25.500
netweters
|
157.483
antwoorden
|
21.267
vragen
|
Beste forummers of zo.
Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.
Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.
Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?
De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.
Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?
En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.
Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder?
De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.
Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld
Er is een kaart waar je kan zien waar de de mast staat (citymesh = digi )
https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/
Zo kan je het toestel aan bepaalde kant zetten in huis of later een richtantenne gebruiken
He da's handig. Ik woon op 50m van die mast, twee huizen en een parking over. 't is al. Orange en Telenet zitten er op. Ik kan niet beter zitten dan dit. Wat de storing bij herbekijk betreft, het is stukken beter met de nieuwe versterker maar dat zal na enkele jaren terug erger worden want blijkbaar verslijten die dingen. Dus als een nieuwe versterker al amper voldoende is, dan zal het niet voor lang zijn. Komende maand betaal ik nog 1 jaar hun digitale tv via de simpele coax kabel, En er werd mij drie dagen terug een correctie aangeboden van 85€, dus ik ben nu verplicht dat jaar extra te nemen gezien ik aan ca 35% van de prijs digitale tv mag kijken. De vergoeding voor de afwezigheid tijdens de komst van hun interventieteam word terugbetaald bij de volgende factuur. Mijn laatste factuur is ook op komst dus dit werd net op tijd geregeld. De paar storingen zal ik er moeten bij nemen. Maar ook is er afgelopen jaar iets veranderd met de opnames. Wanneer ik een opname selecteer krijg ik terugkijk tv, met de mogelijkheden van de opname als vertraagd spelen, of aan 2x doorspoelen. De zeldzame storing bij terugkijktv komt er helaas wel bij. Ik ga eens de modem uit zetten om een opname te bekijken, mss krijg ik dan de opname die op mijn eigen HDD staat te zien zonder die storing. Ik ga er immers van uit dat de opname via live kijken gebeurd en daar heb ik gen storingen. Als dat ook nog werkt zet ik die modem een jaar op een van de schakelstopcontacten. Dan zet ik die uit en aan vanuit de luie zetel volgens behoefte.
Zoals je zegt je moet zelf deze beslissing nemen
Voor die paar problemen krijg je een tussenkomst daarmee zou ik zo verder doen als het gaat
Later kan je nog zien wat je doet voor internet is keuze genoeg
Gewoon zien hoeveel data dat je zou nodig moeten hebben en welke tv zenders dat je wild
Noteer dat en hou dit bij je kan dit later nog gebruiken bij jouw keuze
Weer wat geleerd. De modem die ik had van Telenet is nu bij de 5de interventie vervangen. De oude modem is te zwak, heeft te weinig frequentie's. Nu zou het echt vreemd zijn dat deze nog niet vervangen werd omdat deze de oorzaak zou kunnen zijn van de storing bij terugkijktv dat via internet verloopt. Ook toen mijn vast internet nog bij Telenet was kregen ze dat internet niet stabiel. Was die verouderde modem toen ook al de oorzaak? Die oude modem, ik schat 15 jaar oud mag zelfs niet meer geplaatst worden, behalve bij mensen die in een sociale woning zijn ondergebracht en die slechts zeer basis krijgen, Minimaal. Dus omdat ik een goede steeds correct via domiciliering betalende klant was die nooit brokken maakte blijf ik met oude rommel zitten en slechte diensten.
Nu afwachten, ik geef nog wel een update hier.
Kijk dus je modem zelf na, heb je deze al vele jaren als trouwe in de kou staande klant, vraag dan een gratis vervanging. De interventie is gratis, de technieker heft dit vermeld in zijn verslag. Dit is ook de eerste technieker die bij opmerking van het verslag iets intypt. De 4 andere tech lieten dit blanco en zodra ze dat verslag opsturen rijden ze weg naar de volgende klant. Dat is voor hun het makkelijkste.
Wat ik niet begrijp, lokale problemen detecteren is standaard. De netwerktech inschakelen was fout? Vermoed ik. De node buiten kan het niet zijn, dat is door tech 5 ook vast geverifieerd. Het probleem zou inderdaad lokaal zijn, bij mij in huis. Dan was de netwerk tech terecht het oordeel toegedaan dat het probleem lokaal was. Maar de eerdere techniekers kennen het oudere Telenet materiaal onvoldoende. Schrijf op hoe oud je modem is en vraag tijdig vervanging aan is de raad van tante Griet. Op de nieuwe generatie Telenet techniekers moet je niet te veel rekenen, die lezen zich duidelijk onvoldoende in. Terugkijktv gaat via internet. Mijn vast internet is nu enkele jaren opgezegd wegens niet stabiel te krijgen. Waarschijnlijk was de oorzaak reeds een aantal jaren een verouderde modem. Dienstverlening Telenet en opleidingsniveau (na 5 interventie's voor terugkijktv nu en nog meer interventie's sinds de "iedereen mee tournee van Telenet" maar toen voor onstabiel internet van Telenet) mag ik spreken van een algemeen opleidingsniveau dat duidelijk onvoldoende is wanneer het gaat om oude trouwe Telenet klanten. Nu bij de 5de interventie stuurt Telenet een technieker die de job reeds 13 jaar uitoefent, deze mens kent het oudere materiaal ook nog. Vraag naar een ervaren tech en vraag hoe lang hij dienst heeft wanneer je problemen door de groentjes niet opgelost kunnen worden en je al vele jaren klant bent bij deze provider. Ben je al vele jaren klant, de verouderde rommel moet er uit. Vraag er naar.
