24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Ik heb sinds een maand de nieuwe TV Box, heel tevreden over, ook over de ingebouwde Netflix app die het gebruik ervan veel aangenamer maakt.
MAAR de Netflix app logt willekeurig uit. Heel regelmatig dien ik mijn login gegevens opnieuw in te geven. Een pain in the ass via het onscreen toetsenbord en een moeilijk te kraken wachtwoord.
Dit probleem had ik nooit via mijn smartphone/Chromecast combo.
Mijn collega heeft nog maar een week de TV Box en heeft al hetzelfde probleem ervaren.
Is Telenet op de hoogte van deze issue en word daar iets aan gedaan?
Hier thuis wordt elke dag Netflix gekeken via de tv box maar nog geen enkel keer uitgelogd van die app vanaf het moment dat we Netflix op de tv box kunnen gebruiken.
Heb je al eens geprobeerd je tv box eens te herstarten en dan opnieuw geprobeerd ?
Denk niet dat het een issue is aangezien hier nog geen enkel bericht over gevallen is dan zouden we al vaker dit soort boodschappen gehad moeten hebben.
En nogmaals hier komt het zeker niet voor wij blijven ingelogd hebben ooit eens ingelogd en daarna steeds ingelogd gebleven tot op de dag vandaag.
Mijn Netflix app gaat in pauze na ongeveer 2 minuten . Dan volgt een freeze frame..telenet verwijst naar netflix ..Netflix zegt dzt ik telenet miet raadplegen..is al 8 maanden bezig ..
En je gebruikt de Netflix app via een gsm toestel of een tablet of de tv box ?
Want ook dat probleem herken ik niet ook nog niet mee gemaakt en mijn partner ook nog nooit gehoord hierover.
@Thailand hoe is de tv box verbonden met het internet, via wifi of via utp kabel,
moet zeggen dat ik het hier ook nog nooit heb gehad en kijk ook af en toe Netflix via de tv box en die werkt perfect.
herstart de modem eens en dan de tv box, misschien dat dit helpt.
@TomDeSmet Heb je al een oplossing kunnen vinden voor dit probleem? Mijn schoonouders en ikzelf hebben sinds enkele weken een nieuwe tv-box en telkens worden we uitgelogd bij netflix. Mvg, Kenny
Hey @Kenny82, spijtig genoeg niet. Ik vind er weinig over terug. En ik kan ook niet zeggen of het aan Telenet ligt of aan Netflix. Maar de combo TV-box/Netflix heeft er wel met te maken volgens mij.
Hebben jij of je schoonouders daarvoor Netflix bekeken met een Chromecast en zit die nog steeds ingeplugd in de TV?
Gebruik Netflix rechtstreeks op je tv-toestel, dan weet je meteen dat het aan Telenet ligt.
@TomDeSmet Ik heb daarvoor op digicorder via kanaal 600 gekeken, nooit problemen mee gehad. Idem bij mijn schoonouders. Heb Telenet gecontacteerd en dit was hun antwoord:
Goedenavond. Helaas is het enige wat helpt, je TV-box gaan wisselen. Dit krijg je zelf niet opgelost. Het dichtstbijzijnde Telenet-winkelpunt kun je hier vinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Fijne avond gewenst! Debra
Ik vrees dat we bij nieuwe tv-boxen hetzelfde probleem terug gaan ondervinden.
Vreemd antwoord inderdaad. Lijkt me toch eerder een softwarematig probleem dan een hardware probleem. Maar ik maak die TVBox niet natuurlijk.
Het is een bug in de app die in de tv box zit, heeft al eens voorgevallen dit probleem en dat was dan met een update opgelost, maar kennelijk zit die bug er weer in.
Waarom hebben wij dit probleem niet dan en ook nooit gehad ?
Dan neem ik aan dat ik dat probleem ook moet vastellen maar dat is niet het geval.
Plausibele uitleg:
Wanneer de internetverbinding van de TV-box verbroken wordt (zwakke Wifi-verbinding, storing op Telenet-netwerk, etc...), wist de software van de TV-box de logingegevens.
Als de internetverbinding nooit verbroken wordt, heb je geen last van dit probleem.
Test het uit op de Netflix-app rechtstreeks op je tv, dan weet je dat de oorzaak bij de gebrekkige software van de TV-box ligt.
@Ex-Netweter
Ik heb sowieso die problemen niet.
Of Netflix op de tv , tv box of Apple TV gekeken wordt wij hebben geen probleem dat we uitgelogd worden.
Dus die testen zijn allang gedaan of er problemen zijn en ik kan zeggen nee heb ze niet.
@patrick37 Denk dat dit met de internet verbinding thuis moet zijn, jij hebt een stabiele internet verbinding en ik ook en heb er ook geen last van op de tv box,
niet bij iedereen is het internet stabiel en goed, ook via WiFi verbonden zijn heeft zijn nadelen.