Beantwoorden
TonyW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box bediening en resolutie

Ik overweeg om onze AD2100 decoder om te ruilen naar een TV-Box, maar vind toch niet alle antwoorden op de site.

 

Wat is de echte resolutie van gewone tv programma's op één, play 4, etc?
Is dit echt full hd of nog steeds 720p (of 1080i)

 

Kan de tv-box bediend worden met de afstandsbediening van een recente Samsung Smart-TV?
Ik haat het gebruik van meerdere afstandsbedieningen.


Dank voor de antwoorden.

0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box bediening en resolutie

@TonyWDe uitzendingen van de zenders een en play4 zijn al enkele jaren 1080i er zijn geen zenders dat in 1080p uitzenden, 

de tv box kan tot 4K schakelen en als je tv 4K is vormt die de zenders om naar een 4K beeld maar niet elke tv kan daar goed mee omgaan.

 

de tv box afstandsbediening bedient de tv dus om aan en af te zetten en het geluid en de input van de source of bron genoemd, meer doet die niet, als je uw afstandsbediening gebruikt nu van je tv kan je daar geen zenders mee verzetten op de tv box, je zal dus 1 of 2 afstandsbedieningen moeten gebruiken of opteren voor een universele versie waar je alles mee kan bedienen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TonyW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box bediening en resolutie

Dank voor het snelle antwoord.

De tv doet nu ook al de up-scaling naar 4k, maar als de zenders effectief maar in HD ready uitzenden, dan is overschakelen naar de tv-box nog niet aan de orde.

Huidige afstandsbediening van de TV kan ook de AD2100 bedienen.


Ik zou er dus alleen maar op achteruit gaan.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box bediening en resolutie

@TonyW is maar te zien hoe je het bekijkt 🤔 een TV-box heeft een beter beeld en is veel gebruiksvriendelijker eens je dat hebt wil je nooit meer terug. en dubbel afstandsbediening, waarom zou je u tv afstandsbediening nodig hebben als je kijkt via een TV-box??? ge kunt u Blu-ray speler of iets anders toch ook niet bedienen met de afstandsbediening van u huidige digicorder en dat is precies nu geen probleem...

 

u geluid wordt bij de TV-box rechtstreeks geregeld via de tv er is geen volume regeling meer op de HDMI uitgang, dus snap niet waarom ge met de tv afstandsbediening moet beginnen prutsen. 🤔

 

en binnen dat en een paar jaar stop de ondersteuning toch voor de digicorder dat staat in de sterren geschreven want ze worden nu al niet meer nieuw gemaakt 😉

0 Likes
TonyW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box bediening en resolutie

Ik lees net dat een tv-box geen beter beeld heeft voor gewone TV programma's.

Dus of die TV-Box moet upscalen of de TV, dat maakt geen verschil in beeldkwaliteit.

 

Ik bedien met mijn tv afstandbediening momenteel de digicorder, geluidssyteem, tv, netflix, zelfs de Playstation kan bediend worden. Indien ik een blue-ray had, dan ja had die ook bediend kunnen worden.
Dat is nu eenmaal het voordeel van het aankopen van een prima TV.

En als Telenet binnenkort de digicorder niet meer wil supporteren, dan denk ik dat de TV diensten er uit gezwierd worden. De vrt app komt binnenkort in de Samsung app lijst, Als die van play 4,5,6,7 er nog eens bij komen, is er nog weinig nood aan de TV diensten van Telenet.

En ik bedien dan nog steeds alles met 1 remote.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box bediening en resolutie

720p en 1080i is Full HD.

Op dit moment zijn er nog geen 4K zenders op de kabel er zijn zenders in SD, 720p en 1080i.

De upscaling van een Samsung TV volgens mij beter dan deze van de TV-box.

Daar ge met de AB van een Samsung TV een digicorder AD2100 en AD2200 kunt bedienen via de CEC zou de TF-box een enorme achteruitgang zijn als ge deze niet kan bedienen via CEC.

Met een kaatje in de TV kan je ook TV kijken en kan je de de digicorder uitgeschakelt laten. Als je een USB harddisk aansluit op je TV kan je ook daar opnemen. Daar de meeste Samsung TV's een dubbele tuner heeft kan je naar een programma kijken en een ander opnemen. Jammer dat het kaartje maar een zender kan decoderen zodat er steeds een ongekodeerde zender bij moet zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

TV-box bediening en resolutie

@Janneke_Dust Wablieft?!? 720p en 1080i is Full HD 😮 ik ga hier verder niet op ingaan je hebt in het verleden in een andere topic ook zo al iets tenenkrullend gezegd...

