Beantwoorden
Mon1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

TV-box huren zonder internet abonnement

ik heb alleen tv kijken abonnement zonder internet ,kan ik dan ook een tv box huren 

0 Likes
16 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Mon1 

In dat geval kan je niets doen met een tv-box. Deze heeft internet nodig.

Met een digicorder is dat wel mogelijk. Deze heeft geen internet abo nodig.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mon1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

TV-box huren zonder internet abonnement

Ik kan wel kijken maar niet opnemen , heb test gedaan

maar zou ik die box ook verwisselen met decorder van telenet

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Mon1 

Voor de tv-box heb je absoluut een internet abo van telenet nodig. Als je de tv-box omwisselt voor een digicorder kan je wel opnemen en al naargelang je abo terugkijktv nemen. Opnames maken en bekijken is in dat geval mogelijk. Bij de tv-box, dat is het grote verschil, wordt alles in de cloud (servers telenet) opgeslagen en heb je internet nodig om het te kunnen bekijken.

Wat betreft maandelijkse kosten is er geen verschil tussen tv-box en digicorder.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV-box huren zonder internet abonnement

Als dat inderdaad zo is zullen ze daar vroeg of laat toch iets aan moeten doen. De huidige generaties van ondersteunde digicorders en boxen loopt wel eens af. Dat is met de overstap naar HD ook gebeurd. Willen of niet als je toen digi TV HD of SD wou blijven kijken moest je een nieuw toestel hebben. Onlangs met de AD200 +/- zelfde verhaal, wel om andere redenen maar toch. 2 systemen in de lucht houden is op termijn gewoon te duur. Technisch gezien is het ook geen rocket sience om ip adressen uit te delen die enkel gebruikt kunnen worden om de TV box interactief te maken zonder dat er een bruikbare internetaansluiting op de modem zit.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Torchwood 

Klanten met alleen een digicorder hebben, zonder het te weten, ook een light internet aansluiting. De digicorder gebruikt deze verbinding wel voor veel minder dingen.

Wat men met de twee totaal verschillende mogelijkheden gaat doen in de toekomst, is voor mij en waarschijnlijk de meesten op dit ogenblik een raadsel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV-box huren zonder internet abonnement

Dan is het op dit ogenblik enkel een puur administratieve regeling dat het niet kan met een TV box? Want technisch zie ik het probleem niet. Als je een digicorder interactief kan maken met modem zonder full internetaccount waarom kunnen ze dat dan niet voor de TV box?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Torchwood 

Of ze het niet kunnen weet ik niet, dat ze het (nog) niet doen is wel geweten. Dat ze het wel of niet doen kan van veel zaken afhangen. O.a. de beschikbaarheid van de digicorders en andere zaken waar we geen benul van hebben.

De toekomst zal het uitwijzen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Torchwood die oude digicorders verbruiken amper internet verbruik, vergeleken met een telenet box die voor opnames en opslag config box enz gebruik maakt voor het internet, 

misschien wil men dit nog beperken voor intensief gebruik zolang het netwerk niet stabieler is overal.

(met de corona periode zijn er toch problemen lokaal gemerkt met onstabiel netwerk in sommige plaatsen) (heb het zelf hier gemerkt in een sterk studentrijke omgeving met een hoge school op 50 meter van m'n woonst en veel studentenkotten 😉 )


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV-box huren zonder internet abonnement

Dan is het dus, zoals ik vermoede, een puur administratieve beslissing in afwachting van een toekomst zonder analoge kanalen enz... die nog op de kabel zitten.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box huren zonder internet abonnement

je kan in telenet winkel self starter modem afhalen om de tv box te laten werken en interactief te maken je kan niet surfen op internet en hebt geen internet abo nodig

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box huren zonder internet abonnement

@luc55 de telenet box geven ze normaal gezien enkel als je een actieve internet verbinding hebt....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box huren zonder internet abonnement

dan zouden ze dit moeten melden op website nu staat er niets bij (enkel met betalend internetverbinding )vindt niets terug

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box huren zonder internet abonnement

@luc55 lees dit eens door --> https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Box-zonder-internet/td-p/65921

 

daar staat er dat er internet verbinding moet zijn 😉

of hier 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-box-mogelijk-zonder-internet-van-Tele...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV-box huren zonder internet abonnement

@Master-MagicOm te vervolledigen, je internet moet dan wel over een HGW gaan, met mijn CV7160E kreeg ik er ook geen mee ter vervanging van men digicorder. Is hier ook al behandeld. @luc55 De info op site zou inderdaad beter kunnen.

Heb gisteren voor de aardigheid eens geprobeerd om een abonnement te nemen "TV only" via de site om te zien of ik de optie kreeg om een TV box te huren en dat ging niet. Deze morgen wel een mail:

Je voegde onlangs Telenet TV toe aan je winkelmandje. Daarna heb je je bestelling niet afgerond. 😖 Eigen fout, nu daar van af geraken...😖

0 Likes