Beantwoorden
Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

TV-box blijft bufferen

Sinds 2 weken continu : "Buffering", opnieuw proberen, dan "het netwerk is overbelast, u kan nu niet streamen". Komt voor vanaf +/- 21 u en duurt voort tot +/- 23u. Pijnlijk!

TN gecontacteerd, tel antwoord na 3 dagen : ja hoor, wij zien niets abnormaals. Het was een Hollander, met de gewone vragen van de modem te resetten, het zal uw netwerk wel zijn enz. Toen ik hem antwoordde dat ik een IT'er ben en al de normale procedures had gevolgd ging hij toch eens kijken naar de Node. Had hem vermeld dat ik WinMTR geïnstalleerd had, met toch abnormale resultaten als gevolg. (xxx.access.telenet.be)

Nou ja, jouw node ziet er perfect uit, ik stuur je zometeen de printscreens. Enige tijd later : nou ja, ik kan je deze niet doorsturen, dat blijkt niet te gaan. Ik antwoord dat het toch zo moeilijk niet kan zijn om een Printscreen te maken? Blijkt toch problematisch te zijn, waarna ik hem suggereer om een "knipsel" te maken. Blijkt ook niet zo eenvoudig te zijn....Ja, sorry, ik doe hier alleen maar administratieve antwoorden. 

Waarna hij mij 2 mails doorstuurt met attach, helaas geen attach?

Hem beantwoord met het casenumber (xxxx.@telenet.comm.be) - geen antwoord meer, wel een ontvangstbevestiging gekregen.

Als deze slechte service zo doorgaat zal ik toch overstappen naar een andere ISP, Fiberklaar is in mijn straat al bezig.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Buffering....Netwerk is overbelast

  

10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box blijft bufferen

@Emile51 

Maar wat is je probleem dan concreet met wat en hoe wil je dan streamen ?

Want je geeft ook geen volledige uitleg met het geen je wil bereiken enkel maar hoe je service via de klantendienst is geweest. Niet dat het natuurlijk niet kan en mag maar uiteindelijk geef je hier geen situatie waar je een probleem meet hebt. Je wil dus iets streamen dat is duidelijk maar hoe en met wat ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV-box blijft bufferen

@patrick37  Dat zijn meldingen die op de TV-box verschijnen bij problemen met de verbinding. Dit tijdens het bekijken van opnames, Terugkijk TV (vermoedelijk ook programma's op aanvraag)

@Emile51 heb je enkel problemen met de TV-box of heb je ook netwerkproblemen op andere toestellen?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

TV-box blijft bufferen

Mijn intern netwerk is 100% OK, ik gebruik 3 VNC streams tegelijkertijd + iVMS streaming.

Het is enkel het TN netwerk wat betreft TV kijken wat hapert in de avond. 

Lange_666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

TV-box blijft bufferen

@Emile51: Ik heb sinds gisteren net hetzelfde probleem. U bent dus niet de enige. Opnamen blijven hangen (laatste versie TV box), streaming via apps (oa VRT Max) blijft haperen, soms slechte kwaliteit beeld en klank, apps willen niet openen, vanavond ook de melding geen internet verbinding waarna de TV box de setup toont. Verbinding box --> modem = groen, verbinding modem naar de rest van de wereld = rood. Beetje later weer alles groen. Ook internet gaat sinds gisteren met up en downs.

Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

TV-box blijft bufferen

Verbinding box --> modem = groen, verbinding modem naar de rest van de wereld = rood. Beetje later weer alles groen. 

Ja, exact hetzelfde hier. Overbelasting van de lokale node?

Ex-Netweter
 

TV-box blijft bufferen

Ja, duidelijk overbelasting tijdens de piekuren. In de kerstvakantie tijdens regenachtig weer is het extra druk.

De bandbreedte op coaxkabel (2,5 Gbps) deel je met de hele buurt en soms daalt de beschikbare bandbreedte per gebruiker onder de 10 Mbps. Met een VDSL- of fiberverbinding heb je daar nooit last van, daar is altijd voldoende individuele bandbreedte ter beschikking.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box blijft bufferen

Zal door de vakantie komen veel mensen zijn juist terug en dan begint het probleem te veel gelijk tijdig op net 

Dit probleem komt niet veel voor maar voor de tv box gebruikers is het lastig maar is gekend van de vorige keren

Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

TV-box blijft bufferen

Resultaten van WinMTR:

- ping naar de node : slechtste resultaat : 617 mS.

- ping naar de DNS server : slechtste resultaat : 875 mS.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box blijft bufferen

Kijk ook eens in de zeer late uren als dan niet hoger is en nog een paar dagen wachten

kan opeens weer in orde zijn

Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

TV-box blijft bufferen

Doe ik, maar zijn deze waarden nu al niet abnormaal?