Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

Ik word hier bijna 'horendol'...

Kan nu eens iemand eerlijk zeggen of de beeldkwaliteit bij een TV box echt beter is dan deze van een digicorder? Dit is nl, naast het gelijktijdig kunnen opnemen van meerdere programma's, één van de voornaamste redenen om over te schakelen naar een TV box.

Suzie, welke is het officiële standpunt van Telenet hieromtrent?

Ik heb een nieuwe Samsung 4K Neoled TV.

 

Volgens de ene is de beeldkwaliteit merkelijk beter, volgens anderen is dat juist het omgekeerde (ook oa slechte kwaliteit van Streamz, opnames, blokjes zichtbaar etc.)

25 reacties
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter 

Er zijn ondertussen 10.000-den TV-box gebruikers.

Natuurlijk zijn er mensen tussen die het beeld beter vinden en anderen slechter!

Ik "persoonlijk" vindt het beter. Maar je moet het vooral zelf proberen. Je zal er anders nooit uitgeraken.

De beeldbron is bij deTV-box en de Digicorder hetzelfde. 720p of 1080i.

Als je Suzie wil bereiken moet je @Suzy (admin) gebruiken.

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter @Ex-Netweter de beeldkwaliteit van de opnames in cloud verschillen raar maar waar van zender tot zender, ik heb de indruk dat Play zenders veel betere kwaliteit zijn dan de vtm zenders die zijn slecht zeker vtm2 🤢

één en canvas zijn dan weer ook goed en je hebt dan ook zenders die op de kabel (live dus) niet om aan te zien zijn zoals History en de meeste zenders die als extra zijn bij Play More maar dan in cloud opname een pak beter zijn in beeldkwaliteit om niet te zeggen veel beter...

 

terugkijk tv is nog een ander verhaal op gebied van beeldkwaliteit mijn persoonlijke ervaring is ook soms beter dan een cloud opname dan weer soms slechter 🤔

 

en als je dan bedenkt dat alles van terugkijk tv of opnames en tv-theek bij een TV-box streaming is kunnen ze perfect een veel betere beeldkwaliteit leveren maar is het Telenet kennende gewoon van niet willen! 🤔 nu de netwerf en de switch achter de rug is moeten ze niet meer met het bandbreedte excuus afkomen

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter 

Bij terugkijk TV is de beeldkwaliteit minder.

Tussen Live kijken en een opname zie ik geen verschil.

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter het is zeker geen 1 op 1 opname zoals de digicorder er zit verschil op zeker bij snelle bewegende beelden....

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweterop de vtm zenders zit er nog een encoder probleem dat al enkele maanden is, het is al verbeterd buiten het begin maar er zijn nog problemen, heb het zondag nog gezien op vtm gold, de ondertiteling is zo slecht en heeft een gekartelde achtergrond bij verandering onzuiver, dat heeft ook deels te maken met de compressie, teveel HD zenders op een MUX, 

ook is er een optie dat ze per zender kunnen instellen hoeveel de Max Bitrate mag zijn zodat een andere zender meer bitrate krijgt, dat zie ik ook bij bv de play zenders dat op 1 mux staan met comedy central en bbc2 HD, de laatste 2 krijgen ook minder bitrate merk ik dan de play zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

Voila, dat bewijst nog maar eens dat je vooral de TV-box zelf moet proberen.

@Ex-Netweteren ik hebben beide een TV-box en toch ervaren we die anders.

Ik zou zeggen zoals de engelsen: "We agree to disagree".

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Master-Magic 

VTM Gold is nu niet echt een maatstaf met hun programma's uit de jaren stillekes. Soms nog in 4/3! Als de ondertitels hardcoded zijn in het programma dan zijn die van dezelfde verschrikkelijke kwaliteit.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

Hartelijk dank voor jullie eerlijke antwoorden!

Ik ga toch maar bij de Digicorder blijven.

 

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Master-Magic dat bandbreedte verhaal klopt maar niks houdt Telenet tegen om een 1 op 1 cloud opname te maken van de bron zelf, want zoals ik al zij bij sommige is de beeldkwaliteit veel beter in cloud opname dan de broadcast zelf. maar ze willen gewoon niet nu is dat wel duidelijk...

 

ben benieuwd als de laatste regio volledig analoog zal afgeschakeld zijn en dus ook niet meer het helaas scherm als ze dan het bestaande zenderaanbod ook meer ademruimte gaan geven. hier duurde dat helaas scherm 3 weken dus ik gok op net voor de feestdagen.

 

en kom nu niet af dat het enkel voor internet zal zijn he, het zender aanbod van Ziggo is vele malen groter en daar kunnen ze wel deftige beeldkwaliteit leveren naast het snelle internet...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit tov digicorder

Eerst zou ik een verschil maken tussen live TV en steaming TV.

Voor live TV is TV met een kaartje in het voordeel omdat het kaartje enkel een decodering doet van de gecodeerde zenders en niets voor ongecodeerde zenders. In dit geval is het enkel de TV de voor de kwaliteit van het beeld zorgt.

Voor streaming kunnen veel elementen zorgen voor verminderde kwaliteit. de server, het internet, uw modem-router, uw lokaal netwerk.

Als men de beeldkwaliteit wil vergelijken doet men dit best met live TV ,zelfde zender, zelfde programma en vergelijken met TV met een kaartje.

Zelfs dan zal het nog afhangen van persoon tot persoon.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter bang voor verandering? nie komen janken als u digicorder vroeg of laat het laat afweten en ge u opnames kwijt zijt e 😉

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Janneke_Dust zelfs een 10/100 netwerk voldoet perfect voor een 4K stream, Telenet bespaart zoals gewoonlijk op beeldkwaliteit, zoals het op de kabel doen doen ze het ook op hun servers, zo veel mogelijk op zo weinig mogelijk ruimte...

 

een deftige video codec zou al veel goedmaken

0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

Bang om me te ergeren aan het 'bakje' en zijn mogelijke grillen.

Ik heb actueel geen enkele opname op mijn digicorder die ouder is dan 2 dagen. 


Vroeger nam ik al eens uitzendingen op met een dvd recorder en daarna brandde ik die op dvd.

Maar ik vind nergens nog een dvd recorder te koop...

Bovendien moest je die 'live' opnemen. Ook  niet echt praktisch.

 

Eigenlijk wel een schande dat men geen tv programma's op een usb stick of zo kan opnemen.

 

 

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit tov digicorder

opnemen kan maar afspelen kan enkel op toestel waar de opnamen mee gebeurd is

0 Likes