Deze modems zijn perfect staat hij er niet tussen neem contact
Daarmee als mensen verhuizen op een nieuwe plaats gaan wonen verwijderen toch alles om de woning in orde te brengen de tv staat niet altijd op zelfde plaats waar de vorige eigenaar zin in had
Die oude CH7465LG-TN lijkt op de modem die vervangen is. Dit op basis van de foto en het Telenet logo dat er op staat. Jij zegt dat deze perfect zijn, deze diende bij ons blijkbaar vervangen te worden.
De ervaren Telenet tech zegt dat deze niet goed is. Of was er een ouder model dat er nu net meer bij staat maar als twee druppels water lijkt op de vernoemde modem?
Omdat we nu 5 interventie's hebben gehad heeft de 5de tech de modem vervangen. Toch blijf ik achter met 2 vragen. Mogelijk zijn er hier mensen die wel tevreden zijn met Telenet. Graag had ik in komende reactie gezien welke modem u hebt en hoe veel jaar u klant bent bij Telenet. Want laat me duidelijk zijn, 15 jaar terug was ik het meeste tevreden over deze provider en ik heb er vele verkend. Van Tele2, over euphonynet, belgacom, proximus, movistar etc. Alleen over de coax tot nu enkel Telenet bij ons. Wat me vnl interesseert, de CH7465LG-TN geeft ook bij de overburen een onstabiel internet. Zij lieten me gisterenavond weten dat ook zij nog steeds over deze modem beschikken. En zij hebben nog steeds alles, internet, tv, gsm's etc. Ze betalen maandelijks 170€ en zitten ook al jaren met onstabiel internet. Ze streamen veel via de smartphone en tablet en kijken in feite weinig tv via de telenet decoder zelf. Is deze uitgefaseerde modem dan ook nog steeds perfect, of mag hij gewoon blijven hangen omdat Telenet deze voorlopig nog ondersteund ook al is hij uitgefaseert?
@GrietDJ schreef:Is deze uitgefaseerde modem dan ook nog steeds perfect, of mag hij gewoon blijven hangen omdat Telenet deze voorlopig nog ondersteund ook al is hij uitgefaseert?
Dat model is nog ondersteund.
Nieuwe Telenet klanten gaan die misschien niet meer krijgen, maar deze wordt ook niet actief vervangen (wat voor CH6643E bijvoorbeeld wel het geval is) als je geen gigabit-abonnement hebt.
Meer nog CH7465LG-BA (het zelfde toestel maar dan met een BASE-logo) is het enige model dat bij BASE beschikbaar is.
Neemt natuurlijk niet weg dat een modem na een tijdje kapot kan gaan…
@GrietDJ schreef:Graag had ik in komende reactie gezien welke modem u hebt en hoe veel jaar u klant bent bij Telenet
Ik heb dit toestel, 6 jaar klant.
De modems die ze nu aan het vervangen zijn de motorola's , die op de website niet natuurlijk als hij kapot is krijg je een model dat op stock is meestal de CH8568LG (de luidruchtig kerstboom kubus )
Valt te zien welk abo je hebt
Wat wel raar is Base klanten zijn blij met een zeer stabiele netwerk hebben geen klachten
Als je dan uitlegt dat de kabel van telenet is en modem ook een model van telenet is kunnen ze dat niet geloven vroeger hebben ze problemen gehad met het netwerk en nu niet meer waar ligt dit aan geen idee
https://www.base.be//nl/support/internet/jouw-base-modem-wifi-booster/alles-over-je-base-modem.html
Wel vandaag heb ik geen storing gezien tot nu toe.
Zou herbekijktv bij Telenet zwaarder zijn of is het gewoon een defect. Of is de modem voor herbekijktv niet voldoende krachtig vraag ik me dan af. Van de modem naar de zithoek is in het jaar 2006 bij de renovatie en coax in achtbuis gelegd. Alles was zeer nieuw, de kabelaansluiting aan de muur is nooit gewijzigd. Dus ik neem aan dat de electrieker zijn werk goed heeft uitgevoerd, en ik neem ook aan dat er een wifi storingen of andere storingsbronnen betrokken kunnen zijn. Wel staat er een utp hub op omdat ik 2 Telenet decoders heb. Maar die is ook geen 2 jaar jong. Volgens mij was het die modem. En de Telenet tech verbaasde zich er over dat die modem niet vervangen is geweest. Maar sprak hij dan over de herbekijktv, of over het onstabiele internet dat ik een paar jaar terug heb weggedaan, dat was me niet duidelijk.
Je zegt dat je niet altijd een probleem hebt met herbekijktv
Dan zal probleem liggen bij te veel opvragingen dit hebben we hier ook al gehoord
Oplossing is na 2 min kijken 2 min op pauze te drukken en daarna terug verder te zien
Zal waarschijnlijk een probleem bij hoofd server zijn
Test dit uit bij de andere heeft dit gewerkt werk het niet zal het nog ergens anders aan liggen
Maar aan de installatie zal het niet liggen na zo veel mensen zijn langs geweest en jij hebt ook geen wijzigingen meer aangebracht