 

@TonyW bij mijn Sony is er duidelijk een verschil te zien tussen een digicorder of een TV-box maar mijn tv staat wel goed afgesteld wat ook al heel veel doet 😉 dus als @Master-Magic zegt dat het slecht beeld is bij hem dan is het slecht beeld bij iedereen 🤔 nogmaals u tv eens goed kalibreren kan heel veel wonderen doen inplaats van alles op "standaard" te laten staan...

0 Likes
TonyW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box bediening en resolutie

@Ex-Netweter :
Geloof me, mijn TV is goed afgesteld, dat is ook niet op 5 minuten gedaan.

 

TV is een Samsung QE65Q80R, waar ik vrij zeker van ben dat die de upscaling beter aan kan dan die TV-Box. Ik kan altijd eens een test vragen hier in de locale tv boer, als deze nog Telenet verdeler is.
Maar de extra remote is dan toch nog een struikelblok. Mijn TV wil ik als centrale unit hebben.

 

@Janneke_Dust euh, sorry, maar Full HD is 1080p. Hier wat leesvoer: 
https://fwd.nl/beeld/televisies-en-resoluties-alles-dat-je-moet-weten/

https://www.coolblue.be/nl/advies/uitleg-tv-specificaties.html

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box bediening en resolutie

@Ex-NetweterEuuhm ik zeg niet dat het slecht beeld is, maar het is een feit dat elke tv anders omgaat met het beeld van een tv, en beeldkwaliteit is voor iedereen anders, voor de ene kan het mooi beeld zijn en voor een ander minder, 

de ogen van een mens zijn niet bij iedereen scherp en zien het beeld anders, 

een 4K beeld is ook mooier dan een HD beeld van vtm bv, ik heb ook al een Samsung 4K zien spelen bij mensen thuis waar een blauwe gloed in zat wat een slecht beeld geeft, die mensen zagen dat niet, was een tv gekocht via Telenet via een actie.

er is zoveel verschil in tv’s, en voor de ene is hun tv het beste en bij andere dan slecht.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box bediening en resolutie

sorry voor de full HD dat was fout. Maar vroeger werd alles wat beter was dan HD ready full HD genoemd. Men heeft de benamingen aangepast aan de snel groeiende beelddefinities.

Maar ik evolueer wel mee met de tijd en heb een goede 4K TV : Samsung QE65QN95A.

Mijn digicorder staat in een gesloten houten kast (met verluchting) en kan deze volledig bedienen met AB van de Samsung TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box bediening en resolutie


@TonyW  schreef:

Geloof me, mijn TV is goed afgesteld, dat is ook niet op 5 minuten gedaan.

 

TV is een Samsung QE65Q80R, waar ik vrij zeker van ben dat die de upscaling beter aan kan dan die TV-Box. Ik kan altijd eens een test vragen hier in de locale tv boer, als deze nog Telenet verdeler is.


Ik heb de QE55Q8D (en ook veel tijd ingestoken om deze perfect af te stellen). Dat is de voorganger van jouw TV met ongeveer dezelfde specs. FALD (local dimming), 1500 nits enz. De kijkhoek van jouw TV is beter. Dat even terzijde...

Ik persoonlijk vind het beeld beter als de TV-box op 4K (of auto = 4K) staat.

Dus de TV-box doet de upscaling. Ik vind het beeld ook beter dan de oude digicorder.

Maar je moet het vooral zelf uitproberen. De ene heeft liever een haarscherp beeld. Anderen liever een beeld dat een beetje "flou" is....

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box bediening en resolutie

de tv doet het meeste werk ,

zeker de laatste modellen is er veel verandert

en een goede hdmi kabel doet veel

zeker als je kijkt naar tv met kaartje is duidelijk verschil

dan zie je mensen een box op tv van 10 jaar aansluiten trekt op niets

al genoeg gezien en opeens nieuwe tv een duidelijk verschil te merken

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box bediening en resolutie


@Master-Magic  schreef:

als je uw afstandsbediening gebruikt nu van je tv kan je daar geen zenders mee verzetten op de tv box


Kan wel hoor. Toen wij nog een TV Box hadden, gebruikte wij de Samsung Remote voor alles (bediening TV zelf, bediening TV Box (zenders, menus, opnames, tv gids, .....)). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes