Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet

Resultaat van tv-box ruil is dat ik tot morgen zonder tv zit ! Nog eens alles op een rij:

1. 19/07 met mail en sms richting TN winkel maar box niet voorradig, nadien problemen op terug digicorder aan de praat te krijgen en 's avonds nog een mail om mijn openstaand saldo te controleren en te vereffenen, een openstaande factuur die er niet is, was en nooit geweest is. Klacht ingediend.

2. 20/07: reactie op klacht met als resultaat dat er 2 tv boxn gingen opgestuurd worden zonder verzendingskosten aan te rekenen en ook de 50 euro ruil zou kwijt gescholden worden. Zal op de wonde.

3. gisteren zaterdag rond 16 u.: POSNTL levert 2 boxen. :banana: Moesten nog weg dus ik dacht morgen (vandaag dus) rustig boxen installeren.

4. kabels van digicorder allemaal verwijderd want in de doos zit alles wat je nodig hebt om de tv box aan te sluiten. Dus netjes alles aangesloten zoals op het karton dat in de doos zit, beschreven is.
Box start op > welkomstscherm > even geduld > witte cirkel en nadien: fout cs1011 > we kunnen uw gegevens niet ophalen :!:

Tel naar TN- klantendienst: uw internet is niet OK en uw box is niet interactief. Alles uitgevlooid, had internet, tv box is aangesloten op een unmanaged swtich en dat kan volgens de helpdesk ook het probleem niet zijn dus ... enkele nieuwe pogingen op de tv box aan de praat te krijgen. Lukte niet, dus weer tel naar klantendienst: "ik zie dat uw tv boxen niet correct in ons systeem staan". Kunt u binnen een uur terug bellen want het order voor de activatie moet nog doorlopen.

Tel. terug na 1 uur: medewerker zegt me hoe ik alles moet aansluiten. Zo gezegd zo gedaan. Opnieuw de CS1011- melding.

Tje, uw order voor activatie is blijven hangen en er moet door een achterliggende dienst naar gekeken worden maar ... die werken zondag niet. U kunt TV kijken via de TV app. Ik: "maar daar kan ik niet op inloggen". Als ik telenet login ingeef, sluit de pagin af. Medewerker helpdesk: probeer de yelo app nog eens. Ik: = idem, kan niet meer inloggen.
Gevraagd om mijn digibox terug te activeren opdat ik vandaag toch nog een glimp van de spelen zou kunnen opvangen.

Antwoord van de medewerker coulant: dat kan niet dus u zult het een dagje zonder TV moeten stellen :bang: :bang: :bang: Morgen tusen 9 en 10 u wordt u terug gebeld door mijn collega wanneer de achterliggende dienst alles opgelost heeft.

Geknoei van de bovenste plank !!!!

 

@Suzy: om fier op te zijn 😞

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: TB box: geknoei van TN van de bovenste plan

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet

@klive  

Het is niet leuk om te vernemen wat er gebeurd is maar je kan Telenet ook niet verwijten dat er een order niet doorloopt in het systeem. Dat zijn automatische processen die gedaan worden dus als er iets mis mee gaat is dat inderdaad voor de backoffice om dit op te lossen ( handmatig ). Maar jammer genoeg werken die mensen niet op zondag. 

 

Door dat je order mis gaat kan er ook geen digicorder of een digibox op je lijn toegevoegd worden. Want ook een activering is er nodig voor je digicorder of digibox. Het is een beetje ingewikkeld om dit uit te leggen dus ik ga ook niet in detail maar het komt er op neer dat zolang je activering van de tv box niet correct door loopt , in dit geval aborted is gegaan , zal er geen activering van andere decoders of boxen gedaan kunnen worden. 

 

Nu is je digicorder of digibox al uit het systeem gehaald en kan je dus geen gebruik maken van Yelo tv. Zolang er ook geen activering is van de tv box kan je ook geen gebruik maken van de tv app. Nu vind ik het vervelend te zeggen maar het is nu zo dat je inderdaad vanavond zonder tv zit daar kan niemand iets aan veranderen. Stel je eens voor dat er mensen zijn die dit voor hebben met een modem swap , die hebben dan geen internet of andere diensten toegankelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet

@klive  Je kan je tv instellen om het compacte signaal te ontvangen. Dan kan je alle vroegere analoge zenders kijken. Dan kan je toch al tv kijken. Je tv moet dan wel een DVB-C-tuner hebben maar dat hebben de meeste tv's wel.



    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet

Ik heb in het verleden ook wat probleempjes gehad, maar de klantendienst hielp mij echt. Soms moest ik ook even geduld hebben, maar het werd altijd opgelost. Sommige problemen kunnen niet direct opgelost worden, dat heeft tijd nodig. Ik zou nu ook niet zeggen, dat dit geknoei is van Telenet. Problemen kunnen overal voorkomen.