|
26.993
netweters
|
167.561
antwoorden
|
|
22.461
vragen
|
Ik merk dat sedert deze ochtend bepaalde websites niet meer bereikbaar zijn via de Telenet internet aansluiting.
Enkele voorbeelden: https://www.iex.nl/ , https://www.beursduivel.be/
Via een VPN verbinding (over de wired Telenet verbinding) of via 4/5G zijn deze websites wel bereikbaar.
Het probleem is gelijkaardig aan deze melding (van lang geleden): Opgelost: sommige sites onbereikbaar - Pagina 2 - De Netweters
Zijn er nog gebruikers die dit probleem hebben?
@Telenet: zijn jullie van dit probleem op de hoogte?
Mvg, Charles
@CF schreef:@Telenet: zijn jullie van dit probleem op de hoogte?
Voor een reactie van Telenet neem je best contact op met de klantendienst.
Ik heb het ook eens getest, ook niet bereikbaar. Regio Antwerpen.
Bij mij werkt internet radio niet meer
Ook regio Mechelen.
Had eveneens diverse websites en services die niet meer toegankelijk waren via WiFi (maar wel via 5G). Na een herstart van de modem was het probleem van de baan.
Hier ook een website die niet bereikbaar is ...
Hopelijk snel opgelost!
@Telenet:Wanneer zou het opgelost zijn?
Ik had ook veel problemen deze morgen (en inderdaad, via een vpn werkte het wel goed).
Ik heb gewoon de dns servers veranderd en nadien werkte alles perfect.
Intussen zijn de websites terug bereikbaar.
Aanpassen van DNS-settings op de router had ik al geprobeerd (die van Google door Cloudfare vervangen), zonder succes.
Uiteraard ook een modem- en router-restart uitgevoerd, eveneens zonder succes.
Spijtig dat hierover vanuit Telenet nooit melding van problemen gedaan wordt.
Zo blijf je toch niet in het ongewisse.
Bedankt voor de reacties... leuk om bevestiging te krijgen dat het geen alleenstaand probleem was.
/Charles
Tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik deze morgen meer dan een uur problemen gehad heb totdat ik de dns servers veranderd heb (primary cloudfare, secondary google).
Vanaf dan waren al mijn problemen weg...
Ik heb die wel alleen maar op mijn pc veranderd (ik weet niet of je dit nog kan op de modem van telenet, ik zie toch de optie niet).
Je kan inderdaad de DNS server(s) enkel veranderen op je pc of je eigen router, niet op de Telenet Modem/router.
Na 3 u. was het probleem precies van zelf opgelost.
Blijkbaar waren er gisteren problemen bij Telenet zodat sommige websites niet bezocht konden worden.
Deze melding kreeg ik van de IT van de desbetreffende website.
Ik had tijdens de 3 u. dat de website niet beschikbaar was mijn modem 2 keer herstart maar zonder succes.
maar toch bleef de statuspagina van telenet gisterenmorgen de ganse tijd maagdelijk groen... 😀