Beantwoorden
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

Beste,

 

Ik heb gehoord dat je de bestaande HD decoders niet kan combineren met een Tv box 4K ontvanger.

Ok je kan ze misschien niet op dezelfde lijn laten installeren (bv om zenderpakketten te delen), maar toch wel op een aparte lijn op je klantennummer (zoals een CI+ module ook een aparte lijn heeft?). Je zou een TV box wel kunnen combineren met een CI+ module, dus dan moet een digibox of digicorder ook gaan toch?

 

Dat je op je volledige klantennummer geen enkele HD decoder kan combineren met een 4K decoder TV box lijkt me onrealistisch want dan bied deze decoder meer nadelen dan voordelen.

Ik denk dus eerder dat je een lijn met  HD decoders kan hebben en een aparte lijn met (huur) 4K decoders TV box?

 

MVG

 

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

@JonasRT 

Je mag dan wel denken dat het mogelijk is, maar als Telenet neen zegt ga je toch aan het kortste eind trekken. Digicorder en tv-box zijn twee totaal verschillende systemen die onafhankelijk van elkaar werken en niet te combineren zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

@JonasRT   Inderdaad het kan werken. Alleen met je digiboxen ga je niets van interactiviteit e.d. hebben. En als je Play (More, sport) wil hebben ga je extra moeten betalen en toch een en ander moeten missen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

Hiermee zou ik het eens zijn, extra zenderpakketen hoeven voor mij niet gedeeld worden maar voor €300 aan digiboxen 'wegzetten' is mij echt teveel hoor, dan maar geen TV-box. Indien je deze gewoon kan gebruiken maar een 'afzonderlijke' werking (dus geen zenderpakketten delen,....) zou ik het al goed vinden

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

Telenet gaat die deactiveren van zodra je een TV-Box hebt. Het deactiveren bestaat enkel uit het niet meer verkrijgen van de sleutels om het geëncrypteerde signaal te ontsluieren. Op een ander adres kunnen ze terug geactiveerd worden. Als je ze dan bij thuis gebruikt en je verbind ze niet met het internet, kan je ze beperkt gebruiken. Je kan enkel het basispakket bekijken, je hebt een programmagids van de dag en van 's anderendaags, je kan opnemen en afspelen, je kan geen opnames van de een op de andere kijken.

De reden dat de combinatie digicorder en tv-box niet samen gaat is simpel. Als je iets anders doet met de digicorder dan lineair kijken of een opname  van die digicorder bekijken, communiceert die digicorder met server A van Telenet. De tv-box moet voor veel meer zaken communiceren met Telenet en dat gebeurt met server B. Allicht is het een configuratie probleem op niveau van de hgw dat dit niet gaat.

 

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV-box in combinatie met digiboxen echt onmogelijk?

Mocht dit het probleem zijn kan men nog steeds zeggen je verliest de interactiviteit op deze box, maar is dit zelfs een probleem? Ik heb de interactieve functie's zeer zelden gebruikt?

 

 

0 Likes