Beantwoorden
k3v3r
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Onze digibox tv-box (versie 5.03) toont op elke zender een blauw scherm met geluid. We horen dus wat er afspeelt, maar zien niets.

HDMI kabel lijkt niet het probleem te zijn, omdat het beeld van het menu wel zichtbaar is.

 

Al geprobeerd:

- Digibox 10 seconden uit stopcontact halen en terug opstarten

- Fabrieksreset 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Blauw beeld met geluid.

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: gaat over TV-box, niet over digibox

0 Likes
8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Toont het menu van de digibox wel juist, of werkt dat ook niet?

Indien wel, dan is er mogelijk iets mis met de interne ontvanger/decoder.

Indien niet moet je het eerder zoeken in de richting van de connectie tussen de digibox en de tv. (Kabel of HDMI poort van een van de toestellen)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Inderdaad, het kan effectief aan de kabel/hdmi liggen. Beeld en klank hebben hun eigen "pad". Voor het menu moet er niks van beeld binnenkomen, dat heeft de digicorder/box zelf aan boord.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

@k3v3r Spreken we hier echt over een digibox, de versie dat je vernoemt is de versie van de tv box en heb een vermoeden dat het dat is en geen digibox.

dan is het een heel andere werkwijze van box waarop je kijkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JR777
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn TV-box toont het menu van van de zenders en onderaan rechts kan je normaal het voorbeeld zien wat er op de geselecteerde zender te zien is. Dit scherm is bij mij blauw. Selecteer je die zender dan is het hele scherm blauw (of zwart). De opnames zie ik ook maar als je één selecteert dan kan je die niet afspelen.

JR777_0-1691354576851.jpeg

Is dit een interne probleem van de tv?

Heb ook alles geprobeerd: TV gereset naar fabrieksinstellingen, HDMI poorten en kabels verwisselt, tv-box herstart, ...

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

@JR777 jouw probleem ligt aan de TV-box. Aangezien het menu wel normaal toont.

Aangezien zowel live tv (coax) als opnames (internet) niet werken, zou ik je aanraden om met je TV-box naar een Telenet winkel te gaan en die te laten omruilen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JR777
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Ik denk niet dat het aan de tv-box ligt, want alles (tv kijken en opnames bekijken) werkt wel bij aansluiting aan een andere Sony TV.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

@JR777 Misschien is de hdmi aansluiting op die ene tv niet goed meer, een mankement op de hdmi aansluiting of niet meer ondersteund door de extra beveiliging voor tv beelden dat je tv dit niet aanvaard door te oude versie.

hoe oud is die tv dat problemen geeft, misschien merk en type meegeven als je dit nog niet vermeld hebt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JR777
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

TV-box geeft blauw beeld, maar wel geluid?

Heb met 3 verschillende HDMI-kabels geprobeerd en telkens blauw scherm. Deze 3 hdmi-kabels werken wel op andere tv.

Mijn tv is een Sony Bravia KDL-40W4500 van 2009. Heb nooit problemen gehad tot vorige week. 
Wat ik ook geprobeerd heb is te casten (chromecast google) van youtube op deze tv (via gsm). Dit lukt ook niet. Wel geluid, geen beeld. Dit werkte vroeger ook goed.
0 Likes