens dat kabeltje moet eruit halen is nu ook niet zo gebruiksvriendelijk!

Iemand soms oplossing?

0 Likes
47 reacties
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Is dat kabeltje rechts op de foto!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

De afbeelding is nog niet goedgekeurd dus ff wachten nog op goedkeuring. Onze moderatoren keuren die goed. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Nog iets vermelden, gebruikte vroeger de afstandsbediening van Bose om soundbar, TV en digicorder op/af te zetten. De aan/uit knop voor soundbar en de knoppen TV en CBL/SAT voor de TV en digicorder. Voor muziek was toen de op/aan knop voldoende. Nu dus de nieuwe afstandsbediening van de TV Box, maar voor muziek nog steeds die van Bose, met de vorig vertelde problemen!

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Je kan toch vertellen welk type kabel naar wel toestel gaat en op welke poort elke kabel zit.

Je spreekt over dun kabeltje uit de tvbox trekken lukt alles maar geen tv...  Ik "veronderstel optisch"? Hdmi is al groter kabel en de ander dun draadje is al stroom.

Hdmi kabel van tv naar bose, hdmi kabel tvbox naar tv,

Pc aangesloten via je connect, en van connect naar soundbar. Nu zien dat de bekabeling van tv naar bose soundbar op een source/poort word aangesloten en dat je connect op een andere source/poort word aangesloten. 

Dan is het daarna alleen maar switchen met source knop op je bose soundbar tussen source a (1) of source b (2) of aux of optical

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Voor ik het vergeet, heeft je tvbox achteraan nog een mini-jack audio aansluiting of niet?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Je afbeelding is er en ik zie dat je de optische kabel vanuit de tv box naar de tv hebt gedaan. Deze opstelling heb ik in het begin ook gemaakt maar toen werkte mijn hele Sonos installatie niet. 

Beste is je optische kabel vanuit de tv naar je Bose soundbar te doen , zo heb ik het ook tussen gezet. Dan zoek je in de tv box bij je instellingen naar geluid , en daar kan je de juiste soundbar kiezen om met de tv box te verbinden. Dan als alles goed verlopen is moet je geluid hebben uit je soundbar en de Sonos , maar test dit wel. Bij je tv instellingen zou ik het geluid wel zo instellen dat er geen geluid uit je tv komt. Bij mij staat deze op mute , ik kan instellen op de tv dat die via de soundbar moet gaan, heb zelf ook een Panasonic tv. 

Als dat werkt dat schakel je alles uit , tv en tv box , en test je of je zonder de kabel eruit te halen wel weer kan afspelen via je pc. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Veel dank voor je moeite.

Heb het gedaan zoals voorstel, maar resultaat nog negatief!

Als ik het kabeltje daarna uit TV haal, dan speelt muziek dus wel.

0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Heeft zo geen aansluiting!

0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Hdmi kabel van tv naar bose, hdmi kabel tvbox naar tv

Op de Bose kan niet zo een hdmi kabel aangesloten worden! Geen opening voor.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Bij sommige toestellen kun je meer dan 1 soort aansluiting gebruiken voor bepaalde source. Is het mss mogelijk (ik gis/gok maar) dat je 2 toestellen maar elk met een ander type aansluiting op zelfste source hebt staan?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Heb muziek kunnen spelen met optische kabel erin, maar als ik dan TV opzet nadien en terug af, is het weer hetzelfde, geen muziek meer!

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box


@CE1  schreef:

Heb muziek kunnen spelen met optische kabel erin, maar als ik dan TV opzet nadien en terug af, is het weer hetzelfde, geen muziek meer!


En heb je dan wanneer je muziek tracht te spelen eens geprobeerd om te wisselen van je bron? Druk bijvoorbeeld eens op de ‘AUX’ knop op je afstandsbediening. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box


@CE1  schreef:

Heb muziek kunnen spelen met optische kabel erin, maar als ik dan TV opzet nadien en terug af, is het weer hetzelfde, geen muziek meer!


Wat heb je dan hiervoor gedaan dat er toch muziek speelde terwijl de optische kabel er nog instak ? Dan is er iets veranderd want eerst zeg je dat na de aanpassing het niet lukt ( je hebt mijn stappen gevolgd ) en twee berichten later lukt het in eens wel met die kabel erin. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Allemaal uitgetest met negatief resultaat!

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Dus ff kort door de bocht:

de 4 of 5 kabels die uit je digicorder kwamen, heb je eruit gehaald, geen andere kabels of settings veranderd, en deze gewoon aangesloten op de tvbox?

Als je dat bedoeld en je hebt alle stappen gedaan zoals hierboven vermeld, kun je hem nog steeds omwisselen, en kan er "mss" iets zijn aan de tvbox.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes