24776
netweters
|
152628
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sinds 2 weken continu : "Buffering", opnieuw proberen, dan "het netwerk is overbelast, u kan nu niet streamen". Komt voor vanaf +/- 21 u en duurt voort tot +/- 23u. Pijnlijk!
TN gecontacteerd, tel antwoord na 3 dagen : ja hoor, wij zien niets abnormaals. Het was een Hollander, met de gewone vragen van de modem te resetten, het zal uw netwerk wel zijn enz. Toen ik hem antwoordde dat ik een IT'er ben en al de normale procedures had gevolgd ging hij toch eens kijken naar de Node. Had hem vermeld dat ik WinMTR geïnstalleerd had, met toch abnormale resultaten als gevolg. (xxx.access.telenet.be)
Nou ja, jouw node ziet er perfect uit, ik stuur je zometeen de printscreens. Enige tijd later : nou ja, ik kan je deze niet doorsturen, dat blijkt niet te gaan. Ik antwoord dat het toch zo moeilijk niet kan zijn om een Printscreen te maken? Blijkt toch problematisch te zijn, waarna ik hem suggereer om een "knipsel" te maken. Blijkt ook niet zo eenvoudig te zijn....Ja, sorry, ik doe hier alleen maar administratieve antwoorden.
Waarna hij mij 2 mails doorstuurt met attach, helaas geen attach?
Hem beantwoord met het casenumber (xxxx.@telenet.comm.be) - geen antwoord meer, wel een ontvangstbevestiging gekregen.
Als deze slechte service zo doorgaat zal ik toch overstappen naar een andere ISP, Fiberklaar is in mijn straat al bezig.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Buffering....Netwerk is overbelast
Maar wat is je probleem dan concreet met wat en hoe wil je dan streamen ?
Want je geeft ook geen volledige uitleg met het geen je wil bereiken enkel maar hoe je service via de klantendienst is geweest. Niet dat het natuurlijk niet kan en mag maar uiteindelijk geef je hier geen situatie waar je een probleem meet hebt. Je wil dus iets streamen dat is duidelijk maar hoe en met wat ?
@patrick37 Dat zijn meldingen die op de TV-box verschijnen bij problemen met de verbinding. Dit tijdens het bekijken van opnames, Terugkijk TV (vermoedelijk ook programma's op aanvraag)
@Emile51 heb je enkel problemen met de TV-box of heb je ook netwerkproblemen op andere toestellen?
Mijn intern netwerk is 100% OK, ik gebruik 3 VNC streams tegelijkertijd + iVMS streaming.
Het is enkel het TN netwerk wat betreft TV kijken wat hapert in de avond.
@Emile51: Ik heb sinds gisteren net hetzelfde probleem. U bent dus niet de enige. Opnamen blijven hangen (laatste versie TV box), streaming via apps (oa VRT Max) blijft haperen, soms slechte kwaliteit beeld en klank, apps willen niet openen, vanavond ook de melding geen internet verbinding waarna de TV box de setup toont. Verbinding box --> modem = groen, verbinding modem naar de rest van de wereld = rood. Beetje later weer alles groen. Ook internet gaat sinds gisteren met up en downs.
Verbinding box --> modem = groen, verbinding modem naar de rest van de wereld = rood. Beetje later weer alles groen.
Ja, exact hetzelfde hier. Overbelasting van de lokale node?
Ja, duidelijk overbelasting tijdens de piekuren. In de kerstvakantie tijdens regenachtig weer is het extra druk.
De bandbreedte op coaxkabel (2,5 Gbps) deel je met de hele buurt en soms daalt de beschikbare bandbreedte per gebruiker onder de 10 Mbps. Met een VDSL- of fiberverbinding heb je daar nooit last van, daar is altijd voldoende individuele bandbreedte ter beschikking.
Zal door de vakantie komen veel mensen zijn juist terug en dan begint het probleem te veel gelijk tijdig op net
Dit probleem komt niet veel voor maar voor de tv box gebruikers is het lastig maar is gekend van de vorige keren
Resultaten van WinMTR:
- ping naar de node : slechtste resultaat : 617 mS.
- ping naar de DNS server : slechtste resultaat : 875 mS.
Kijk ook eens in de zeer late uren als dan niet hoger is en nog een paar dagen wachten
kan opeens weer in orde zijn
Doe ik, maar zijn deze waarden nu al niet abnormaal?