Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

Ik word hier bijna 'horendol'...

Kan nu eens iemand eerlijk zeggen of de beeldkwaliteit bij een TV box echt beter is dan deze van een digicorder? Dit is nl, naast het gelijktijdig kunnen opnemen van meerdere programma's, één van de voornaamste redenen om over te schakelen naar een TV box.

Suzie, welke is het officiële standpunt van Telenet hieromtrent?

Ik heb een nieuwe Samsung 4K Neoled TV.

 

Volgens de ene is de beeldkwaliteit merkelijk beter, volgens anderen is dat juist het omgekeerde (ook oa slechte kwaliteit van Streamz, opnames, blokjes zichtbaar etc.)

25 reacties

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Ex-Netweter a daar heb je het, van horen zeggen den dooddoener bij uitstek bij gebrek aan deftige argumenten! 🙄 van de duizenden gebruikers zal je er wel altijd een paar hebben die problemen ondervinden maar is de TV-box daarom slecht? 🤔 ik denk het nie 😉

 

is met alle elektronica zo, voor zelfde geld had jij een slechte tv vast ga jij dan ook staan brullen dat iedere tv van dat merk slecht is? 😉

 

en met alle respect maar een dvd recorder, meen je het echt? 🙄 gooi dan meteen u digicorder buiten en kijk enkel naar het compact signaal als dat u maatstaven zijn voor beeldkwaliteit 🤣

Beeldkwaliteit tov digicorder


@Ex-Netweter  schreef:

Bang om me te ergeren aan het 'bakje' en zijn mogelijke grillen.

Ik heb actueel geen enkele opname op mijn digicorder die ouder is dan 2 dagen. 


Dan moet je bij je Digicorder blijven. Zoals ik al zei, op deze manier zal je nooit een TV-box hebben. Er zal altijd wel iemand zijn die een of ander probleem heeft met de TV-box en dat hier post. Bij een software update worden problemen opgelost maar kunnen er ook weer nieuwe ontstaan. Maar dat wil niet zeggen dat jij al die problemen zal hebben.

Er is maar 1 oplossing: neem zelf een TV-box en probeer.

Voldoet hij niet aan je normen doe hem terug en neem terug een Digicorder.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit tov digicorder

Misschien toch wel om mee te nemen: de TV Box is 4K ready.

Dus als Telenet beslist om 4K te gaan uitzenden (misschien F1 volgend jaar?), dan kun je je 4K TV ten volle benutten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Beeldkwaliteit tov digicorder


@Janneke_Dust  schreef:

Eerst zou ik een verschil maken tussen live TV en steaming TV.

Voor streaming kunnen veel elementen zorgen voor verminderde kwaliteit. de server, het internet, uw modem-router, uw lokaal netwerk.


Omgekeerd ook: streaming kan ook een betere kwaliteit geven ...

  • voor sommige (minder populaire) zenders gebruikt Telenet extreem weinig bandbreedte bij live TV (via DVB-C).
  • indien we ervan uitgaan dat Telenet het aangeboden signaal in de beste (originele) kwaliteit op hun servers opneemt, dan kan de opname (die via streaming ontvangen wordt), dus een betere kwaliteit hebben dan het live signaal dat voor DVB-C serieus gecomprimeerd wordt...
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

@flip1953 dat is voor de meeste zenders nu al het geval, pakken beter van beeldkwaliteit dan als je live kijkt...

 

ben dus benieuwd als Telenet eind dit jaar begin volgend jaar daar eindelijk eens iets aan zal doen, bandbreedte genoeg dan met analoog eraf

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Beeldkwaliteit tov digicorder

eind dit jaar begin volgend jaar .. is misschien wat onrealistisch.

  • Meer bandbreedte geven voor TV is een serieuze herschikking van het aantal muxen (minder zenders op één mux = meer muxen
  • Het zal een afweging zijn tussen
    • meer DVB-C TV kanalen (muxen).
    • meer Docsis 3.0 kanalen (verminderen overbooking).
    • voorbereiding Docsis 3.1
  • ik zie op termijn ook de muxen verdwijnen op 120/128 MHz (want dat zit in de Docsis 3.1 upload band), die moeten ook nog elders plaats krijgen ...

Dat zal allemaal niet "overnight" gebeuren ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

alsof de zenders van mux verplaatsen zo een gedoe is, in nederland heeft Ziggo het ook gedaan bij de afschakeling van analoge tv en ik heb daar niemand horen klagen, sommige moesten eens opnieuw scannen met hun tv of hun decoder eens even uit de stroom halen omdat de correcte zenderlijst niet was ingeladen...

 

en Telenet heeft in het verleden al genoeg zenders verplaats in de muxen, is dat ooit een probleem geweest 🤔 dacht het niet

 

en nogmaals bij ziggo is het zenderaanbod veel groter en daar kunnen ze wel een deftige beeldkwalitiet leveren, niet vergeten waar vroeger nog analoge tv zat in limburg tussen de 470 en 860mhz is in de rest van vlaanderen nooit gebruikt geweest (voor tv) en nu nog niet dus ze kunnen daar gerust wa muxen van gebruiken. digitale tv gebruikt in gans het telenet gebied dezelfde frequenties. en daar zat in limburg nog veel meer analoog bij. dus geen plaats 🤔

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit tov digicorder

Het afschaffen van FM en analoge TV plant Telenet al een paar jaar dus hebben ze ook voldoende tijd gehad om een herschikking van de muxen te plannen. Dus dan moeten ze nu toch maar die herschikking uitvoeren.

Maar Telenet geeft blijkbaar de voorkeur om de vrijgekomen bandbreedte te gebruiken voor internet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Beeldkwaliteit tov digicorder

@Janneke_Dust wie zegt dat??? er is nog geen enkele communicatie van Telenet zelf gekomen op dat gebied, der zijn er hier een paar en op andere websites ook die dat blijven verkondigen maar officieel is er nog niks van gezegd geweest. analoog (de "helaas" pancarte) is in sommige regio's nog steeds actief dus er kan nog niks verandert worden ook...

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit tov digicorder

vanaf 17 januari gaat snelheid internet omhoog bij orange

dat is wat we weten

internet gaat rapper worden

van zenders aanpassen niets geweten of voorspeelt

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit tov digicorder

@luc55 begrijpend lezen is voor sommige hier toch moeilijk e 🤔

 

het gaat hier over de beeldkwaliteit 😉 en by the way in het verleden hebben ze ook nooit gecommuniceerd als ze digitale zenders een andere plaats gaven dus Telenet zal dat nu ook niet doen. we zullen het wel merken aan de beeldkwaliteit...

 

u antwoord is weer totaal naast de kwestie! 2de maal...

0 Likes