|
25.588
netweters
|
158.247
antwoorden
|
|
21.353
vragen
|
Hoi. Toen we onze ‘oude’ digiboxen hadden, waren beiden aangesloten op netwerk met kabel en nooit problemen. Sinds we de nieuwe , hele kleine digiboxen hebben, is op 1 plaats een probleem (modem staat in de living, daar is alles in orde). De telenet installateur wist te vertellen dat we via wifi moeten kijken want er is geen kabel. Klopt niet. En wifi valt vaak weg of is vaak minder sterk, dus tv beeld valt vaak weg. Maar, mss is het niet meer de juiste kabel of een andere manier van koppelen. De installateur heeft zich er wel makkelijk vanaf gemaakt… foto’s toegevoegd. De witte kabel heeft altijd gediend, maar kan nu blijkbaar niet meer. Wat moeten wij zorgen om via de kabel te kunnen kijken?
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Kijken via kabel ipv wifi
@Els1 schreef:Sinds we de nieuwe , hele kleine digiboxen hebben,
Om verwarring te vermijden dit is de TV-box IP.
Een coax kabel kan je op dit model niet aansluiten, maar een ethernetkabel (die je Digibox naar alle waarschijnlijkheid ook gebruikte) kan je wel aansluiten, de poort zit in de voedingsadapter.
Mogelijk moet je daarna in de instellingen nog even bevestigen dat je bekabeld internet ipv Wi-Fi wil gebruiken (kan ook zijn dat dit automatisch gaat)
De witte internet kabel moet je in de stroomstekker (tv box ip ) stekken er zit een gat in om de internet kabel in te stekken
Dan zal het beter gaan wel zal je terug in menu moeten gaan
Huisje
rechts tandwiel
systeem
wijzig verbindingstype
Bedankt voor je antwoord! Dus als ik de witte kabel vervang door een ethernet kabel en die aansluit op de internettoegang en de tv box, zou het in orde komen?
@Els1 schreef:Bedankt voor je antwoord! Dus als ik de witte kabel vervang door een ethernet kabel en die aansluit op de internettoegang en de tv box, zou het in orde komen?
De witte kabel is een ethernet kabel, dus aansluiten die handel! (Ik ga er uiteraard vanuit dat je bekabeling klopt en de gebruikte poort waar de kabel in steekt doorverbonden is met je Telenet Modem)
Kabel zonet aangesloten, ook eens geprobeerd met de meegeleverde zwarte kabels door telenet, maar hij blijft netwerkprobleem geven. Dus ik ga het elders moeten zoeken… en uitzoeken waarom het niet lukt… er is idd geen connectie met de modem als ik diagnose laat lopen
Elders in het huis (gebruikelijk in de buurt van de Telenet Modem of een elektriciteitskast) zou die kabel (en die van eventuele andere aansluitingspunten in je huis) uit de muur moeten komen. Die moet aangesloten zijn aan je router (in standaard set-up is je Telenet Modem ook de router) of een switch die daaraan aangesloten is.