Beantwoorden
Kim
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

TV-box IP meenemen op vakantie

Hoi,

Ik heb thuis de Telenet TV-box IP. Binnenkort ga ik op vakantie in een huisje in Wallonië waar ze alleen Wifi hebben en een tv met HDMI-aansluiting. Ik zou mijn TV-box willen meenemen zodat ik een aantal tv-programma's die ik opgenomen heb tijdens mijn vakantie kan bekijken. Het zou ook tof zijn moest ik live naar het veldrijden kunnen kijken.

Gaat dit werken als ik mijn TV-box IP op die tv aansluit en verbind met de Wifi in het vakantiehuisje?

Heeft iemand zijn TV-box IP als eens aangesloten op een andere internetverbinding en uitgetest wat er dan gebeurt?

Bedankt om jullie ervaringen te delen.

8 reacties
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Ik denk persoonlijk niet dat dit zal werken aangezien de TV Box volgens mij in verbinding moet staan met uw eigen modem. Wat je wel kan doen is een Chromecast, Google TV Streamer, Apple TV of andere streamingdecoder kopen en daarop de Telenet TV-app installeren. Dan kan je wel alle opnames enzo bekijken. Hou er voor de rest wel rekening dat van het veldrijden zelf dit seizoen voor 12 crossen een Play Sports-abonnement noodzakelijk is, beginnend met de Superprestige Overijse morgen.

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Een TV-box werkt enkel op het Telenet-netwerk.

Voor op verplaatsing kijk je beter naar een Google TV Streamer, Chromecast, Apple TV of een andere mediaspeler waar je de TV-app op kan installeren of casten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Kim  schreef:

Heeft iemand zijn TV-box IP als eens aangesloten op een andere internetverbinding en uitgetest wat er dan gebeurt?

Dat is een interessante vraag 😊.

Iedereen antwoordt hier met "neen, het kan niet", maar heeft er al iemand dit uitgetest op een andere verbinding ????

@Hofkens  schreef:

Ik denk persoonlijk niet dat dit zal werken aangezien de TV Box volgens mij in verbinding moet staan met uw eigen modem. 

Ik denk niet dat het beperkt is tot je eigen modem, maar wel op een Telenet internet verbinding!

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Ik vindt het ook jammer dat men de Telenet ip TVbox niet als gewone mediaspeler kan gebruiken. Je dataverbruik zou dan wel aangerekend worden door de internet provider.

Zelf als men zijn GSM hotspot laat spelen en dan de TV ip box via WiFi verbind zou niet werken volgens Telenet alhoewel men de ip-box gebruikt via een Telenet internet verbinding.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Neen werkt niet is een gemiste kans 

Met je telefoon zou je gemakkelijk een verbindingen kunnen maken 

Wie weet in de toekomst 

Gebruik de telenet tv app of de vrt tv app werkt overal en waar niet gebruik je een Vpn 

waterrat1978
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter!

ik heb al eens in een hotel gezeten(in luik),
waar de tv een ingebouwde chromecast had.
(ik weet natuurlijk niet of dat vakantiehuisje dit ook zou hebben).
het eigenaardige aan die chromecast in mijn hotel was,
dat je verplicht was via de wifi van het hotel te gaan(zonder extra kosten).
je kon daar dus niet je eigen 4g-verbinding gebruiken.
in dat hotel was er wel geen smart-tv,je moest bedienen met je eigen toestel.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Beter dat je zelf een toestel mee neemt of via een 2de telefoon cast 

Bij ons vorige bezoek stonden er nog gegevens van de vorige bezoeker in de tv 

Mooie meegenomen maar is niet de bedoeling 

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!