24748
netweters
|
152283
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hoi,
Ik heb een kanaal dat sinds enige tijd niet meet te bekijken valt. Storing in beeld , blokjes edm.
Kanaal TVoost. Andere kanalen zijn normaal. Aansluiting via TVbox. Voorbeeldje van storing :
Opgelost! Ga naar oplossing.
Blokvorming is meestal het gevolg van een slechte coax connectie. Kijk die eens na. Is de stekker goed in de TV en de wnadcontactdoos gestoken? Is het een erg dunne kabel? Dan wellicht beter vervangen.
@av01 Check eens of 2M monde ook gestoord is, als dat zo is dan is de freq 128 gestoord door inslag doordat de kabel ergens niet goed is of niet goed afgeschermd, zoals @Arnie zei, kijk je kabel eens na,
weet dat er van tv oost 2 versies op de kabel zit, ene van Sint Niklaas op de 128Mhz en Dendermonde versie op 386Mhz.
daar kan je vtm4 HD eens proberen.
Storing was ook op VTM4 (en op TV oost d'monde) - heb de kabel vervangen en de blokjes zijn nu weg.
Niet te begrijpen - kabel zit er al misschien 4-5 jaar en plots werkt het niet meer.
Maar het is opgelost !
Merci Netweters.
Ik heb wel nog een ander fenomeen ... (NIET gebonden aan één zender)
Af en toe valt het beeld weg : gewoon zwart beeld , geen geluid, na een aantal seconden komt het beeld en geluid terug. Soms meerdere keren na mekaar.
Indien je opname aan het bekijken bent , komt het ook voor : ofwel komt het beeld terug, indien het zwart beeld langer verschijnt, kom je nadien terug op het menu van de opnames met de keuze om 'verder te kijken' etc.
Ik geraak er niet uit wat de oorzaak is... TVbox ? TV zelf ? Storingen op de aansluiting ?
(soms TVbox al gereset, soms de hele installatie ...maar zie geen verband)
Verder in de straat zijn er werken (afbraak oude woning - nieuwbouw) en ze hebben de oude aansluiting en kabel laten liggen (ligt nu gewoon aangesloten aan de paal , einde van de kabel gewoon op de grond) - kunnen er via daar storingen in ontstaan ?
@av01Vrees dat het daar gezocht moet worden, een kabel dat los ligt geeft storingen, zeker met dit weer, regen en wind enz.
zou dit eens melden aan Telenet dat je problemen hebt daardoor, als je internet hebt, heb je daarmee ook geen uitval ???