Beantwoorden
gicl
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Beste,

 

Verhoogt de prijs van het tv abonnement na de installatie van de nieuwe tv box?

Zo ja, met hoeveel.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: impact van de nieuwe tv box op het abonnement

0 Likes
13 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Hangt er vanaf of je op dit moment een aankoopbox of huurbox hebt, indien je nu een aankoopbox hebt ga je extra huur moeten betalen voor de TV Box.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Huurgeld TV box is 9 Euro/maand, evenveel als huurgeld voor een digicorder.

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Ik vind dat wel schandlig duur. Als men 1 jaar huurt aan 9€ per maand is dat 108€. Ik betwijfel of die box zoveel waard is   .. telenet verdiend hier serieus op ..

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?


@Thailand  schreef:

telenet verdient hier serieus op ..


Gelukkig voor de aandeelhouders 😊.

Telenet is een commerciële onderneming, en heeft dus maar één doel: winst maken, toch?

 


@Stadhuis2  schreef:

Huurgeld TV box is 9 Euro/maand, evenveel als huurgeld voor een digicorder.


Voor OneUp klanten die Iconic TV nemen (20€), is de huur van de 1ste digicorder of TV-Box inbegrepen.

Als je rekening houdt dat het kabelabonnement normaal 18.58€ kost, dan huur je de 1ste TV Box dus voor 1.42€ 😏

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Stel dat je nu meerdere digicorders hebt, gaat de prijs van je maandelijkse betalingen naar beneden.

Zoals al gezegd is de huur van de eerste decoder inbegrepen (tgv 9,55 euro).

Per extra huur-digicorder betaal je 9,55 euro. Voor een extra TV-box is die huur 'slechts' 4,61 euro/maand.

Ex-Netweter
 

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?


@Thailand  schreef:

Ik vind dat wel schandlig duur. Als men 1 jaar huurt aan 9€ per maand is dat 108€. Ik betwijfel of die box zoveel waard is   .. telenet verdiend hier serieus op ..


Je betaalt niet alleen voor de TV-box maar ook voor de achterliggende diensten!

Dit is niet meer te vergelijken met de Digicorder!

Anders moet je eens gaan kijken bij de concurrentie...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

@Ex-Netweter 

 

Dat is proper ... Je rechtvaardigt €9 per maand voor een TV-Box omdat je zoveel meer krijgt dan met een digicorder... maar de digicorder kost ook € 9 per maand ...

 

Hoe rechtvaardig je dat dan?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Digicorder en Digibox kan of kon je kopen, heb er hier zo 2.  Geen huurkost dus meer.  Als ik het goed heb kan je dat niet met die tvbox en heb je zowiezo huur per maand te betalen.

Batman
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

ik heb de eerste generatie digi-recorder ook gekocht voor 249 euro toen , een paar jaar later werd die niet meer ondersteund weg geld , en de digi-recorder ik heb er tot nu 3 gehad de 2 eerste HD kapot de 3de ingewisseld voor een tv box , ik was wel blij dat ik die huurde nooit geen gelul gewoon nieuwe halen want die dingen gaan stuk geloof me.

Als ze morgen beslissen dat de digi-recorders niet meer ondersteund worden zit je daar met je aankoop want dan zijn die toestellen nutteloos.

Eigenlijk lease je die toestellen maar ik snap dat het eigenlijk gewoon zonder huurprijs moest kunnen , maar in principe heb je geen tv box nodig als je een chromecast hebt wel beperkt zender aanbod .

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Met de optie iconic tv in One aan 20 euro per maand bewijst Telenet dat ze woekerwinsten maken op de verplichte huur van TV-Box.

 

Klanten moeten niet afgeschrikt worden om een Digicorder of Digibox te kopen. Als Telenet verandert van technologie waardoor een bij Telenet aangekocht toestel niet langer bruikbaar is, is er een beperkte garantie waarbij je tijdelijk gratis een alternatief aangeboden krijgt. (@Suzy kan jij de juiste periode opgeven?). In mijn geheugen is het twee of drie jaar sinds de aankoop van het toestel. Dus kan je vanaf 1 juni 2022 je aangekocht toestel niet meer gebruiken, en je hebt je toestel gekocht 3 jaar geleden, dan heb je pech (maar je hebt niets verloren). Heb je je toestel 31 mei 2022 aangekocht, dan krijg je een gratis alternatief voor X tijd. Als ik reken volgens de nieuwe tarieven die kortelings van kracht worden, dan zal je geen verlies bij aankoop hebben als je het toestel gedurende 25 maanden kan gebruikend (25 x 9,99=249,75). Elke maand langer is winst ten opzichte van het huurmodel.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Digicorder of Digibox kopen is 5 jaar ondersteuning en 2 jaar garantie

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?


@janne_man  schreef:

Als ik reken volgens de nieuwe tarieven die kortelings van kracht worden, dan zal je geen verlies bij aankoop hebben als je het toestel gedurende 25 maanden kan gebruikend (25 x 9,99=249,75). Elke maand langer is winst ten opzichte van het huurmodel.


Die rekensom gaat niet altijd op.

Tegenwoordig kan je geen TV abonnement meer krijgen zonder (verplichte) huur van de éérste TV-Box (of digicorder). Je kan dus alleen nog een kooptoestel gebruiken als 2de of 3de decoder ...

Voor een extra TV-Box of digibox betaal je €4.82 per maand.

 

Dan zit je al gauw aan 52 maand (meer dan 4 jaar) voor je "winst" begint te maken 🤔.

 

En voor One / One Up klanten kost de verplichte huur van de (éérste) digicorder maar €1.45 per maand: het verschil tussen TV Iconic (€ 20.90) en het Kabelabonnement (€19.45) ...

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wordt abonnementsprijs duurder door nemen TV-box?

Negen euro per maand voor de tv box. Is dat bedrag enkel voor de box of zit daar gelijk je televisie abonnement bij inbegrepen? 
Bij Ziggo kost het huren van de Next (gelijk aan tv- box) vijf euro per maand. Vaak zit dit  bedrag verwerkt in een totaal pakket van internet en televisie. 
De Next mini ( zonder kabeltuner maar IPTV ) kost vier euro per maand .

Ik ben benieuwd wat Telenet gaat vragen aan huur voor deze box, want het is een kwestie van tijd dat hij er komt. Zover ik weet is Telenet nog de enige in de Libert Global familie die deze iptv ontvanger nog niet heeft opgenomen in het assortiment. 

0 Likes