Emile51
Professional Weetjesweter
Emile51
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-05-2025
09:33
|
Lid sinds: 07-09-2023
Datum laatste bezoek: 04-05-2025 09:33
Ranking
Professional Weetjesweter
01-05-2025
15:43
Kunnen oplossen. Twee VLAN's (met elk hun eigen subnet) en een 2e SSID aangemaakt op de router. Aan het eerste subnet niets aangepast, aan het tweede wel: enkel IPv4 toestaan. De TV Box dan verbonden met de 2e SSID -> VLAN nr 2. Alle andere toestellen in het netwerk blijven gewoon verbonden en krijgen zowel een IPv4 als een IPv6 adres. De TV Box krijgt nu enkel een IPv4 adres, en Netflix blijft werken. Hopelijk kan Telenet dit probleem aan de basis oplossen...want deze remedie is nogal omslachtig.
... Meer weergeven
27-04-2025
09:42
Nee, kan hier enkel via wifi (dus de Draytek en zijn Mesh) aansluiten. Signaal is trouwens OK: -50 dBm ter hoogte van de TV Box.
... Meer weergeven
26-04-2025
18:45
Ja, OK, maar op mijn router moet ik dan op alle LAN's IPv6 uitschakelen, hij kan dat niet doen enkel voor het IP van de TV Box. In dit verband, is de TV Box benaderbaar via zijn IP adres? Op het eerste zicht niet.
... Meer weergeven
26-04-2025
18:22
Bedankt @Master-Magic ! Vermoedelijk kan IPv6 niet uitgeschakeld worden op de TV Box, zodanig dat al de andere gebruikers wel IPv6 verder kunnen gebruiken? @Suzy : Graag commentaar?
... Meer weergeven
26-04-2025
17:25
Heb hier problemen met Netflix en IPv6. Opstelling: CV8560E, Draytek 2927ax router, meerdere wifi-gebruikers waaronder een Telenet TV-Box. Werkt zoals het moet, behalve als ik IPv6 inschakel op de router. IPv6 test is 100% OK. TV Box krijgt zowel een IPv4 als een IPv6 adres. Maar na enige tijd (enkele uren) valt enkel Netflix uit. Nochtans, bij een Netflix self-test, zijn al hun servers bereikbaar (groen vinkje). Modem/router herstarten helpt niet. Kan alleen maar opgelost worden door ofwel opnieuw in te loggen bij Netflix (credentials opnieuw ingeven) ofwel IPv6 op de router uit te schakelen en verder te werken met IPv4. Iemand advies aub?
... Meer weergeven
29-03-2025
14:18
Hier kan ik (CV8560E) DMZ probleemloos aan/uitzetten.
... Meer weergeven
08-02-2025
12:18
Met deze tool kan je nagaan of bedoelde poorten open staan, én het IP adres: Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router
... Meer weergeven
05-02-2025
12:01
2
Probleem opgelost. Hulp gekregen van een onderaannemer (via telefonische interventie), zeer bekwaam persoon. Bleek dat mijn ethernetkabel (die in mijn bureau uitkomt) 2 m verlengd was via een RJ45 (female/female) koppelstuk, dat blijkbaar niet goed werkte (made in China?). Uitgemeten op de ethernetkabel zelf: voor en na deze adapter (met een kabeltester EazyLAN). Vervangen en terug ong. 240/20. Tech beweerde wel dat, wanneer hij vanop afstand meet op de CV8560E, de downloadsnelheid +/- 280 Mbps is, vreemd. Toch tevreden van Telenet en zeker van hun onderaannemer.
... Meer weergeven
09-01-2025
09:37
Als ik aanlog op Mijn Telenet, en van daaruit (Modem -> snelheidstest), een meting uitvoer (en dus mijn router bypass), is dat dan een correcte meting?
... Meer weergeven
04-01-2025
10:45
Inderdaad vergeten te vermelden, is een eigen router (Draytek 2927ac). Snelheden gemeten rechtstreeks op de Telenet router, dus mijn router gebypassed. Idem, via Mijn Telenet -> snelheidstest. Ook nagegaan via een andere CV8560e, 10km verder, ook daar naar Mijn Telenet gegaan met hetzelfde resultaat. Technieker, desgevraagd, antwoordde niet echt op de snelheden: ik vind niets abnormaals.
... Meer weergeven
04-01-2025
10:22
En hierbij een overzicht van de laatste 17 uren.
... Meer weergeven
04-01-2025
09:48
WAN IPv4 en IPv6 + bridging nooit weggevallen, enkel sterk vertraagde U/D snelheden.
... Meer weergeven
04-01-2025
09:38
Voor alle zekerheid een nieuwe ethernet-kabel geplaatst (Modem->Router), geen enkele verbetering: zelfde resultaat.
... Meer weergeven
03-01-2025
17:15
Al enkele maanden sukkelen wij met een abnormale D/U snelheid (85/15), waar die voorheen zeker OK waren: > 200/30. Problemen: TV: buffering, probeer het opnieuw enz.
One for 1 abbo. Tech 2x dit verleden jaar langsgekomen, vindt niets abnormaal. Wel (via WhatsApp) vernomen: Ik zie wat mindere signalen op je connectie.
Ettelijke contacten met Telenet, geen oplossing. Als IT'er alles volgens het boekje gedaan ... en nog veel meer.
Graag advies?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
E-Router
-
modem (HGW)
-
modem-only (EMTA)
-
snelheid
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 05-02-2025 12:01 | |
1 | 27-11-2024 08:55 | |
1 | 26-08-2024 15:39 | |
1 | 30-07-2024 17:06 | |
2 | 31-07-2024 15:27 | |
2 | 09-11-2023 08:40 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
66 | 01-05-2025 15:43 | |
409 | 05-02-2025 12:01 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig