Beantwoorden
Nikita-g
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

Ik heb sinds enkele dagen een telenet tv abbonement en mijn tv-box is thuis aangekomen. 
Het probleem is dat mijn telenet internet modem in mijn berging staat. Ik heb met mijn gsm, laptop en al de rest perfecte internet connectie. Ik kan via mn tv gewoon youtube kijken en netflix enzo.

 

Ik heb dus met mijn tv-box verbinding gemaakt met wifi omdat ik het niet kan doen via een kabel. Nu krijg ik vaak de melding dat afspelen niet lukt als ik via telenet tv wil kijken maar op sommige momenten lukt het wel. Op aanraden van een technicus via de telefoon heb ik 2 powerlines besteld die binnen enkele dagen zouden aankomen. Mijn vraag is nu: gaat mijn probleem verholpen zijn met deze powerlines of moet dit echt met kabel? Want het is best wel frustrerend soms. 

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Tvbox

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

@Nikita-g 

Ideaal zou zijn met kabel. Maar dat gaat niet....

Dan is the next best thing Powerlines.

Gaat dit werken? Normaal wel maar dit hangt ook af van je electriciteitsnetwerk. Dus afwachten...

Wifi wordt zoals je al gemerkt hebt sterk afgeraden!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

Dan is the next best thing volgens mij : Moka van Hirschmann plus switch met eventueel AP.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?


@Janneke_Dust  schreef:

Dan is the next best thing volgens mij : Moka van Hirschmann plus switch met eventueel AP.


Ja, op voorwaarde dat er een coax kabel in die ruimte uitkomt (en vertrekt aan de router)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

Hier werkt dit perfect met powerlines. Maar zoals eerder gezegd, dat hangt ook wel wat af van Uw elektrische installatie.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

Moka is een autobaan (1 Gb), powerline is een gewone weg of soms een veldweg (10 - 100 Mb)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?

Mijn "veldweg" zijn devolo's, 1200mbps. Ik haal daar dezelfde snelheden mee als de rechtstreekse aansluiting van UTP -> PC 🙂

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

TV-box aansluitbaar zonder UTP-kabel?


@Janneke_Dust  schreef:

Moka is een autobaan (1 Gb), powerline is een gewone weg of soms een veldweg (10 - 100 Mb)


Ja, dat is waar ...

Maar een TV-Box heeft geen autobaan nodig (heeft zelf maar een 100mbps UTP poort).🤔

Tegenwoordig hebben nieuwe kabelmodems Moka ingebouwd, dat zal in de toekomst ook een Moka setup gemakkelijker maken 😊